Jedzenie małych porcji - to klucz do sukcesu w odchudzniu

Jedzenie małych porcji - to klucz do sukcesu w odchudzniu

Redakcja

2017-06-26

brak komentarzy

 

Gdyby w środku nocy obudzić dietetyka oraz zapytać się go, jak jeść aby schudnąć, prawdopodobnie jego pierwsze zwroty brzmiałyby: „Jeść mało oraz często”. notoryczne jedzenie niewielkich porcji jest podstawą odchudzania. rekomenduje je w regule każda dieta (może oprócz kuracji odchudzającej głodówkowej). Dziś opiszę dlaczego tak jest.

Dlaczego trzeba jeść mało oraz często?

  1. Człowiek nie wielbłąd. Przeciętny ludzki organizm jest znacznie bardziej skory do gromadzenia tłuszczu niż do jego zużywania. Jeżeli zjemy rano górę kalorii, np. o godzinie 11stej, organizm będzie gromadził nadmiar energii w postaci tłuszczu. Gdy mimo wszystko to co pozostanie wyczerpie się - powiedzmy o 16stej, w miejsce Chcesz schudnąć w nowym roku? Jedz małe porcje! do zakończenia dnia żywić się nagromadzonym tłuszczem, będziemy czuli nieposkromiony apetyt. Zdolność jedzenia oraz picia na zapas mają wielbłądy – ludzie nie. Jedząc mało oraz często zapewniamy organizmowi wystarczającej ilości kalorii ale nie zalewamy go niepotrzebnie ich nadmiarem, dzięki czemu nie gromadzi on go w fałdach tłuszczu.
  2. Gospodarka cukrami. Jak pisałem w jednym z poprzednich postów, człowiek posiada niezwykle dokładną gospodarkę cukrami w organizmie. poziom cukru we krwi nie może przekraczać określonych poziomów ani spadać poniżej składników granicznych. Po posiłku ilość cukrów w organizmie wzrasta. Jeżeli jest nadto wysoka, zaczyna być niebezpieczna. Organizm wytwarza więc insulinę, dzięki której nadmiar cukru zamieniany jest w glikogen a jak jeść małe porcje później w tłuszcze. zbyt niski pułap cukru z kolei również jest niezdrowy dla ludzkiego ustroju (cukier jest podstawowym źródłem energii dla mózgu). Gdy spada pułap cukru, czujemy nieposkromiony apetyt i odczuwamy zmęczenie. Organizm domaga się świeżej dostawy, pomimo iż tyle sobie zmagazynował. Jedząc często, zapewniamy systematycznie niewielkich ilości cukru (z owoców oraz warzyw!!). są one w całości zużywane poprzez organizm a nie kumulowane w postaci tłuszczy.
  3. Nie rozpychamy żołądka. Żołądek jest jednym z ośrodków regulujących uczucie głodu. Gdy jest pełny, wysyła sygnały do mózgu wywołując uczucie sytości, gdy jest pusty – powoduje uczucie głodu. Żołądek ludzki funkcjonuje trochę jak taka elastyczna torba. Im więcej w jak zdrowo się odżywiać niego wpychasz tym większy się staje. Jeżeli masz spory żołądek, będzie on domagał się znaczniejszych porcji, aby móc wysłać znak o sytości. mały żołądek prościej się wypełnia oraz prędzej wysyła sygnały. Jedząc mało oraz często utrzymujemy mały oraz w miarę pełny żołądek, dzięki czemu nie trapi nas uczucie głodu. Jeżeli Twój żołądek jest przyzwyczajony do wielkich porcji, przejście na małe będzie z początku niełatwe. z upływem czasu mimo wszystko żołądek skurczy się odpowiednio oraz będziesz syty nawet po niewielkich porcjach.
  4. Organizm przystosowuje się do naszego trybu. Jeżeli jemy nieregularnie oraz fundujemy organizmowi okresy długotrwałego głodu to w punkcie jedzenia on stara się spowodować żebyśmy zjedli jak się nie obżerać jak najwięcej oraz gromadzi zapasy na przyszłe poważne czasy. Jeżeli natomiast jemy regularnie oraz często, przyzwyczajony do stałych dostaw organizm nie przynagla nas do stałego jedzenia ani nie magazynuje wszystkich możliwych kalorii wiedząc, że następna dostawa już niedługo.
  5. Jeżeli jesteśmy na kuracji, częste jedzenie służy, ze względu na to że nawet jeśli robimy się głodni już w godzinkę po posiłku, nie przemęczamy się emocjonalnie, bo przecież następny posiłek już niedługo.

poniżej powody dla których warto jeść mało a często. Jeśli poznam nowe, dodam je do tego posta. W następnym poście natomiast opiszę mój dzień pod kątem rozmieszczenia w nim pokarmów.

Zapraszam z całego serca,

 

 

Zobacz też

Opaski na rękę


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness