Kiedy najlepiej jeść obiad? Odpowiedź dietetyka!

Kiedy najlepiej jeść obiad? Odpowiedź dietetyka!

Redakcja

2017-08-09

brak komentarzy

- U nas jest zupełnie zwanych inaczej niż w krajach śródziemnomorskich,kiedy  jeść  posiłek

gdzie pora spożywania jest znormalizowana - o kulinarnym zegarze opowiadała w Dwójce publicystka Joanna Bojańczyk.     Lunch czy posiłek? herbata czy posiłek wieczorny? Wreszcie - posiłek czy posiłek wieczorny? Foto: pixabay/Alda2/domena publiczna W Polsce pora obiadowa potrafi trwać od 60 minut 11.00 do wieczora, tymczasem w dobrych francuskich czy hiszpańskich restauracjach głodny turysta może się srodze rozczarować. - Jak pewien człowiek nie załapie się na posiłek między 12.00 a 15.00, to wypada z gry - zauważała Joanna Bojańczyk. Co zła, na kolejny posiłek nadejdzie mu poczekać aż do... 22.00. W audycji rozmawialiśmy o kulturowych uwarunkowanich pór spożywania dań w Polsce i za granicą. Niektóre z nich sięgają minionych stuleci. Nasze samopoczucie w dużej mierze jest zależne od tego co i jak jemy. Trzeba mimo wszystko mieć na uwadze, że sam dobór substancji to za mało. Istotna bywa także pora dnia w której sięgamy po posiłki. Odpowiedź na pytanie dlaczego życie według rytmu dobowego naszego ciała Zmień pory jadania obiadu! bywa tak kluczowe znajdziesz poniżej. primo śniadanie Najważniejszym spożywaniem w ciągu dnia, bez wątpienia bywa śniadanie. Kiedy dobrze je zjeść? Tu teorie okazują się różne, mimo wszystko zdaniem ekspertów odpowiednia pora na pierwszy posiłek bywa między 6.00 a 9.00 rano. kluczowe bywa by było zasobne w węglowodany. Podstawowym zadaniem śniadania bywa wyłącznie zaspokojenie pierwszego głodu, ale dodanie energii. Zatem co ; w nim znaleźć? Musli czy otręby pszenne, pełnoziarniste pieczywo będą świetne na początek dnia. Zawarty w nich błonnik pozwoli na dłużej utrzymać uczucie sytości. To dodatkowo idealna pora na coś słodkiego. Wszystko co zjemy do 60 minut 9.00 pozostanie przetworzone na energię i nie zaszkodzi sylwetce. Jeśli palisz i lubisz zaczynać dzień od kawy i papierosa postaraj się z tego zrezygnować. palenie na pusty żołądek to dość kiepski pomysł. wywołuje przecież wzmożoną produkcję soku żołądkowego, jego obecność w pustym żołądku sprzyja powstawaniu wrzodów. Ale to nie jedyny minus porannego dymka. O poranku ; okazują się jeszcze mocno zwężone, bo organizm zaledwienajlepsza  pora  na  posiłek

budzi się do życia

Dr Farin

. alt2 Do tego podnosi się zakres adrenaliny, która rano pobudza nas do oddziaływania. używanie toksyn już od samego rana szczególnie podnosi zagrożenie zawału serca czy udaru mózgu. Między 10.00-12.00 wypada szczyt naszych szans, przede wszystkim intelektualnych. Skupiony na pracy zawodowej mózg potrzebuje dodatkowego doładowania. i choć batonik wydaje się najprostszym rozwiązaniem, skuteczniej go sobie odpuść. Zaspokojenie głodu, które da jest niestety wyłącznie chwilowe, a my nadal będziemy głodni. Bezpieczniej (i szczególnie prawidłowej) bywa sięgnąć po owoce, dodatkowo te suszone (np. śliwki, morele). Jeśli za nimi nie przepadasz postaw na orzechy lub migdały. Za te ostanie twój mózg jest ci naprawdę wdzięczny. ten niespodziewany głód występuje zazwyczaj ok. południa i wywoływany bywa produkowaniem kwasów żołądkowych Optymalny moment na Pośpiesznie spożyte rano kanapki z masłem, szynką i majonezem nie okazują się tu najlepszym przykładem, gdyż, odbiją się szerokim echem w postaci zgagi, wzdęć, lub ospałości. Organizm zamiast skupić energię na pracy zawodowej zawodowej, spożytkuje ją na trawienie ciężkiego porannego posiłku. jaka pora ich spożycia uważana okazuje się za najrozsądniejszą? Śniadanie najdogodniej spożyj je w alt3 porach porannych (6.00-10.00)- późniejsza pora pierwszego posiłku prawi, że poprzez resztę dnia będziesz ospały i niezdatny do pracy zawodowej zawodowej Przed spożywaniem wypij szklankę ciepłej płynu- wspomoże ruchy jelit i wzmoże przebieg ewakuacji resztek pokarmowych z jelita grubego.

Podczas uczucia lekkiego głodu weź po owoc lub warzywo albo wypij szklankę

FormExplode

nowiutko wyciśniętego z nich soku - dawka zawartej w nich energii pobudza, a jednocześnie zupełnie wystarcza do pory obiadowej. Spożywaj produkty zbożowe i pełnoziarniste pieczywo- okazują się lekkie, pożywne i sycące, ; zawierają niezbędne witaminy. Dostarcz organizmowi węglowodany i białka- możesz przygotować kanapkę z szynką drobiową, jajkiem lub z masłem orzechowym. posiłek najdogodniej przeznaczyć na niego okres w porach 12.00-14.00 To odpowiednia pora na produkty bogate w skrobię i jarzyny - zawarta w nich energia uwalniana okazuje się stopniowo i to źródło siły na drugą część dnia. W skład obiadu musi wchodzić również białko zwierzęce i małe ilości tłuszczu- lipidy wchodzą przecież w skład błon komórkowych, natomiast białko zwierzęce ulega powolnej obróbce w procesie trawienia, dzięki czemu uczucie sytości ciągnie się dłużej. alt4 Kończąc posiłek ; odczuwać się uczucia sytości lub przejedzenia- staraj się, by posiłek był najbardziej obszernym spożywaniem w ciągu dnia, nie zapominając przy tym o pełnym kondycji rozsądku (informacja o zjedzonym posiłku zapewniana okazuje się do mózgu zaledwie po 20min- nie trzeba zatem robić dokładek). Pamiętaj, że zdrowy posiłek nie zajmuje całej objętości żołądka- należy pozostawić w nim wolną przestrzeń, która umożliwi błyskawiczne strawienie pożywienia i wytwarzanie gazów. posiłek wieczorny próbuj nie jeść o późnych porach - za ewentualne odstępstwo uważa się 3 60 minut od położenia się w zamiarze spoczynku. najlepsza pora na tego rodzaju posiłek to 60 minut między 17.00 a 19.00. Zjedz skromny, lekki posiłek zasobny w mikroelementy i witaminy - najdogodniejsza okaże się w takiej sytuacji sałatka lub warzywo przyrządzone na parowarze. Jeśli mimo wcześniej spożytej kolacji znów czujesz się głodny, nie jedz- pamiętaj, że położenie się do snu z pustym żołądkiem umożliwi jego regenerację w ciągu nocy, poprzez co następnego dnia okaże się on znów gotowy do oddziaływania.   pora  obiadu

Instruktor Jazdy Konnej


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness