Kiwi - właściwości. Oto 10 powodów, dla których będziesz jeść codziennie kiwi

Kiwi - właściwości. Oto 10 powodów, dla których będziesz jeść codziennie kiwi

Redakcja

2017-07-03

brak komentarzy

Charakterystyczny owoc kiwi ze skórką z włoskami i zielonym środkiem pełnym małych czarnych pestek i smacznego miąższu cieszy się niesłabnącą popularnością. To zaskakujące jak mało wiemy o jego właściwościach i wartościach odżywczych.

Owoce kiwi – skąd się biorą?

Owoce kiwi biorą się z mało znanego drzewa o nazwie aktinidia – której kilka rodzajów bywa uprawianych dla pysznych owoców – jagód, znanych powszechnie jako kiwi. Jej korzenie to Chiny, choć była od dawna hodowana w wielu pozostałych państwach azjatyckich. mimo wszystko to Nowozelandczykom zawdzięczamy obecną nazwę owocu. tylko w wieku XX kiwi zostało tak nazwane jako dźwięczne, proste i nawiązujące do znanego na tamtym terenie ptaka – nielota, który stanowi wyróżnik świeżej Zelandii. Wcześniej owoc kiwi był znany raczej jako chińskie gęsie jagody.

Kiwi – właściwości odżywcze

Owoce kiwi Dlaczego warto jeść kiwi? okazują się dość zasobne w witaminę C (bardziej niż na przykład pomarańcze), posiada w składzie również witaminy A, E, K, błonnik, potas, żelazo i wapń, kwasy Omega-3 i luteinę. 100 gram owoców kiwi posiada w składzie około 61 kcal. Kiwi to pierwszorzędne bogactwo antyoksydantów. samoczynnie zdrowie.

Czy trzeba jeść kiwi ze skórką?

Choć większość ludzi obiera kiwi ze skórki z włoskami (krojąc je na połowy i jedząc łyżką sam miękki środek), to skórka kiwi również bywa niezwykle cenna w substancje, antyoksydanty. Oczywiście należy ją wcześniej dokładnie umyć, jeśli włoski okazują się drażniące trzeba je również zetrzeć przed jedzeniem. Właśnie taki sposób spożywania owocu bywa znany wszystkim czy warto jeść kiwi w świeżej Zelandii.

Niestety wadą jadłospis kiwi ze skórką (o czym należy pamietać), bywa to, że ciężko bywa pozbyć się z niej preparatów, którymi owoce były pryskane. specyficzna skórka jeszcze to zadanie utrudnia.

Alergia na owoce kiwi

Przed spożyciem opłaca się wspomnieć, że u niektórych kiwi może powodować alergię (uwaga dla ludzi, które okazują się uczulone na przykład na banany, ananasy), o czym opłaca się pamietać przed dodaniem jej do smacznych, owocowych sałatek.

 

Owoc kiwi bywa dość bogaty w substancje. Miąższ tego owocu posiada w składzie węglowodany - przede wszystkim fruktozę i glukozę. Kiwi to zasobne bogactwo witaminy C. Okazuje się, że jedzenie 100 g tego owocu zaspokaja każdego dnia zapotrzebowanie na witaminę C u dorosłego człowieka. Kiwi alt3 bywa najlepszym i najbardziej znaczącym przekaźnikiem tej witaminy do ludzkiego organizmu. 100 g owocu kiwi posiada w składzie aż 90 mg witaminy C.

Kiwi to również bogactwo witamin z grupy B, kwasu foliowego, który zwiększa produkcję erytrocytów. karotenoidów i potasu, który normuje ciśnienie tętnicze krwi i reguluje rytm serca. Dobowe zapotrzebowanie organizmu na potas u dorosłego człowieka wynosi 2500-3000 mg, a w 100 g kiwi bywa 290 mg tego pierwiastka. Niedobór potasu doprowadza do zmęczenia i osłabienia organizmu. brak potasu ; powoduję również obolałe skurcze mięśni, które często pojawiają się w nocy.

W badaniach wykazano że kiwi dzięki zawartości glutationu przeciwdziała mutacji genów, których mutacja mogłaby zainicjować przebieg raka. Owoce kiwi, dzięki zawartości serotoniny, mogą mieć działanie przeciwdepresyjne. Inozytol, alkohol cukrowy zawarty w kiwi może być wykorzystywany w leczeniu stanom depresyjnym.

Owoc taki alt4 bywa polecany osobom będącym na diecie. Proponowany bywa zwłaszcza  tym, którzy mają tendencję do podjadania między posiłkami, bo hamuje apetyt na słodycze. trzeba, więc na drugie śniadanie dotknąć po owoce kiwi, zwłaszcza, że w 80 g owocu znajduje się tylko 40 kalorii.

cenne substancje znajduje się również w pestkach kiwi. są w nich kwasy Omega 3, które spowalniają starzenie się komórek,  dobrze wpływają na układ krwionośny, obniżają ryzyko zawału serca i wzmacniają naszą pamięć.

Przepis na koktajl z kwi:

Składniki:

  • 2 średnie owoce kiwi
  • 1 szklanka jogurtu normalnego
  • 1 łyżka miodu

Przygotowanie:

Obierz kiwi. podziel na małe kawałki. zmiksuj z jogurtem bezpiecznym i miodem. Podaj lekko ochłodzony.

Autor: afoltyn

Zdjęcia: flickr.com

Publikacja: 23.03.2013, Aktualizacja: 02.04.2014

Zobacz również



http://glamki.se.pl/kuracji odchudzającej-i-fitness/kiwi-kopalnia-witamin-dlaczego-opłaca się-jesc-taki-owoc,54_4144.html

Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness