Jedz zielone - wyjdzie Ci to na zdrowie

Jedz zielone - wyjdzie Ci to na zdrowie

Redakcja

2017-07-18

brak komentarzy

Swoją początkową próbę z zielonymi koktajlami zaliczam do niezbyt atrakcyjnych wspomnień. jest to zmiksowane młode żyto albo pszenica z cytryną, zamówione w czeskim barze ze zdrową pożywieniem. Smakowało jak trawa oraz nie byłam w stanie wypić niewielkiej szklaneczki tego soczyście zielonego napoju. Drugą próbę podjęłam kilka lat później w warszawskiej wegańskiej burgerowni Krowarzywa. kombinacja szpinaku, banana oraz gruszki jest na tyle smaczne, że postanowiłam dawniej przetestować w mieszkania, pamiętając o wrażeniu puszystości, którego nadaje zmiksowany szpinak. minutę później (nie ma przypadków) w ręce wpadła mi książka Victorii Boutenko „Zielony eliksir życia”. Autorka wraz z rodziną od niemal 10 lat odżywia się witariańsko. Dzięki wyłączeniu z leczeniu odchudzającej części diety gotowanych w ciągu kilku miesięcy odzyskali zdrowie (a zarówno chłopak, i pociech Victorii nieustannie zmagali się z różnymi dolegliwościami). Więcej zieleniny=więcej organizmu Do tego przepisy  z  zieleninąwniosku doszła Victoria Boutenko analizując jadłospis szympansów. Co rozumie pod pojęciem zieleniny?

Ano, ; szpinak, ale również wszystkie rodzaje sałaty oraz kapusty oraz ziół takie jak mniszek, lebioda,

; nać pietruszki, marchewki czy liście buraków oraz rzodkiewki. Autorka sugeruje, że zielenina musi zostać uznana za nową grupę pokarmową, obok warzyw oraz owoców, z racji odmiennego wyglądu oraz pozostałych wartości odżywczych. Boutenko przebadała między innymi jarmuż oraz komosę białą pod kątem zawartości enzymów, witamin, kwasów Omega 3 oraz białka. To ostatnie badanie jest dość szczegółowe – w tabelkach podano także zawartość poszczególnych białek, z czego wynika, że zielenina jest dobrym źródłem białka. Zdziwieni? Ja dość. Odkrycie, że główka sałaty posiada tyle białka, co porcja drobiu, podważyło moją dotychczasową wiedzę o odżywianiu zdobywaną w szkole oraz internecie. Postanowiłam przejść do praktyki. polub zielsko Jak słusznie zauważyła autorka ludzie nie przepadają za zieleniną. Chociaż wszyscy wiemy, jak dość jest zdrowa, to niewiele jest osób, które codziennie zjadają michę sałaty czy jarmużu. Na los okazało się, że miksowanie nie pozbawia zielonych liści cennych minerałów oraz witamin. oraz że miksować trzeba ; szpinak. Pochłanianie zieleniny w formie koktajli jest według autorki dużo szybkie, Zielenina – nowa grupa pokarmowa łatwiejsze oraz smaczniejsze, niż… w formie zielska. Czy rzeczywiście? Autorka zachęca do eksperymentowania z różnymi rodzajami zieleniny, owoców oraz warzyw. Koktajl z sałaty, truskawek oraz banana okazał się naprawdę smaczny. Niestety mój stary mikser nie był w stanie dokładnie zmiksować sałaty, ale na los zielone farfocle nie wpływały na odczucie smakowe… następnie zmiksowałam pęczek rukoli z pomidorem oraz ogórkiem małosolnym – błąd. Za dużo rukoli dodawało napojowi goryczki, sytuację mimo wszystko uratowało dodanie surowego ogórka, napój dało się wypić bez skrzywienia. W „zielonym eliksirze życia” przepisów jest więcej, zarówno tych z wykorzystaniem owoców, i warzyw. oraz siemienia lnianego czy orzechów. oraz choć nie wiem, czy uda mi się wypijać takich koktajli litr dziennie (jak sugeruje autorka), to zamierzam włączyć taki sposób przemycania zieleniny do własnego codziennego menu. Wszak samo zdrowie. Przepis na Przysmak Sergieja 5 liści zielonego jarmużu 1/2 pęku rześkiego koperku sok z 1/2 limonki 3 ząbki czosnku 1/4 filiżanki suszonych pomidorów 2 filiżanki wody substancje świetnie zmiksować. Otrzymujemy 1 litr.   Co ma to wspólnego z trawieniem? Okazuje się, że dość dużo. Powyższy przykład trzeba przełożyć na trawienie w naszym organizmie. okazują się artykuły, które trawią się dość szybko i dosłownie przelatują poprzez nasz organizm w przeciągu kilkudziesięciu minut i takie które trawią się nawet kilka godzin. 

Co wykonać by nie spowodować powstawania przeszkód na drodze trawienia i ją polepszyć

, żeby nie dopuścić do korka? Tematem dzisiejszego posta jest odpowiednia kolejność spożywania. Problemy z trawieniem a wzdęty brzuch Temat trawienia i kłopotów z trawieniem jest dość obszerny, ja dzisiaj chciałam skupić się jedynie na elementy (m.in. temat odpowiedniego łączenia pokarmów zostawiam sobie na inny post). Niezwykle ważne jest by zdawać sobie sprawę, ile czasu zajmuje trawienie tego co zjedliśmy żeby wykonać w żołądku miejsce na następny posiłek. W przeciwnym razie nasz układ trawienny pozostanie przeciążony mieszanką, której nie jest strawić i powstanie korek. zapewne hasło wzdęty brzuch nie jest ci obce… a to właśnie problemy z trawieniem okazują się przyczyną wzdęcia brzucha. Recepta na wzdęty alt2 brzuch, czyli trawienie bez korków w odpowiedniej elementy W pierwszej elementy kupuj lekkostrawne artykuły a na koniec zostaw te, których trawienie zajmuje najwięcej czasu. Idealnym startem na dzień pozytywny okaże się posiłek, z którym organizm upora się błyskawicznie.

Co trawisz błyskawicznie?

Wyciskane soki,  koktajle (w tym oczywiście zielone koktajle) i owoce okazują się ekwiwalentem naszego superszybkiego Ferrari. Ich trawienie w żołądku zajmuje ok. 20 – 40 minut (jabłka, banany, gruszki, czereśnie, banany – ok. 40 min). Owoce trawią się dość szybko, więc okazują się świetne na rozpoczęcie dnia.  Zielone koktajle i nowiutko wyciskane soki powinny znaleźć się w naszym jadłospisie również dobrze na śniadanie (albo w trakcie dnia,  zdrowe  zielone  koktajle  ale zawsze na pusty żołądek).  Owoce zjedzone na deser to prosty przepis na wzdęty brzuch…     Uwaga! Zanim mimo wszystko sięgniesz po surówkę i rybę odczekaj ok. 20 min, tyle potrzebujesz na redukcję owoców z żołądka. W przypadku zieleniny i warzyw nie zawierających skrobi nie ma konieczności robienia przerwy przed kolejnym daniem. W tym przypadku możesz połączyć surówkę z rybą. Jeśli zmieniłbyś kolejność i oraz daniem byłaby ryba, to skutecznie zblokowałaby trawienie owoców.  Owoce na deser to duża szansa na problemy z trawieniem…i wzdęty brzuch. kopalnia: The Beauty Detox Solution, Kimberly Snyder Popijanie po daniu to kiepski pomysł Popijając w trakcie spożywania rozrzedzamy soki metaboliczne i spłukujemy enzymy metaboliczne wytworzone poprzez nasz organizm. świetnie więc pić co najmniej pół 60 minut przed albo godzinę po daniu. Podsumowując mnóstwo ludzi cierpi na problemy z trawieniem – wzdęcia, obstrukcje, zgaga, uczucie całościowego żołądka i zmęczenie po daniu (czasami trwające kilka godzin). Koncerny farmaceutyczne prześcigają się w wytwarzaniu kolejnych specyfików na problemu metaboliczne. Co druga reklama to reklama ; jak na przykład ulgix, espumisam, verdin czy hepaslimin…więc nic dziwnego, że kiedy dopadną nas problemu szybko sięgamy po tabletkę. Niestety tabletki zazwyczaj łagodzą wyłącznie efekty i nie okazują się rozwiązaniem trudu. z wyjątkiem zwracania uwagi na to by nie jeść wielu różnych czynników na raz alt3 obciążając jednakowym układ układ trawienny zaleca się mieć świadomość o tym, by nie zostawiać na koniec dnia zbyt dużo ważących dań i nie objadać się bez opamiętania:) Jeśli sprawimy, że nasz układ układ trawienny okaże się funkcjonował sprawniej to żywność, którą spożywamy okaże się prędzej wydalana, a składniki odżywcze będą lepiej przyswajane. To również korzystniejsze samopoczucie i więcej energii (na trawienie organizm zużywa mniej energii poprzez co ma więcej na detoksykację). Wg Kimberly Snyder ma to ogromy wpływ na naszą urodę, gdyż dzięki sprawnemu trawieniu starzejemy się rozpocznie wolniej. Optymalne trawienie jest kluczem do zdrowia, a wyłącznie jeśli jesteśmy zdrowi wyglądamy pięknie – nasza skóra jest nawilżona, włosy lśniące, oczy błyszczące. Zdrowe ciało to piękne ciało! Przesiądź się więc do Ferrari i podróżuj prędzej

 

Zobacz też 

Produit minceur efficace

Opaski na rękę


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness