Jedzenie przed treningiem? Poznaj fakty i mity

Jedzenie przed treningiem? Poznaj fakty i mity

Redakcja

2017-06-12

brak komentarzy

1. Po co jeść przed treningiem?
jedzenie przed treningiem wpływa pozytywnie na uzyskiwane wyniki. Pełni energii możemy dokładniej wykonywać każde ćwiczenie oraz zdobyć się na większą ilość powtórzeń. Paradoksalnie, dostarczając kalorie, ułatwiamy organizmowi spalenie większej ilości tłuszczu. Przyspieszamy również późniejszą regenerację mięśni, chroniąc ciało przed przetrenowaniem oraz odwodnieniem. Należy mieć na uwadze, że organizm, który nie dostanie porcji energetycznej, zacznie pobierać ją z mięśni. brak 5 faktów i mitów o jedzeniu przed treningiem pokarmu doprowadzi więc do spalenia tkanki mięśniowej, nie dając gwarancji redukcji tłuszczu.

2. Ćwiczenie na pusty żołądek – skutki

Ćwiczenie na pusty żołądek okazuje się jednym z ostatnich, mijających na powodzenie, trendów w świecie fitness. Tak naprawdę mogą sobie na nie pozwolić wyłącznie osoby dość otyłe. U prawidłowych bowiem trening na głodniaka wywoła mnóstwo szkód. Ćwiczenie na pusty żołądek uruchamia przebieg katabolizmu mięśniowego, przyczyniając się do utraty zasady jedzenia przed treningiem tkanki mięśniowej, nie a warstwy tłuszczowej. Regularna aktywność fizyczna wykonywana w stanie głodu doprowadzi do uzyskania sylwetki „chudego grubasa” (z ang. „skinny fat”). Ćwiczenie na pusty żołądek może prowadzić do omdleń, przetrenowania. redukuje również efektywność spalania kalorii. często kończy się również bezwiednym objadaniem ;. Widok konsumentów siłowni zmierzających wprost do baru fast food nie należy do rzadkich.

3. Co jeść przed treningiem?
Przed treningiem należy dostarczyć czy można jeść przed treningiem organizmowi energię w postaci węglowodanów, nie tłuszczu. Zalecane są artykuły zbożowe, na przykład pieczywo razowe, kasza gryczana, płatki z płatków owsianych, fasola szparagowa, makaron. warto również dostarczyć do ludzkiego ustroju białko, które umożliwia rozbudowanie tkanki mięśniowej. Dużo tego cennego składnika zawierają: jogurt organiczny, twaróg, ryby, jaja oraz soja. składniki z wysoką zawartością tłuszczu zmniejszają wydolność organizmu zawodnika, wywołując przedwczesne zmęczenie. Równie istotne, co dostarczenie organizmowi co jeść przed treningiem potrzebnych składników odżywczych, okazuje się odpowiednie nawodnienie przed treningiem.

4. Czego nie jeść przed treningiem?
Przed treningiem należy wystrzegać się potraw ciężkostrawnych. Osoby, które zamierzają ćwiczyć, powinny więc omijać szerokim łukiem dania smażone. Niewskazane są więc artykuły wywołujące wzdęcia, czyli kapusta, fasola, groch. Nie zaleca się jeść przed treningiem żywności, która może zalegać w żołądku. Organizm musi zdążyć strawić pokarm do momentu podjęcia aktywności.

 

Zobacz też 

Opaski na rękę 


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness