Joga jest zdrowa! Dlaczego warto ją uprawiać?

Joga jest zdrowa! Dlaczego warto ją uprawiać?

Redakcja

2017-11-13

brak komentarzy

postać ćwiczeń fizycznych okazuje się bardzo mało skuteczna, przynosząc niewielkie efekty,cz  warto  chodzić  na  jogę

jeśli chodzi o trening sercowo-naczyniowy oraz utratę masy ciała. Robin Shepherd, aktualny prezes General Osteopathic Council, zgadza się, że joga jest związana z określonym ryzykiem. - Ludzie żyją w mylnym poczuciu bezpieczeństwa, ponieważ joga okazuje się postrzegana jako aktywność o niewielkim oddziaływaniu. Ja spotykam pacjentów, którzy ćwicząc jogę doznali urazów - mówi. wielokrotnie na przykład osoby z bólami pleców decydują się na zajęcia jogi, sądząc, że to rozwiąże ich problemy. - mimo wszystko dużo z tych osób ma w kręgosłupie odcinki o nadmiernej ruchomości, które z łatwością poddają się rozciąganiu, co utwierdza ćwiczących w  czy  joga  bywa  zdrowa  przekonaniu, że okazuje się to dla nich dobre, mimo że joga wcale nie oddziałuje na sztywniejsze partii kręgosłupa - wyjaśnia Shepherd. W najlepszym wypadku okazuje się to co najwyżej nieskuteczne, a w najgorszym - może być czynnikiem sprawczym urazów. Jak przekonała się Shami Choudhry, marketingowiec z Manchesteru, czynnikiem sprawczym przypadłości może być zarówno słabe załapanie samych ćwiczeń, jak także źle wytrenowani, niedoświadczeni albo nadgorliwi nauczyciele. - Byłam na zajęciach Ashtanga w położenia, w której należy naprawdę mocno skręcić kręgosłup. Mój nauczyciel podszedł do mnie, by pomóc mi właściwie ustawić się w owej położenia oraz praktycznie mnie w nią wepch  joga  dla  <img src= zdrowia" src="a" />nął. Poczułam się wtedy bardzo niewygodnie, a potem jest dodatkowo gorzej. Stało się to tak obolałe, że poszłam do lekarza, a taki stwierdził, że stłukłam sobie żebro. Mimo że Choudhry okazuje się doświadczoną joginką, to czuła się nadto niepewnie, by zadać nauczycielowi pytania. - Kiedy okazuje się się w trakcie ćwiczeń, trudno okazuje się powiedzieć: Zgadza się z tym Amanda James, nauczycielka jogi Hatha w Yogahome w północnym Londynie. - Każdy rodzaj ćwiczeń bywa związane ryzykiem urazu - zauważa. - A ludzie zapominają, że ćwiczenie jogi to zajęcie na całe życie. Nawet więcej - to ćwiczenie duchowe. Wiążą się z nim korzyści ruchowe, ale jeśli obchodzi cię jak najszybsze uzyskanie formy, idź skuteczniej na siłownię. A co z ocenami, że joga nie okazuje się Joga to system ćwiczeń relaksujących ciało oraz umysł. Jej uprawianie nie jedynie przyczynia się do świetnej sprawności fizycznej fizycznej fizycznej, ale sprawia też wzrost odporności psychicznej oraz lepszą koncentrację. Praktykowano ją w północnych Indiach już cztery tysiące lat temu. Podobno ćwiczenia te wymyślił bóg Sziwa dla żony, aby była zawsze piękna. Joga to składnik

medycyny ajurwedyjskiej. Ćwiczenia stymulują pracę zakończeń nerwowych, wydzielanie hormonów oraz wzmacniają mięśnie. od wieków pomagały ludziom przezwyciężyć ból

oraz uśmierzyć symptomy licznych schorzeń. Liczne analiz medyczne wykazały, że dzięki jodze da się osiągnąć kontrolę nad systemem na tle nerwowym, poprawić przemianę materii, pracę alt2 serca oraz płuc. często wykorzystuje się ją w kuracji schorzeń przewlekłych, takich jak: cukrzyca, stwardnienie rozsiane, stan zapalny stawów. Dzięki ćwiczeniom zwanym asanami ciało staje się więcej giętkie, zwiększają się zasoby energii. Rozciąganie mięśni sprzyja rozładowywaniu stłumionych emocji, co okazuje się kluczowe szczególnie u młodych osób. Ćwiczenia pobudzają też przepływ krwi, wywołując szybkie pozbywanie się toksyn oraz sprawniejsze funkcjonowanie narządów wewnętrznych. Jogę mogą uprawiać osoby w różnym wieku – dorośli oraz najmłodszych. Joga to też duchowość powinniśmy mimo wszystko przyswoić, że okazuje się ona także systemem opartym na ćwiczeniach medytacyjnych, rozwijających duchowość oraz wewnętrzne dobro. przez pracę nad świadomością na drodze koncentracji oraz całkowitego wyciszenia oraz oczyszczenia odkrywamy siebie, czyli naszą jaźń, istniejącą poza umysłem, którym włada. konkretne systemy jogi, takie jak: joga uczuciach (Bhakti-Joga), joga mądrości (Dżnana-Joga), joga bezinteresownego czynu (Karma-Joga), joga świadomości (Radża-Joga), joga siły życiowej (Laja-Joga albo Kundalini), joga siły dźwięku (Mantra-Joga), joga doskonalenia ciała (Hatha-Joga), składają się na całość praktyki dążenia do doskonałości naszego ciała oraz umysłu. Dla kogo okazuje się joga? Ćwiczeniami systemów jogi nie powinny się mimo wszystko zajmować osoby niedojrzałe. Człowiek rozkojarzony, chaotyczny, nałogowiec, uwikłany w różne namiętności, żywiący złe uczucia, jak nienawiść, gniew, zawiść, może wyrządzić sobie krzywdę psychiczną, a ćwiczenia fizjologiczne nie przyniosą żadnego skutku. Zanim je rozpoczniemy, należy zrelaksować się wewnętrznie, a najważniejszą rzeczą w jodze okazuje się skupienie się na alt3 precyzyjnym zrobieniu ćwiczeń. fundamentalną zdolnością, którą zdobywamy , okazuje się prawidłowe głębokie oddychanie. Oddychamy wyłącznie nosem. Mantry Powtarzanie określonych słów (mantr) powodujących pewne wibracje ma korzystny wpływ na zdrowie, np. OM – taki odgłos rozbudza pracę płuc serca układu pokarmowego; RHUMA – poprawia pracę wątroby, żołądka oraz jelit. Tekst zaczerpnięto z treści pt. „Joga – zdrowie dla ciała oraz ducha ” Encyklopedia organizmu matki oraz potomka Listopad 2002r. Joga a medycyna Regularna praktyka jogi utrzyma ciało witalne oraz zdrowe do późnego wieku. Ćwiczenia jogi mają medycznie wykazane oddziaływanie stymulujące oraz regulujące wszystkie systemy człowieczego ciała, włączając gruczoły, narządy oraz system nerwowy. Mają oczyszczający oraz regenerujący wpływ na całe ciało. Podczas praktyki asan rytmiczna zmiana rozciągania oraz skurczania poszczególnych partii ciała sprawia, że krew okazuje się wyciskana z tkanek. Z kolejnymi skurczeniem tworzy się krótka redukcja w dopływie zapasów krwi, a z kolejnymi rozciągnięciem obszar taki zostaje zalany świeżą dostawą krwi niosącej tlen oraz potrzebne substancje pokarmowe. W taki sposób organy wewnętrzne oraz mięśnie otrzymują optimum pożywienia, a obieg krwi oraz eliminacja toksyn oraz nie wykorzystanych składniku ulega polepszeniu. na etapie rozciągającej asan wywierany okazuje się delikatny nacisk na substancję zawartą pomiędzy komórkami ciała. Substancja ta odpowiedzialna okazuje się za przekazywanie informacji między nimi. Ćwiczenia jogi poprawiają tą rolę co wpływa korzystnie na dokrwienie tkanek oraz zwiększenie wydalania niepotrzebnych składniku poprzez nerki. alt4 System limfatyczny

ciała okazuje się odpowiedzialny za transport produktów tłuszczowych z spożywania poprzez tkanki krworaz

, więc za likwidację zbędnych części kuracji odchudzającej z tkanek ciała. System limfatyczny odgrywa pierwszorzędną funkcję w funkcjach odpornościowych, dlatego w zasadzie, system odpornościowy okazuje się szczególnie wspierany poprzez praktykę jogi. Jednym z organów systemu limfatycznego, który odnosi wielkie korzyści z rozciągania oraz rozluźniania okazuje się skóra, która okazuje się najbardziej znaczącym organem naszego ciała. Praktyka jogi pielęgnuje elastyczność ciała oraz poprzez to jej młodość. Pozycje odwrócone dają poprawę w dokrwieniu zwiększonej partii ciała. Przekrwienie żylne w dolnych partiach okazuje się spadek, a ciśnienie tętnicze tętnicze krwi okazuje się wyregulowane. Praktyka dynamicznych asan lekko podwyższa ciśnienie tętnicze tętnicze krwi oraz dlatego pobudza jej obieg. Z drugiej strony relaksacja po ćwiczeniu asan (szczególnie głęboka relaksacja zwana Joga Nidra), sprawia świadomą zmianę funkcji z sympatycznego nerwowego systemu na parasympatyczny system nerwowy. Zmiana polega na przejściu z aktywności z podniesionym ciśnieniem krwi oraz przyśpieszonym tętnem do stanu zniżonego ciśnienia krwi oraz rozluźnionego pulsu. w konsekwencji autonomiczny system nerwowy, który właściwie okazuje się poza naszą świadomą kontrolą, jest odpowiedzialny pośrednio na ćwiczenia jogi poprzez przywrócenie równowagi w funkcjonowaniu sympatycznego oraz parasympatycznego systemu nerwowego. System endokryniczny okazuje się więc kontrolowany w podobny sposób. To sprawia, iż czujemy się świetnie, czujemy wewnętrzną równowagę oraz harmonię oraz ostatecznie otrzymujemy optimum organizmu.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness