Kiełki - wartości odżywcze. Małe, ale bardzo cenne rośliny!

Kiełki - wartości odżywcze. Małe, ale bardzo cenne rośliny!

Redakcja

2017-08-01

brak komentarzy

  Przemiany zachodzące w kiełkującym ziarnie okazują się szczególnie opłacalne dla naszego człowieczego ustroju: Kiełki okazują się bogatym źródłem substancji pokarmowych – witamin, białek (nieodzownych do budowy człowieczego białka), błonnika, kwasów nukleinowych, chlorofilu oraz substancji mineralnych Szczególnie na wiosnę, gdy nasze organizmy okazują się osłabione, kiełki zadziałają jak zastrzyk energii życiowej, a dzięki zawartej w nich dużej ilości wit. C, która wzmacnia odporność, możemy uniknąć wiosennych zakażenia Kiełki okazują się lekkostrawne oraz prawidłowo przyswajane poprzez ludzki organizm, posiadają dużą wartość odżywczą, a przy tym okazują się niskokaloryczne. trwające w kiełkach flawonoidy pobudzają w wątrobie wydzielanie żółci koniecznej do sprawnego trawienia, zwłaszcza tłuszczów. W związku z tym powinny też stanowić jeden ze substancji kuracji odchudzającej ludzi odchudzających się Kiełki okazują się także bogatym źródłem magnezu oraz potasu, które mają ogromny wpływ na nasz etap psychiczny oraz świetną formę Trzydniowe kiełki brokułów zawierają likwidujące wolne rodniki sulforafany stosowane w profilaktyce nowotworów jak  zrobić  kiełki  Fantastycznym źródłem żelaza oraz prosto przyswajalnego białka okazują się kiełki np. lucerny(poprzez Arabów nazwaną Alf-al-fa – tata wszelkiego pożywienia), szczególnie polecane wegetarianom Kiełki soczewicy obejmujące kwas foliowy o działaniu krwiotwórczym polecane okazują się szczególnie jako organiczny do tego kuracji odchudzającej dla kobiet w ciąży, ponieważ kwas foliowy potrzebny okazuje się w procesach kształtowania systemu nerwowego potomka. Kiełki pod różnymi postaciami to drogocenne wyrównanie prawidłowej kuracji odchudzającej. Kiełkami da się wzbogacić oraz upiększyć zupy, dania główne, jarzyny duszone, pasty, sosy, kanapki, surówki, sałatki oraz inne.

Co nadaje się do kiełkowania? Do skiełkowania nadają się nasiona oraz ziarna

. mimo wszystko nie wszystkie ziarna mają wystarczającą zdolność kiełkowania, co wynika z magazynowania ich w nieodpowiedniej temperaturze albo korzystania z, powszechnych w obecnych czasach, metod „udoskonalania” żywności. Nasiona napromieniowane albo po obróbce chemicznej, czyli tzw. preparowane, nie nadają się do kiełkowania. Nasiona oraz zboża do kiełkowania zaleca się wybierać w sklepach ze zdrową żywnością, a nie nasiennych. za Kiełki dobre na wszystko! granicą do kiełkowania wykorzystuje się mniej więcej 20 różnych roślin, przede wszystkim zbóż oraz roślin motylkowych. zwłaszcza popularne okazują się kiełki fasoli mung, jeden ze substancji kuchni azjatyckiej. W Polsce w szczególności popularna okazuje się wielkanocna rzeżucha. mimo wszystko z wyjątkiem niej da się kiełkować nasiona rzodkiewki, gorczycy, prosa, kozieradki, lucerny, siemienia lnianego, gryki, pszenicy, jęczmienia, owsa, żyta, ryżu, soczewicy, grochu, brokułu, dyni, słonecznika, czy czerwonej kapusty czy buraków ćwikłowych. Te ostatnie nie okazują się może tak smaczne jak inne, ale za to mają niesamowity różowy kolor oraz pięknie ozdabiają sałatki.   Kiełki przynależą do suplementów o wysokiej składniki odżywczej. są skoncentrowanym źródłem witamin i substancji mineralnych. modyfikacje w kiełkujących nasionach następują bardzo szybko, dzięki czemu zawartość cennych substancji wzrasta nawet niejednokrotnie w ciągu zaledwie kilku dni. W zależności od rodzaju, kiełki zawierają między innymi wit. rozpuszczalne w tłuszczach – A, D, E i witaminę C i mnóstwo witamin z zespoły B. Do zawartych w kiełkach minerałów zaliczyć trzeba żelazo, cynk, wapń, fosfor, magnez i mnóstwo pozostałych. Dostarczają one także białka i drogocenne ilości nieodzownych nienasyconych kwasów tłuszczowych. Najlepsze i zwłaszcza wartościowe pod względem odżywczym są kiełki spożywane na surowo. Własna hodowla kiełków Kiełki trzeba samodzielnie wyhodować w mieszkania, korzystając ze zwykłej ligniny albo waty obficie nasączonej wodą. da się korzystać też ze specjalnego żyły i tętnice służącego do hodowli kiełków. Używając żyły i tętnice należy wiedzieć, aby przed dowolnym zasiewem wyczyścić je starannie (do tego zamierzenia trzeba wykorzystać ocet winny) i opłukać zimną wodą. Naczynie do kiełkowania musi być ułożone na równej powierzchni, a nasiona na poszczególnych szalkach ułożone wyłącznie w jednej (luźnej) warstwie.kiełki  przepisy Ponadto po dowolnym podlaniu nasion należy wylewać nadmiar płynu mineralnej, który magazynuje się w dolnym alt2 zbiorniku żyły i tętnice. opłaca się wiedzieć, że bez względu na wybór metody hodowli, kiełki są „ciepłolubne” (rosną w temperaturze 18 stopni albo lepszej) i wymagają regularnego nawadniania. okres kiełkowania różnych nasion wynosi 2-7 dni i jest zależne od ich rodzaju, ilości światła i temp. otoczenia. więcej skrupulatne wytyczne na temat uprawy kiełków trzeba znaleźć na pudełkach pigułek. Poniżej przedstawiono charakterystykę i zastosowanie wybranych kiełków. Kiełki rzodkiewki odczucie smakowe: ostry, pieprzny. Skład i oddziaływanie na organizm: są zasobne w witaminę C i siarkę, która wchodzi w skład niektórych enzymów, hormonów i białek. Siarka bywa ważna dla prawidłowego funkcjonowania organizmu, ponadto ma dobroczynny wpływ na prezencję cery, włosów i paznokci   Z czym łączyć? Kiełki rzodkiewki doskonale pasują do potraw na bazie jajek, np. sałatek, kanapek czy twarożków.

Możną je łączyć z różnymi dipami – majonezowym, śmietanowym itp.

  Kiełki słonecznika odczucie smakowe: lekko orzechowy Skład i oddziaływanie na organizm: zawierają spore ilości minerałów, jak na przykład żelazo, fosfor i cynk, magnez i wapń Z czym je łączyć? świetnie komponują się z kanapkami z serem, wędliną czy pasztetem; sprawdzają się jako dodatkowo do potraw z mięsa, ryb i sałatek (np. z pomidorów) Kiełki soi i lucerny odczucie smakowe: kiełki soi - delikatny, chrupiący; kiełki lucerny – lekko orzechowy  Skład i oddziaływanie na organizm: kiełki soi w porównaniu do pozostałych kiełków są zasobniejsze w białko, potas, wielonienasycone kwasy tłuszczowe i witaminę B1 i foliany; kiełki lucerny są zasobne w wit. A, E i z zespoły B, w tym szczególnie w B12 Z czym je łączyć? są idealnym dodatkiem do potraw z woka, w tym warzyw i mięsa; najdogodniej dorzucać je pod koniec przygotowywania potrawy Kiełki brokułów odczucie smakowe: lekko pikantny Skład i oddziaływanie na organizm: kiełki brokułów zawierają jeden z flawonoidów, tzw. sulforafan – bywa to substancja chemiczna, która alt3 ma właściwości przeciwrakowe. Sulforafan oddziałuje także zabójczo na bakterie Helicobacter pylori, które zwiększają niebezpieczeństwo powstawania przypadłości wrzodowej Z czym je łączyć? Najlepsze są spożywane na surowo - jako dodatkowo do kanapek, sałatek, mieszanych surówek i twarożków Kiełki fasoli mung odczucie smakowe: delikatny, chrupiący Skład i oddziaływanie na organizm: w porównaniu do pozostałych kiełków roślin strączkowych zawierają mniejsze ilości witamin, minerałów, jak także białka, a przy tym są mniej pełne kalorii Z czym je łączyć? Pasują zarówno do potraw podawanych na chłód, jak i na ciepło, m.in. różnego rodzaju mięs i duszonych warzyw; świetnie komponują się z dodatkiem sosu sojowego Kiełki znane i stosowane jako żywność i lek były już w pradawnych Chinach. Na Zachodzie uznane są stosunkowo niedawno, mimo wszystko szybko zdobywają sobie sławę – szczególnie wśród wegetarian. W kiełkujących nasionach uaktywniane okazują się enzymy, dzięki którym w młodych kiełkach powstają znaczne ilości witamin. Wielkocząsteczkowe substancje zapasowe (białka, węglowodany i tłuszcze) zmagazynowane w nasionach okazują się podczas procesu kiełkowania rozkładane na związki jasne, prosto absorbowane poprzez organizm człowieka. Enzymy biorące udział w rozkładaniu tych substancji ułatwiają także trawienie pokarmów jedzonych z dodatkiem kiełków. Kiełki nasion okazują się idealnym źródłem mikroelementów, soli mineralnych oraz pozostałych elementów diety odżywczych. są także mniej pełne kalorii od samych nasion i części z nich wytwarzanych.   Świeże kiełki obfitują w wartościowe białka i kwasy tłuszczowe omega-3, okazują się także zasobne w błonnik. Regularne ich spożywanie przeciwdziała mnóstwo poważnym schorzeniom, wzmacnia system odpornościowy, uzupełnia niedobory witamin i elementów diety mineralnych, ; oddziałuje przeciwnowotworowo. Niektóre kiełki okazują się naprawdę drogocenne. Odkryto np., że kiełki brokuła zawierają likwidujące wolne rodniki sulforafany stosowane w profilaktyce nowotworów. Zawartość takiej cennej substancji w kiełkujących nasionach okazuje się nawet 20-30 razy nadmierna niż w alt4 dojrzałej roślinie. z kolei o lucernie powinni wiedzieć wegetarianie. Roślinę tę Arabowie nazwali Alf-al-fa (tata wszelkiego pożywienia). Jej kiełki okazują się fantastycznym źródłem żelaza i prosto przyswajalnego białka. Ciekawostką okazuje się, że antyczni arabscy wojownicy nie jedynie karmili swoje konie lucerną, lecz jedli ją sami, co pozwalało im podołać trudom morderczych wypraw. Niezwykle zdrową zieloną pigułką okazują się kiełki soczewicy posiadające kwas foliowy o działaniu krwiotwórczym.

Podobnie jak kiełki lucerny mogą jeść je osoby, które nie tolerują specyfików żelaza

. To także pozytywny naturalny do tego kuracji odchudzającej dla niewiast w ciąży – kwas foliowy niezbędny okazuje się w procesach kształtowania systemu nerwowego przyszłego potomka. Historia kiełków Pomysł na spożywanie świeżych kiełków, jak dużo pozostałych kuchennych wynalazków, zawędrował do Europy z Dalekiego Wschodu. Według chińskiego podania kiełki odkryte są poprzez żeglarzy, którzy w poszukiwaniu lądu płynęli w górę rzeki Jang-tse-kiang. Kiedyz  czym  kiełki jedynym pozostałym na pokładzie prowiantem była suszona fasola, która pod oddziaływaniem wilgoci zaczęła kiełkować, nie mając wyboru spożyli ją, odkrywając, że okazuje się nie jedynie smaczna, więc zwiększa zakres sił. Od tego okresu konsumuje się także kiełki pozostałych roślin strączkowych, zbóż i nasion roślin oleistych. Z praktyki pradawnych Chińczyków korzystał w XVIII w. angielski podróżnik James Cook. Podczas wielomiesięcznych wypraw na jego okrętach świeżo kiełkowane ziarno służyło jako bogactwo wit. C, chroniące marynarzy przed bardzo groźnym w tamtych czasach szkorbutem. Obecnie spożywanie kiełków służy nam jako wartościowe uzupełnienie kuracji odchudzającej i ochronę przed takimi dolegliwościami cywilizacyjnymi jak zawał czy rak. zaleca się więc włączyć kiełki do naszej codziennej kuracji odchudzającej nie jedynie ze względu na to, że okazują się smaczne i niskokaloryczne. Zawierają one nieprzetworzone, prosto absorbowane poprzez organizm koncentraty witamin i mikroelementów.

 

Zobacz też 

Dimagrire velocementre


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness