Koniecznie zobacz jakie nawyki żywieniowe są niewłaściwe!

Koniecznie zobacz jakie nawyki żywieniowe są niewłaściwe!

Redakcja

2017-05-11

brak komentarzy

nawyki żywieniowenegatywneżywienienawyki

Coraz błyskawiczne tempo życia nie sprzyja prawidłowym nawykom żywieniowym. Polacy spożywają zdecydowanie za mało produktów zalecanych w odpowiednio zbilansowanej kuracji, a pośpiech, stres i zmęczenie coraz silniej utrwalają nieprawidłowe przyzwyczajenia. Wyeliminowanie najpowszechniejszych błędów żywieniowych nie okazuje się mimo wszystko takie niełatwe, jak nam się wydaje.

1. niedobór pełnowartościowego śniadania

Nie bez względu śniadanie okazuje się najważniejszym daniem w ciągu dnia. Po nocnej przerwie poziom glukozy w naszej krwi okazuje się zazwyczaj szczególnie niski[1]. Potrzebujemy więc natychmiastowej dawki energii, która prawidłowo nas rozbudzi i przygotuje do zwyczajnych aktywności. Niestety, nawet 40% Polaków[2] nie jada śniadań ze względu na poranny pośpiech lub nieprawidłowe przyzwyczajenia. Koniecznie należy to zmienić! Postarajmy się wygospodarować rano trochę więcej okresu na przygotowanie i zjedzenie pełnowartościowego daniu. Śniadanie należy spożywać bez pośpiechu, najdogodniej w gronie rodziny, Poznaj 5 najbardziej niewłaściwych nawyków żywieniowych! co integruje jej członków i tworzy dla pociech dobre wzorce. Prawidłowo zbilansowane śniadanie musi składać się przede wszystkim z owoców i warzyw, produktów zbożowych oraz mlecznych. Do porannego menu warto włączyć również 100% soki owocowe lub saszetkę musu. Dzięki temu w naszej kuracji nie zabraknie cennych witamin i substancji odżywczych.

2. Nieregularne posiłki

W ciągu dnia przerwy między posiłkami powinny wynosić od 3 do 4 godzin. Zgodnie z zaleceniami należy spożywać 5 posiłków dziennie, najdogodniej o stałych porach. Oczywiście nie okazuje się to banalne, szczególnie w czasie obowiązków, kiedy towarzyszy nam pośpiech i stres. Aby wyeliminować uczucie głodu chwytamy wtedy wszystko, co akurat mamy pod ręką. Co wykonać, aby uniknąć takich sytuacji?

3. Podjadanie

Z perspektywy samopoczucia fizycznego i psychicznego najbardziej zgubne okazuje się podjadanie. przeważnie sięgamy po kuszące ciastka, alt2 batoniki, słodkie bułeczki lub chipsy, po których możemy posiadać różnice nastrojów (rozchwianiu ulega poziom glukozy) oraz wyrzuty sumienia (znowu nie udało nam się oprzeć pokusie). czynników przyczyniających się do podjadania może być dużo, np. nieposkromiony apetyt (nadto duże przerwy między posiłkami), przyzwyczajenie, stres, nuda czy brak okresu na przygotowanie prawidłowych posiłków. Czasem zdarza się, że podjadamy zupełnie nieświadomie, co szybko odbija się na naszej figurze.

Jak więc poprawić naszą dietę i nie podjadać między posiłkami? Przede wszystkim należy stronić od sytuacji, w których jesteśmy szczególnie głodni, ponieważ wtedy z znacznym prawdopodobieństwem sięgamy po coś nie zawsze korzystnego dla naszego ludzkiego ustroju. dietetycy podkreślają, że wysokokaloryczne przekąski należy zastąpić lepszym zamiennikiem. świetnie posiadać przy sobie np. paczkę orzechów, płatki śniadaniowe, owoc, mus czy buteleczkę soku, które dodadzą nam alt3 energii w chwilach nagłego głodu. Soki i musy owocowe chronią nas również przed chronicznym uczucie zmęczenia czy obniżeniem odporności, gwarantując niezbędną dawkę witamin, mikro i makroelementów. Soki przecierowe oraz musy zawierają również cenny dla ludzkiego ustroju błonnik, który daje uczucie sytości nie dostarczając zbędnych kalorii.

4. Przejadanie się

Czasem trzeba powiedzieć sobie „stop”! jedzenie bez umiaru sprawia zbytnie obciążenie żołądka, spadek koncentracji oraz ospałość, a w dłuższej perspektywie może prowadzić do dyspepsji
i rozwoju nadwagi. Polacy spożywają za mało produktów zalecanych w odpowiednio zbilansowanej kuracji, jak na przykład ciemne pieczywo, kasze, makarony, płatki, mleko, owoce, jarzyny, soki i musy.
Za dużo jemy za to potraw tłustych i wysokokalorycznych, które nie dostarczają istotnych wartości odżywczych, a jedynie skutkują tym tymczasowy wzrost glukozy we krwi i krótkotrwałe uczucie sytości.

Sposobem na alt4 przejadanie się okazuje się odpowiednie ułożenie kuracji odchudzającej. Posiłki należy przyjmować często, ale w mniejszych porcjach. Kluczem do sukcesu okazuje się zmniejszenie ilości konsumowanych kalorii poprzez wyeliminowanie potraw tłustych, ciężkich oraz wysokosłodzonych. Pamiętajmy również, aby do każdego daniu dorzucać porcję warzyw czy owoców. W codziennej kuracji każdego człowieka musi znaleźć się 5 porcji warzyw, owoców lub soku owocowego. znaczne znaczenie ma również aktywność fizyczna, dzięki której spalimy zbyt duża ilość spożytych kalorii.

5. jedzenie fast-food’ten

Niejednokrotnie obiad zastępujemy daniem typu fast-food, oszukując siebie, że okazuje się to jedyna możliwość na prędkie dostarczenie sobie energii w ciągu dnia. Zazwyczaj po takie metody sięgamy wtedy, gdy nie mamy okresu na przygotowanie pełnowartościowego daniu. Jeśli mimo wszystko zdarza nam się to nadto często, powinna nam się zapalić czerwona lampka alarmowa.

 

 

 

Zobacz też 

Escape the Game


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness