Jedzenie na przeziębienie. To pomoże Ci wyzdrowieć!

Jedzenie na przeziębienie. To pomoże Ci wyzdrowieć!

Redakcja

2017-07-03

brak komentarzy

  1. W dowolnym dania jedz owoce i/albo warzywa w łatwo przyswajalnej postaci: w tym przypadku skuteczniej sprawdzą się warzywa ugotowane na parze i duszone niż surowe. Owoce spożywamy w formie łatwo przyswajalnej np. w postaci soku, koktajlu albo musu. Szukaj roślin o jak najwyższym potencjale antyoksydacyjnym i wysokiej zawartości witamin. Przykładowe koktajle dobre w budowaniu odporności i podczas powracania do kondycji znajdziesz TUTAJ. Stawiaj na owoce zasobne w witaminę C, która jest szczególnie potrzebna podczas leczenia. Dzika róża, aronia, malina, porzeczka, czarny bez, jagody goji, cytrusy to zdrowe sposoby na wyrównanie domniemanych niedoborów – zimą możesz wykorzystać artykuły mrożone albo zdrowe soki. Koniecznie włącz do diety natkę pietruszki i i surową paprykę.
  2. Spożywaj lekkostrawne, pełnowartościowe białko np. ugotowane albo pieczone w pergaminie ryby, drób, jajka Co jeść przy przeziębieniu? ugotowane na miękko albo naturalny nabiał bez co więcej cukru. Weganie mogą oczywiście wykorzystać nasiona prawidłowo namoczonych strączków.
  3. Zwracaj szczególną uwagę na tłuszcze diecie – równowaga pomiędzy kwasami omega-3 a omega-6 jest szczególnie istotna podczas schorzenia. Szukaj dobrych źródeł kwasów omega-3, aby złagodzić etap zapalny w organizmie. Świetnie sprawdzą się tłuste ryby morskie, owoce morza, oleje z lnu złocistego, nasion konopii czy niskoerukowego rzepaku, nasiona chia i orzechy włoskie.
  4. grube kasze i ciemne pieczywo obecnie możesz wymienić na lekkostrawne węglowodany np. ryż, kasze manną, owsiankę albo gotowany amarantus. Oczywiście jeśli masz energię na kasze gryczaną albo kromkę razowca – nic nie stoi na przeszkodzie. Węglowodany to energia do zmagania się z chorobą. Nie ograniczaj ich podczas leczenia nawet, jeśli jesteś na diecie redukcyjnej.
  5. Unikaj ostrych przypraw, które odżywianie podczas grypy podrażniają nadwyrężone kosztowny oddechowe i unoszą ciepłotę ciała – postaw na delikatne, świeże zioła również zasobne w antyoksydanty.
  6. Pij duuuużo płynu! Podczas gorączki tracimy dużo płynu, którą trzeba na bieżąco uzupełniać. Dodatkowo wątroba i nerki muszą uporać się z wyrobami ubocznymi zmagania się organizmu patogenami. 2 obfite butelki płynu z wysoką zawartością minerałów będą optymalną, dzienną dawką.
  7. Odpuść sobie kawę i czarną herbatę – obecnie w niczym Ci nie pomogą. Podczas leczenia najlepiej sprawdzą się napary owocowe i ziołowe np. z kwiatów liści rumianku, lipy, owoców czarnego bzu, malin i sok z brzozy – wszystkie te składniki działają napotnie. Podczas pocenia się organizm naturalnie obniża temperaturę ciała. Dodatkowo picie naparu z lipy pomaga w odkrztuszaniu i łagodzi etap zapalny. Możesz też pić napar z werbeny, tymianku czy co jeść przy przeziębieniu też liści mięty. Pamiętaj o bieżącym zasileniu elektrolitów, które tracisz razem z potem – sok z brzozy albo woda kokosowa sprawdzą się w tym wypadku doskonale.
  8. Wzbogać swoją jadłospis o składniki aktywne pomocnicze walkę z chorobą. Szczególnie polecam naturalny miód (np. miód Manuka). Miód to naturalny, znany od wieków antybiotyk – nie żałuj go sobie, ale pamiętaj, że traci on swoje właściwości zdrowotne podczas podgrzewania. Miód hamuje rozwijanie się schorzenia, dlatego sprawniej dochodzimy do kondycji. Dodatkowo miód prosto łagodzi etap zapalny gardła. w miejsce aspiryny najpierw wypróbuj imbir. Ciepły napar z imbiru łagodzi ból głowy, niweluje nudności, funkcjonuje przeciwzapalnie, bakteriostatycznie i antybakteryjnie, a dodatkowo rozgrzewa. Imbiru skuteczniej jednak nie używać podczas wysokiej gorączki.
  9. Cebula i czosnek obowiązkowo! Surowe plastry czosnku i cebuli działają antybakterysjnie. Dzięki wysokiej zawartości siarki oba te warzywa działają jak się odżywiać podczas choroby wyjątkowo drapieżnie na patogeny. Może kanapka z mocno czosnkowym pesto z pietruszki i oleju lnianego? samo zdrowie!
  10. Jeśli konieczna była antybiotykoterapia, to koniecznie wykorzystaj dobroczynne działanie bakterii fermentacji mlekowej, czyli probiotyki. Kefir, jogurt naturalny i mleko acidofilne to naprawdę dobry sposób na odbudowanie naturalnej flory bakteryjnej jelit po antybiotykoterapii. Jeśli nie tolerujesz białka mleka krowiego albo laktozy przemyśl nad suplementacją probiotykami w kombinacji z prebiotykiem. Do wyboru jest mnóstwo marek specyfików łączących żywe kultury bakterii szczepu Lactobacillus Rhamnosus z inuliną np. Coloflor.

Pamiętaj, że odpowiednia jadłospis stosowana podczas przeziębienia jest niezwykle ważna, ale dodatkowo bardziej potrzebujesz obecnie odpoczynku. Dużo śpij, nie wychodź niepotrzebnie z łóżka i koniecznie wietrz pomieszczenie, w którym wypoczywasz. A obecnie życzę szybkiego powrotu do kondycji i tego, aby taki tekst nie przydawał się zbyt często.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness