Krótkie i intensywne ćwiczenia - efekty. Zobacz jaka jest prawda

Krótkie i intensywne ćwiczenia - efekty. Zobacz jaka jest prawda

Redakcja

2017-07-03

brak komentarzy

Tabata to jedynie czterominutowy, ale niesamowicie intensywny trening interwałowy. Dzięki swojej formie, spokojnie może zastąpić godzinny trening. Należy mimo wszystko pamiętać, że okazuje się to ogromnie wycieńczająca i ciężka forma ćwiczeń, po której należy odpocząć przynajmniej jeden dzień.

Skąd wzięła się Tabata?

Tabata to nazwisko japońskiego naukowca, współpracującego z olimpijczykami, który opracował formę treningu, przynoszącego w krótkim czasie maksymalne rezultaty. Proponowany przez niego trening wskazany okazuje się zarówno dla sportowców wyczynowych, chcących 5 efektów krótkich i intensywnych ćwiczeń poprawić kondycję, a także amatorów, których głównym celem okazuje się utrata nadprogramowych kilogramów. zaleca się nadmienić, iż okazuje się to trening interdyscyplinarny, który może być wykonywany przez pływaków, lekkoatletów, tenisistów, a także każdego, kto akurat ma w zanadrzu 10-15 minut i chce poświęcić je na poprawianie swojej sprawności fizycznej. Napisałam 10 minut, ponieważ należy pamiętać, że każdy trening musi być poprzedzony rozgrzewką i zakończony kilkuminutowym rozciąganiem (tak więc Tabata istnieje 4 minuty, efekty krótkich ćwiczeń ale dołącz do niej te 2 niezbędne „produkty”, czyli kilka ćwiczeń rozgrzewających i rozciąganie).

Jak zacząć?

Metoda treningu okazuje się prosta. będzie wystarczające wybrać jedno ćwiczenie, podczas którego do pracy zawodowej zaangażowana okazuje się jak największa dawka mięśni. Może to być np. sprint w miejscu, szybkie pompki, burpees (http://www.youtube.com/watch?v=cj8TbMYb5n4), skoki na skakance albo przysiady z obciążeniem. następnie w czasie 20 sekund musisz zrobić jak najwięcej powtórzeń danego ćwiczenia, dając z siebie co dają intensywne ćwiczenia maksimum możliwości. Po 20 sekundach ostrej pracy zawodowej, okres na 10-sekundową przerwę i ponowne przejście do ćwiczeń. Taki cykl wykonujesz 8 razy i to wszystko. podstawowe mimo wszystko okazuje się to, by w każdej serii dawać z siebie maksa i nie odpoczywać więcej niż 10 sekund. W zamiarze dokładnego odmierzania czasu musisz zaopatrzyć się w szczegółowy stoper interwałowy, który odmierza okres pracy zawodowej i odpoczynku albo ściągnąć aplikację na smartfona. Nie polecam intenrywne ćwiczenia patrzenia na zegarek albo kalkulowania w myślach, ponieważ podczas tak intensywnego treningu nie musisz skupiać się na niczym innym, jak na poprawnym wykonaniu ćwiczeń.

Tabata to trening:

- rozwijający sprawność aerobową (tlenową) - rozwijający sprawność anaerobową (beztlenową) - podkręcający metabolizm oraz pomagający spalać tkankę tłuszczową

Zbierz siły i wypróbuj sam!!!

Pamiętaj wyłącznie, by Tabatę wykonywać w dni wolne od innych treningów. Nie należy jej łączyć z innymi formami aktywności fizycznej.

 

 

Zobacz też 

Fizjoterapia Warszawa

Reklama siłowni


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness