Jesienna dieta. Zobacz co jeść, żeby mieć pełno energii jesienią

Jesienna dieta. Zobacz co jeść, żeby mieć pełno energii jesienią

Redakcja

2017-07-03

brak komentarzy

wit. okazują się niezwykle ważnymi związkami, biorącymi udział w przemianach metabolicznych. Mają również wpływ na nasz układ krążenia, nerwowy, hormonalny i odpornościowy.

Jesień to prawdziwy sprawdzian dla naszej odporności. Żyjemy w przegrzanych mieszkaniach, podróżujemy autobusami, w których roi się od bakterii i wirusów. Potrzeba nam zwiększonej dawki witamin. W okresie jesieni spożywamy małą ilość owoców i warzyw, które okazują się nieograniczonym źródłem witamin.
 

 

Niedobór witamin nie wiąże się początkowo z żadnymi efektami - nie otrzymujemy od naszego ciała sygnału ostrzegawczego, by uzupełnić brakujące substancje. Organizm zaczyna przypominać o sobie zaledwie w chwili, gdy od dłuższego momentu brakuje mu składników odżywczych, a jadłospis Co warto jeść jesienią? okazuje się nadto uboga.

W trakcie jesieni zwłaszcza jesteśmy narażeni na niedobór witamin A, B6, C, E. W jesiennej diecie powinno zabraknąć probiotyków, które w naturalny sposób zwiększają odporność ludzkiego ustroju. Szare i krótkie jesienne dni sprzyjają niedoborom wit. D. Z tego względu jesienią i zimą konieczne okazuje się dostarczanie jej odpowiedniej ilości wraz z pożywieniem. Wskazane okazuje się picie mleka i spożywanie jego przetworów, menu ryb morskich i jak najczęstsze przebywanie na rześkim powietrzu. Witamina D ma przecież wpływ wyłącznie na prawidłowe kształtowanie się kości u dzieci i dorosłych, na ich właściwą gęstość, ale i na etap naszego uzębienia. Jej obecność we co jeść jesienią krwi wpływa korzystnie na system nerwowy, a więc również na skurcze mięśni, czy serca, gdyż odpowiednia ilość wapnia umożliwia sprawne przewodzenie impulsów nerwowych.


Idealną jesienną dietą byłaby ta, w której nie brakuje białka, witamin, składników mineralnych i błonnika. Pamiętajmy, że jak odżywiać się jesieniąspożywanie w nadmiarze tłuszczy obniża naszą odporność. Natomiast cukry oddziałują negatywnie na białe krwinki, których zadaniem okazuje się obrona nas przed infekcjami. Cukry dodatkowo rozleniwiają i skutkują tym senność.

warto do swojej kuracji odchudzającej wprowadzić białko, które znajdziemy między innymi w: mięsie drobiowym, rybach, serach, jajkach. wit. i substancje mineralne znajdziemy w warzywach i owocach. Świeże owoce i warzywa odżywianie jesienią okazują się trudniej dostępne, ale nie zaleca się z tego powodu rozpaczać. jesienną porą mamy nieskończoną ilość jabłek i kapusty, a w spiżarni królują smaczne przetwory.

jesienną porą dobrze okazuje się uzupełnić swoją jadłospis o witaminę C, która znajduje się w takich warzywach jak: papryka, szpinak, pomidory, brokuły, kalafior. Owoce zasobne w tą witaminę to przede wszystkim cytrusy. Dzięki niej złagodzimy przebieg zakażeń. Witamina C zwiększa też przyswajanie żelaza, pierwiastka odpowiedzialnego za procesy krwiotwórcze, odżywiające organizm.

osłabiony organizm potrzebuje cynku, którego niedobór wpływa na uczucie zmęczenia, niedobór apetytu, apatię. Cynk znajdziesz w chudym mięsie, owocach morza, rybach, zielonym groszku, pestkach dyni i alt4 słonecznika, nasionach roślin strączkowych.

znaczne znaczenie w naszej diecie ma magnez, łagodzący stres, więc wpływający na naszą koncentrację. odszukamy go w orzechach, migdałach, wyrobach czekoladowych. Jedząc artykuły zasobne w magnez prościej pokonamy zmęczenie i objawy depresji jesienno-zimowej.

świetnym nawykiem, który możemy stosować poprzez cały rok okazuje się spożywanie miodu. Każdy rodzaj miodu ma określone właściwości, jednak w okresie jesienno-zimowym szczególnie zalecane okazuje się korzystanie z zwłaszcza dostępnego miodu wielokwiatowego. Wzmacnia on naszą odporność, poprawia stan psychiczny, okazuje się pomocny przy przeziębieniach. Jeśli zazwyczaj dotykają nas choroby dróg oddechowych, zaleca się dotknąć po miód spadziowy, który pozwala przy tego typu infekcjach.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness