Kolana - jak ćwiczyć, by nie uszkodzić tych najważniejszych stawów

Kolana - jak ćwiczyć, by nie uszkodzić tych najważniejszych stawów

Redakcja

2017-05-11

brak komentarzy

kolanaćwiczeniauszkodzeniezdrowiestawy

Kolana to jedne z najważniejszych stawów w naszym ciele. Umożliwiają nam one poruszanie się, pełnią istotną funkcję w treningu nóg, dlatego opłaca się zatroszczyć się o ich zdrowie, zwłaszcza że prosto je uszkodzić! Problemy z kolanami nie są delikatną sprawą. Ból w kolanach potrafi być naprawdę dokuczliwy. W niektórych kontuzjach pomocny jest stabilizator, w innych konieczna może okazać się operacja oraz późniejsza rehabilitacja. w miejsce leczyć, lepiej bywa jednak zapobiegać!

1. Nie zrób przeprostów

Źle prowadzony trening może uszkodzić kolana. W trakcie wykonywania przysiadów ze sztangą czy ćwiczenia na suwnicy baczną uwagę należy zwracać na to, w jaki sposób wykonuje się konkretne ćwiczenia. dużo niedoświadczonych osób bądź nawet To musisz wiedzieć! Jak nie uszkodzić kolan podczas ćwiczeń? takich, które ćwiczą od dłuższego momentu, popełnia elementarny błąd niszczący kolana!

W trakcie fazy korzystnej, a więc w punkcie prostowania kończyn z ciężarem, wykonują oni szybki niekontrolowany „przeprost”, który szczególnie negatywnie oddziałuje na kolana oraz po prostu je niszczy. skutki mogą pojawić się szczególnie szybko. Ból w kolanach treningu oznacza, że nie wszystko bywa w należytym porządku.

od razu wielokrotnie na własną zgubę nie odczuje się osiągnięć takiego postępowania, ale na dłuższą metę może się to skończyć kontuzją bądź problemami ze stawami kolanowymi w późniejszym wieku! samoczynnie kurację może być tylko wyczerpujące, ale też kosztowne.

2. stosuj stabilizatory

Przy trenowaniu z maksymalnym ciężarem – który jest ogromne wyzwanie bądź na alt2 etapie budowania siły mięśniowej, gdy ciężary wielokrotnie wahają się nawet na pułapie 120% maksymalnego podnoszonego poprzez daną osobę obciążenia – opłaca się sięgnąć po tzw. „stabilizatory”. okazują się to wzmacniane ochraniacze, które dodatkowo normują oraz chronią kolana.

Należy wspomnieć o tym, że ich stosowanie ma uzasadniony sens tylko wówczas, jeśli trening przeprowadzany bywa przy skrajnie sporych ciężarach. W przeciwnym wypadku opłaca się postawić na wzmacnianie tych partii samymi ćwiczeniami bez wspierania kolan z zewnątrz.

3. Pamiętaj o odpowiedniej technice

„Nie ciężar, lecz technika” - bywa to szczególnie ważna maksyma, która musi towarzyszyć każdemu podczas wizyty na siłowni. Zwłaszcza dotyczy to osób, które ćwiczą stosunkowo niedługo. Skupiając się jedynie na alt3 ciężarze, da się popełnić szereg błędów. W wspomnianej sytuacji technika wykonawcza może pozostawiać wiele do życzenia, ale także z tego względu negatywnie oddziałuje się m.in. podczas przysiadów na kolana, które szczególnie prosto kontuzjować, poddając je za bardzo dużym przeciążeniom.

4. Nie biegaj po twardym podłożu

Z całą pewnością bywa to temat na osobny artykuł, lecz opłaca się o tym wspomnieć w kontekście dbania o kolana. bieganie po twardych nawierzchniach, m.in. jak na przykład asfalt czy kostka brukowa, niszczy stawy. O wiele lepszym wyborem jest zdecydowanie się na uprawianie joggingu w miejscach do tego przystosowanych, jak np. bieżnia wyłożona tartanem. Jeśli nie ma się dostępu do takiej bieżni, trafniejszym alt4 rozwiązaniem jest bieganie po nawierzchniach miękkich, a więc wszelkiego rodzaju ziemistych poboczach czy polnych drogach.

5. Co wykonać, gdy już miało się uszkodzone kolana?

Kolana po urazie da się na nowo szczególnie prosto przyprawić o nowy uraz. W związku z tym pomocny może być trening funkcjonalny, który wzmocni oraz przygotuje treningu kolana na większe przeciążenia.

da się także przeprowadzić trening wzmacniający. W tym przypadku przydatne mogą okazać się taśmy treningowe, które spełnią podobną funkcję jak trening funkcjonalny.

Niektóre osoby z pewnością będą musiały skorzystać ze stabilizatora bądź zastosować ściągacze. W taki sposób kolana wrócą do kondycji po urazie oraz przeciwdziała się dodatkowym kontuzjom, które mogą prowadzić nawet do zabiegu chirurgicznego!

 

 

Zobacz też

Escape Gra 


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness