Koktajl białkowy warto włączyć do swojej diety!

Koktajl białkowy warto włączyć do swojej diety!

Redakcja

2017-05-05

brak komentarzy

Ostatni posiłek powinien być lekki, żeby nie przeciążał żołądka oraz nie powodował kłopotów z zasypianiem. Organizm nie musi wówczas tracić nadto dużo energii na jego spalenie. Na mało kaloryczną kolację możemy zjeść np. serek z warzywami albo pieczonego indyka.

Osoby aktywne ruchowo, na kolację (zwłaszcza po treningu) powinny wybierać jedzenie posiadające białko. ponieważ wysiłek fizyczna spala więcej kalorii, osoby te mogą zjeść nieco więcej, niż nieaktywni o ile trening nie ma Koktajl białkowy warto włączyć do swojej diety. Dlaczego? na zamiarze redukcji kilogramów.

Jaka powinna być zdrowa posiłkiem wieczornym?

najważniejsze zasady komponowania zdrowej kolacji:

  • Przed snem powinniśmy spożywać lekkostrawne potrawy, żeby w nocy organizm mógł odpocząć od trawienia. Po zjedzeniu mało kcal kolacji nie będziemy ociężali oraz zaśniemy z łatwością.
  • Na kolację nie jedzmy ciężkostrawnych ani wysokokalorycznych składników. Unikajmy spożywania czerwonego mięsa, smażonych potraw, tłustego nabiału albo żółtego sera, który zawiera dużo tłuszczu. W przeciwnym razie nie uda nam się spalić większości kalorii oraz w efekcie będziemy przybierać na wadze.
  • Kolację dobrze bywa spożyć minimum 2 h przed snem. W tym alt2 czasie organizm strawi oraz przyswoi składniki odżywcze. jest też miał więcej czasu na ich spalenie, ograniczając ich magazynowanie w formie tłuszczu.
  • posiłkiem wieczornym nie powinna zawierać składników z tyraminą, pobudzającą produkcję adrenaliny. Znajduje się ona np. w solonych, marynowanych oraz wędzonych rybach, czekoladzie, więc w niektórych winach, serach. Zjedzenie posiłku z tyraminą może utrudniać zasypianie.
  • Kolacji nie należy popijać napojami zawierającymi kofeinę (np. kawą ani mocną herbatą). Kofeina utrudnia niejako zasypianie.
  • posiłkiem wieczornym nie powinna zawierać węglowodanów z ziemniaków, pieczywa albo makaronu. Węglowodany okazują się natomiast dostarczane z warzywami.
  • Wieczorem nie alt3 należy jeść cukrów – ani w słodyczach, ani w owocach. Niespalone cukry są przetwarzane w tkankę tłuszczową oraz mogę sprzyjać tyciu.

Pomysły na szybką oraz zdrową kolację na zimno

  • Na dietetyczną kolację polecany bywa chudy nabiał, np. ziarnisty serek wiejski lub twarożek z dodatkiem warzyw. Możemy dotknąć po pomidora, ogórek, rzodkiewkę oraz inne ulubione warzywa. Zawarty w nich błonnik zwiększy uczucie sytości, a dodatkowo ułatwi detoksykacja układu pokarmowego z resztek pokarmu.
  • Szybki metoda na zdrowe odżywianie się podczas kolacji to sałatka ze świeżych – surowych warzyw. Możemy do alt4 niej dodać pieczoną gruczoły mlekowe z kurczaka albo tuńczyka. w miejsce kalorycznych sosów do sałatki dodajmy oliwę z oliwek z cytryną albo octem balsamicznym.
  • Na kolację można też zjeść kanapkę z pełnoziarnistego pieczywa z chudym, pieczonym mięsem, np. indykiem oraz warzywami.

Lekka posiłkiem wieczornym na ciepło

Dietetyczny posiłek może stanowić zupa z warzyw albo ryba pieczona w folii z pieczonymi albo surowymi warzywami.

Na kolację możemy również zjeść chude mięso z kaszą quinoa albo jaglaną, pomidorami, sałatą oraz innymi ulubionymi warzywami.

Posiłek popijmy np. miętą, która dodatkowo ułatwi trawienie.

 

Zobacz też 

Gry escape online


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness