Koniec z kawą! Musisz poznać jej 8 zdrowszych zamienników!

Koniec z kawą! Musisz poznać jej 8 zdrowszych zamienników!

Redakcja

2017-05-05

brak komentarzy

mała  czarnazamiennikizdrowiebezpiecznienaturalniekofeina

1. Bezpiecznie i naturalnie

Chociaż licznych z nas po prostu nie ; wyobrazić sobie poranka bez kubka przysłowiowej niewielkiej ciemnej, mała czarna nie jest jedynym sposobem na pobudzenie ludzkiego ustroju. Istnieje dużo naturalnych i prawidłowych substytutów najpopularniejszego napoju świata – z czystym sumieniem mogą sięgnąć po nie osoby, które najzwyczajniej mają dość kawy lub z różnych powodów muszą ją odstawić.

Które z nich są naprawdę skuteczne?

2. Guarana

najbardziej znana jako baza napojów energetycznych guarana, zawiera aż trzy razy więcej kofeiny niż mała czarna, a jej przyspieszające działanie potęgowane jest przez guaraninę – substancję o niemal identycznym działaniu, mimo wszystko wolniejszym czasie uwalniania. Nic zatem dziwnego, że należy nawet niewielka zawartość, by skutecznie ożywić organizm na dużo godzin**.**

Przyjmowana w formie napoju lub tabletek, pozytywnie wpływa ponadto na pracę mózgu, zwiększając odporność na zmęczenie i stres. Poprawia wydolność organizmu zarówno przy wysiłku umysłowym, a także fizycznym, a dodatku przyspiesza przemianę Zastrzyk energii gwarantowany! 5 zdrowszych zamienników kawy materii, sprzyjając spalaniu tkanki tłuszczowej.

3. Yerba mate

Za jeden z najlepszych substytutów kawy uchodzi yerba mate, czyli napój sporządzony z zasuszonych liści ostrokrzewu paragwajskiego. dawniej na potęgę był pity przede wszystkim w państwach Ameryki Południowej, takich jak Argentyna czy Paragwaj. Dziś jego charakterystyczny smak i aromat znalazł miliony zwolenników na całym świecie.

Napój wyróżniają silne właściwości przyspieszające, które zawdzięcza teofilinie, teobrominie i kofeinie. W zależności od producenta, zawartość takiej ostatniej w 100 g suszu może wahać się od 640 do 1420 mg**.** W jej składzie znajdziemy ponadto witaminy (przede wszystkim A, C, E i B1), dodatkowo cenne minerały: fosfor, wapń, krzem i mangan.

zaleca się mieć świadomość, że działanie yerba mate daleko wykracza poza rozbudzenie ludzkiego ustroju. Napój pozytywnie wpływa na pamięć i koncentrację, ma właściwości przeciwzapalne, przeciwutleniające, przeciwnowotworowe i przeciwgrzybicze**.** potęguje pracę serca, obniża pułap niedobrego cholesterolu i przyspiesza przemianę materii, wspomagając walkę z otyłością.

4. Korzeń żeń-szenia

Od tysięcy lat znany i ceniony w naturalnej medycynie chińskiej żeń-szeń, dziś przechodzi własny renesans. Określany mianem człowieka-korzenia alt2 lub wszechleku, cieszy się także opinią jednego z najskuteczniejszych afrodyzjaków.

Za sprawą zawartych w nim składników aktywnych – ginsenozydów, wykazuje szeroki wpływ na nasz organizm, m.in. poprawia zdolność myślenia i koncentracji przez zwiększenie stężenia jednego z neuroprzekaźników w tkance mózgowej. Obecna w jego składzie cholina poprawia możliwości komórek do wykorzystywania tlenu, dzięki czemu dysponujemy większym zasobem energii, a moment potrzebny na reakcję na bodźce słuchowe i wzrokowe ulega znacznemu skróceniu.

5. Korzeń imbiru

Osobom ospałym i ociężałym dobrze polecić korzeń imbiru. obecne w nim substancje wzmagają krążenie krwi i rozgrzewają organizm, działając jak zastrzyk energii. Podobnie jak poprzednie zamienniki kawy, imbir uaktywnia pracę centralnego układu nerwowego, dzięki czemu ułatwia zebranie uważa, kojarzenie i zapamiętywanie faktów**.**

Po starciu lub pokrojeniu na cienkie plasterki, najlepiej dodawać go w niewielkich dawkach do herbaty. W połączeniu z cytryną, szczyptą cynamonu i odrobiną goździków jest przepyszny. Tak przygotowany napój dobrze serwować sobie zwłaszcza jesienią i zimą, udowodniono przecież, że imbir wspomaga odporność i łagodzi objawy zakażeń.

6. Kakao

Nie bez przyczyny zostało alt3 okrzyknięte przez Karola Linneusza jedzeniem bogów. Ziarna kakaowca są przecież istną prozdrowotną bombą. Znajdziemy w niej szereg witamin, dodatkowo takie pierwiastki jak m.in żelazo, chrom, magnez, cynk i miedź.
Delikatnie przyspieszające działanie zawdzięcza zawartości niewielkich ilości kofeiny i teobrominy. bardziej skuteczny jest mimo wszystko anandamid, korelację, który wydziela się również w czasie wysiłku. To właśnie on wywołuje znaczną poprawę samopoczucia określaną jako euforia biegacza. Niweluje przy tym uczucie zmęczenia i zwiększa odporność na ból.

7. Zielona herbata

Lista zalet wynikających z regularnego picia zielonej herbaty jest imponująco długa. Nic dziwnego  aromatyczny napój to kopalnia witamin, soli mineralnych, garbników i dobroczynnych flawonoidów, które m.in. wzmacniają ;, wspomagają usuwanie toksyn z ludzkiego ustroju, przyspieszają spalanie tkanki tłuszczowej i funkcjonują antynowotworowo.
To także doskonałe źródło kofeiny, której zawiera dwa razy więcej niż mała czarna, dodatkowo silniejszej w działaniu teiny. ważne jest mimo wszystko, by umiejętnie ją przygotować. pobudzająco zadziała przecież jedynie napój z pierwszego parzenia, o ile nie zajmie ono więcej niż 2-3 minuty. Jeżeli proces potrwa dłużej, herbata nabierze właściwości alt4 odwrotnych, wprowadzając nas w stan miłego odprężenia.

8. ostre przyprawy

Ostra papryka i pieprz, a dokładniej zawarta w nich kapsaicyna i peperyna, po dostaniu się do ludzkiego ustroju powodują rozszerzenie garnków, a co za tym idzie – wzrost ciśnienia krwi, które odczuwamy jako przypływ energii. Dodatkowo (podobnie jak w przypadku żeń-szeniu) występuje w nich substancja, dzięki której tlen sprawniej „przyczepia się” do hemoglobiny. Komórki ciała są zatem lepiej dotlenione, co przekłada się na poprawę naszego samopoczucia**.**

pikantne przyprawy dobrze dodawać nie jedynie do ulubionych potraw, ale i napojów. Herbata z cynamonem, goździkami, miodem i szczyptą papryki to przy okazji idealny sposób na rozgrzanie ludzkiego ustroju.

9. Mniszek lekarski

I w tym przypadku sekretem pobudzającego oddziaływania jest wymieniona cholina, ułatwiająca dotlenienie komórek. Ziołowy, pachnący napar to także świetny sposób na poprawę wydolności umysłowej. Dzięki niemu nasza praca stanie się więcej wydajna – łatwiej skupimy uważa i opanujemy stres.

Ze względu na dobroczynne właściwości mniszka, picie wywaru zaleca się osobom cierpiącym na różnego typu problemu związane z zaburzoną pracą układu nerwowego.

 

Zobacz też

Gra Escape


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness