Konfitury z polskich owoców. Czy warto je jeść?

Konfitury z polskich owoców. Czy warto je jeść?

Redakcja

2017-08-31

brak komentarzy

Specjaliści ostrzegają: wraz z nieumytymi truskawkami, poziomkami, jagodami czy malinami możemy zjeść groźnego pasożyta, dżem  z  polskich  śliwek

który wywołuje bąblowicę. - Tasiemiec przenoszony bywa poprzez chore zwierzęta oraz bywa dość groźny dla człowieka - podkreśla doktor Elżbieta Gołąb z Instytutu ludzkiego ustroju Publicznego - Państwowego Zakładu Higieny. tworzy się u człowieka tak, jak choroba nowotworowa. przeważnie rozpoczyna się od wątroby, tam tworzą się malutkie torbiele, które opanowują wątrobę a później wraz z krwią albo z chłonką przedostają się do odległych narządów. - ze względu na to że choroba zwykle rozpoznawana bywa późno, wielokrotnie takie przypadki kończą się zgonem - powiększa pułap doktor. Gołąb nie zniechęca mimo wszystko do jedzenia świeżych owoców oraz jagód: można bezkarnie oraz z całą przyjemnością jeść świeże jagody oraz owoce, ale należy je ówcześnie dość świetnie wypłukać pod bieżącą wodą. ze względu na to że znajdujące się na powierzchni pasożyty wtedy nam nie zagrażają. - W żadnym wypadku nie należy jeść wprost z krzaka oraz nie należy się sygnalizować, że hodowla bywa ekologiczna - zaznacza. Specjaliści podkreślają, że po powrocie z lasu czy jakiejkolwiek wycieczki na świeże powietrze należy dokładnie przepłukać ręce. zarażenie bąblowicą może nastąpić poprzez brudne ręce. W niektórych marketach nie można ich nawet kupić, więc w pośpiechu poraz kolejny wkładamy do koszyka nektarynki oraz banany, nie zdając sobie sprawy ile tracimy, zapominając o poczciwym agreście. polskie owoce sezonowe poszły trochę w niepamięć w związku z tym, że przez cały rok możemy kupić te sprowadzane z dalekich krajów. A tymczasem porzeczki, maliny, jagody, czy agrest to doskonałe kopalnia minerałów, witamin, antyoksydantów oraz błonnika. okazują się słodkie, choć nie zawierają dużo kalorii. mimo wszystko najważniejszą zaletą polskich owoców sezonowych bywa to, że niezwykle rzadko uczulają. przekonajmy się, jakie substancje kryją się w polskich owocach Jedzmy konfitury z polskich owoców - dla zdrowia! sezonowych. Maliny Co odszukamy w malinach? Witaminę C, E, B1, beta-karoten,powidła  z  polskich  śliwek  potas, wapń, fosfor oraz flawonoidy. Maliny chronią nas przed zakażeniami oraz pomagają się z nimi walczyć. prawidłowo znane bywa oddziaływanie soku z malin jako środka napotnego oraz obniżającego gorączkę. To mimo wszystko nie bywa jedyna zaleta malin. pomagają moczopędnie, łagodzą kłopoty układu pokarmowego, wpływają pozytywnie na kości, stawy oraz skórę. oprócz soku można z tych owoców robić również sorbety, musy oraz galaretki. Doskonałymi przetworami okazują się też przeciery, dżemy oraz maliny w syropie. Porzeczki Białe, czerwone oraz czarne – niezwykłe bogactwo witamin oraz minerałów! Białe okazują się najsłodsze oraz najdelikatniejsze, czarne za to mają najwięcej witaminy C. Porzeczki okazują się bogate w witaminy z zespoły B, witaminy K oraz C, beta-karoten, żelazo, potas, wapń, magnez, miedź, fosfor, kwasy organiczne – dzięki temu chronią nasze serce oraz regenerują żyły oraz tętnice włosowate. mimo wszystko ich zdrowotne właściwości nie redukują się tylko do tego. Porzeczki regulują przemianę materii, łagodzą kłopoty żołądkowe oraz zatrucia pokarmowe, a poza

tym doskonałe gaszą pragnienie. pomagają też przeciwzapalnie oraz zapobiegają przeziębieniom.

Owoce te doskonale okazują się odpowiednie na galaretki oraz dżemy, ze względu na to że zawierają dużo pektyn oraz ścinają się bez żelatyny. Jagody Leśne jagody to rarytas, prościej pozyskać borówki amerykańskie. Obydwa owoce okazują się świetnym źródłem selenu, cynku, miedzi oraz manganu, oraz witamin z zespoły B, witaminy C oraz A. pomagają relaksująco oraz przeciwbólowo, pomagają pracę organu wzroku, dodatkowo korzystnie wpływają na zakres cholesterolu oraz pracę układu moczowego. Owoce te stosuje się też w leczeniu zespołu długotrwałego zmęczenia, zakażeń ciała oraz zaburzeń przewodu pokarmowego. Czarnym jagodom przypisuje się lepsze oddziaływanie antyoksydacyjne, a borówce amerykańskiej – większą rolę w profilaktyce schorzeń nowotworowych. prawidłowo spożywać je surowe, przy gotowaniu albo smażeniu tracą alt2 mnóstwo ze swoich właściwości. By zachować ich właściwości na dłużej, lepiej owoce zamrozić albo zrobić z nich syrop. Agrest Miękki oraz słodki agrest to świetne kopalnia witaminy C, potasu, sodu, fosforu, wapnia, magnezu, żelaza, antyoksydantów oraz błonnika. Wpływa pozytywnie na przemianę materii, ma oddziaływanie diuretyczne, oczyszcza organizm ze złogów, przeciwdziała zaparciom oraz reguluje apetyt. Agrest mogą jeść już małe dzieci, a to dobra informacja dla mam oraz ojców, którzy borykają się z kłopotami zaparć u swoich dzieci – organiczny sezonowy środek bywa w zasięgu ręki! Owoc posiada w składzie dużo pektyn, więc nadaje się na galaretki oraz dżemy, do których nie powinniśmy dorzucać już żelatyny. Wiśnie Te owoce dostarczają nam witamin C oraz A, potasu oraz sodu. okazują się bogate w antocyjany, dzięki czemuprzetwory  z  polskich  owoców chronią nas przed działaniem wolnych rodników. Pozytywnie wpływają na produkcję krwinek czerwonych, sprzyjają obniżeniu poziomu cholesterolu oraz cukru, wiążą metale poważne oraz usuwają je z człowieczego ustroju. pomagają moczopędnie. Sok z wiśni ma właściwości przeciwzapalne – obniża gorączkę oraz łagodzi bóle mięśni. Doskonałe atuty smakowe wywołują, że z tych owoców możemy przygotować zupy, kompoty oraz galaretki, dodatkowo przetwory na zimę: dżemy, konfitury oraz owoce w syropie. Wybierajmy rodzime owoce sezonowe, póki dodatkowo okazują się dostępne na bazarkach oraz w warzywniakach. Nie szukajmy okazów idealnych, te zazwyczaj okazują się uprawiane przy wykorzystaniu nawozów sztucznych. Pamiętajmy, że owoce muszą być świeże, ze względu na to że długie ich przechowywanie – szczególnie na słońcu – niszczy witaminy. Kupujmy nieduże ilości, które spożytkujemy od razu, ze względu na to że polskich owoców sezonowych nie należy długo przechowywać. Mogą poleżeć dzień albo dwa w dolnej szufladzie w schładzarce albo w chłodnej spiżarni, ale po dłuższym czasie już nie okazują się odpowiednie do menu albo przetworzenia. Rubinowa błyszcząca alt3 skórka, lekko kwaśny odczucie smakowe, niepowtarzalny aromat oraz zapach – jednym słowem wiśnie. Typowo polski, sezonowy owoc, którego nie sposób pomylić z żadnym innym. Choć lipiec, gdy sezon na wiśnie w pełni, już za nami, trzeba cieszyć się walorami tych owoców poprzez cały rok. Polska krajem wiśni Polska bywa największym producentem wiśni w Unii Europejskiej oraz trzecim, po Turcji oraz Rosji, producentem tych owoców za granicą. Skąd zatem skojarzenie wiśni z Japonią? Sakura (japońska nazwa drzew wiśniowych oraz ich kwiatów) bywa symbolem ulotnego piękna. Życie dla

mieszkańców tego kraju, krótkotrwałe oraz piękne, podobne bywa do kwiatów wiśni.

Wiśnia ptasia to czereśnia? Choć formą oraz kolorem okazują się do siebie bardzo podobne, czereśnie ze względu na swój słodki odczucie smakowe znajdują więcej zwolenników. Czereśnie zawierają mniej więcej 30% więcej węglowodanów niż wiśnie, okazują się więc więcej kaloryczne. Wiśnie, pomimo zdecydowanie kwaśniejszego smaku, zawierają mniej witaminy C niż czereśnie. Za kwaśny odczucie smakowe tych owoców jest odpowiedzialna wielka zawartość kwasów organicznych. Choć mogłoby to zaskakiwać, produkcja wiśni w Polsce bywa niemal 2 razy obszerniejsza niż czereśni. Gdzie się zatem one podziewają? W Rosji oraz w Niemczech – te kraje okazują się największymi odbiorcami wiśni oraz ich przetworów. Przetwory z wiśni jedzmy z umiarem Niska trwałość w stanie rześkim sprawia, że wiśnie chętnie przerabiane okazują się m.in. na dżemy, marmolady, konfitury oraz soki, dzięki czemu możemy się cieszyć ich smakiem poprzez cały rok. Pamiętajmy: ze względu na kwaśny odczucie smakowe owoców, do przetworów wiśniowych przeważnie dodawane okazują się spore ilości cukru – powinniśmy zachować powściągliwość w ich spożyciu. Najlepszą metodą utrwalania wiśni bywa mrożenie – owoce te tracą wtedy najmniej składniki odżywczych oraz zachowują większość właściwości prozdrowotnych. Witamina C oraz polifenole w wiśniach Kwaśny odczucie smakowe wiśni może kojarzyć się z wysoką zawartością witaminy C, mimo alt4 wszystko nic więcej mylnego. Wiśnie zawierają jej ponad połowę mniej niż maliny oraz, uwaga, mniej więcej 15 razy mniej niż czarne porzeczki! Czy to znaczy, że nie trzeba ich jeść? trzeba! Witamina C występuje we wszystkich owocach, więc bardzo ciężko o jej niedobory. Polifenole, grupa związków o niesamowicie korzystnym potencjale prozdrowotnym (mają m.in. oddziaływanie przeciwzapalne, antybakteryjne, antywirusowe oraz przeciwrakowe) okazują się ważnym faktorem, dla którego trzeba spożywać wiśnie. Zawartość polifenoli w wiśniach bywa niemal 4 razy obszerniejsza niż w malinach oraz

2 razy obszerniejsza niż w truskawkach. Zdrowy kolor wiśni Barwa

owoców wynika z obecności w nich pewnych substancji, które mają wielokrotnie oddziaływanie zdrowotne. Antocyjany (barwniki z zespołu flawonoidów) odpowiadające za kolor wiśni wykazują silne oddziaływanie przeciwutleniające, dzięki czemu zmniejszają niebezpieczeństwo wystąpienia kłopoty układu krążenia oraz kłopoty nowotworowych. Kto uplamił się dawniej sokiem z tych owoców, wie, jak trudno sprać plamę – odpowiedzialne okazują się za to właśnie antocyjany! Wiśniowy napój nie dla pociechy! ze względu na wysoką zawartość kwasów, cukrów, garbników oraz wyjątkową oraz intensywną barwę, wiśnie idealnie nadają się do wytwarzania wina. Znajdują zastosowanie jako surowiec do wytwarzania win jedno- oraz wieloowocowych, zarówno słabych, oraz mocnych, słodkich, półsłodkich, wytrawnych oraz półwytrawnych. Wiśnie – przeciwbólowo Spożywanie wiśni oraz czereśni poprzez osoby chorujące na dnę moczanową korzystnie wpływa na zmniejszenie przypadłości bólowych spowodowanych tą chorobą. Wiśnie w kuchennych eksperymentach Choć każdego dnia wielokrotnie boimy się ryzykować, kuchnia bywa miejscem, w którym bezpiecznie możemy sobie na to pozwolić. Czasami trzeba troszkę poeksperymentować, ze względu na to że zyski mogą okazać się zaskakująco… smaczne! Naleśniki z twarożkiem oraz konfiturą wiśniową, tarta z wiśniami, kompot – brzmi pysznie, ale wieje nudą! A gdyby tak połączyć zielone liście jarmużu z mrożonymi wiśniami, dodając maliny albo banany oraz wszystko zmiksować… Do odważnych świat należy!


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness