Lista 7 najbardziej odżywczych warzyw. Jedz je najczęściej

Lista 7 najbardziej odżywczych warzyw. Jedz je najczęściej

Redakcja

2017-08-01

brak komentarzy

warzywa powinny stanowić podstawę racjonalnego odżywiania. odżywcze  warzywa

Brokuły, czosnek, szpinak, czerwona papryka to witaminowe bomby, które wykazują oddziaływanie przeciwzapalne i przeciwrakowe. Co możesz zyskać spożywając codziennie kilka porcji tych warzyw?   Brokuły – najwłaściwszy w bitwie z nowotworem Brokuły to wyjątkowe warzywa. Zawierają jedyny w własnym rodzaju zbiór substancji pomocnych w różnych schorzeniach. Obfitują w liczne antyoksydanty i dlatego na tle pozostałych warzyw mają szczególnie dobroczynne oddziaływanie przeciwrakowe – na szczególną uwagę zasługuje wśród nich sulforafan. Ponadto brokuły zawierają duże ilości fosforu, wapnia, magnezu, siarki, potasu, żelaza, witaminę A, C i wit. z grupy B. Obfitują w  błonnik, zmniejszają zakres cholesterolu. Mają oddziaływanie antywirusowe, korzystnie oddziałują w chorobie wrzodowej. Jako szczególne kopalnia chromu są pomagające w leczeniu cukrzycy. Uwaga! Gotowanie brokułów niszczy część zawartych w nich przeciwutleniaczy, dlatego warto je jeść na surowo.   Pomidor na zdrowie Pomidory to główne kopalnia likopenu – znakomitego przeciwutleniacza. Ich jadłospis obniża zagrożenie raka prostaty, trzustki i szyjki macicy. Niska zawartość kalorii oraz korzystny indeks glikemiczny sprawiają, że pomidory mogą bez obaw jeść osoby będące na leczeniu odchudzającej oraz diabetycy. Zawierają wit. A, B1, B2, B6, kwas foliowy, kwas pantotenowy, wit. C, E, K i niacynę. okazują się dodatkowo świetnym źródłem molibdenu, potasu, manganu, chromu, miedzi, magnezu, żelaza, fosforu, błonnika pokarmowego i białka. służą w utrzymaniu prawidłowych zębów, kości, naskórka i włosów, zmniejszają zagrożenie rozwoju najwyższego ciśnienia tętniczego, zapobiegają kurzej ślepocie i zwyrodnieniu plamki żółtej, zmniejszają częstość napadów u osób chorujących na migrenę. dobrze łączyć pomidory z brokułami w jednym jedzeniu, gdyż potęguje to ich oddziaływanie przeciwrakowe.

  Czosnek – naturalny antybiotyk

Antispur Duo Forte Sklep

Czosnek to cudowny lek, który potęguje odporność człowieczego ustroju, likwiduje bakterie, pasożyty jelitowe i wirusy, obniża ciśnienie tętnicze krwi i zakres cholesterolu, przeciwdziała zakrzepom i zatorom. Spożywanie 2-3 ząbków czosnku dziennie maleje o połowę zagrożenie ataku serca. Czosnek składa się z liczne substancje przeciwrakowe i antyoksydanty. Zdrowie na talerzu – 10 superodżywczych warzyw bywa świetnym środkiem na zachorowania, oddziałuje przeciwzapalnie, wykrztuśnie, ściągająco, rozkurczowo. wzmacnia we wzdęciach, oddziałuje przeciwbiegunkowo, ma też oddziaływanie diuretyczne i estrogenopodobne. Poprawia humor i uspokaja. Aby skuteczniej wykorzystać cenne związki występujące w czosnku, warto go obrać i rozgnieść albo pokroić.   Czerwona kapusta – warzywo tysiąca mocy Czerwona kapusta, mniej popularna niż biała, zasługuje na częstszą wizytę na naszych talerzach ze względu na swoje unikalne zdrowotne właściwości i odczucie smakowe. Podobnie jak biała, bywa niezwykle obfita w wit., minerały, błonnik i unikalne substancje o działaniu ochronnym i terapeutycznym. swój kolor zawdzięcza dużej zawartości antocyjanów – produktów o silnym działaniu przeciwzapalnym i udokumentowanych właściwościach terapeutycznych. Posiada właściwości antyoksydacyjne. jadłospis kapusty częściej niż raz w 7 dniach maleje zagrożenie jelita raka grubego o 66%, a spożywanie 2 łyżek gotowanej kapusty tygodniowo ochrania przed nowotworem żołądka.

  Czerwona papryka – fabryka wit. C Papryka czerwona ma 2 razy  więcej wit. zdrowe  warzywa

C i 11 razy więcej beta karotenu niż jej siostra – papryka zielona. posiada liczne związki fitochemiczne takie jak flawonoidy, kapsaicynoidy, które mają oddziaływanie przeciwzapalne. Papryka czerwona obfituje w komplet witamin z grupy B i dużo związków mineralnych: wapnia, potasu, żelaza, magnezu, manganu i miedzi. bywa też obfita w błonnik i doskonale sprawdza się na poprawę kolorytu cery i zwiększenie odporności.  wzmacnia w zwalczaniu astmy, przeziębień, angin, zapalenia oskrzeli, zakażeń, zaćmy, miażdżycy.  

Cebula-lekarstwo na wszystko

Cebula składa się z dużą ilość kwercetyny – mocnego przeciwutleniacza, skutecznego w bitwie z nowotworem. bywa świetnym źródłem witamin C, błonnika i kwasu foliowego. Działaprzeciwzakrzepowo, obniża zakres niedobrego cholesterolu,  podnosi zakres dobrego, obniża ciśnienie tętnicze krwi i zakres cukru.  Zawarta w cebuli siarka rozbija złogi tłuszczowe zalegające w żyłach, poprzez co przeciwdziała chorobie wieńcowej i zawałowi serca. maleje ryzyka występowania osteoporozy, przeciwdziała astmie, zapaleniom oskrzeli, katarom siennym, miażdżycy i zakażeniom. oddziałuje uspokajająco.   Marchew – kopalnia beta-karotenu znakomite kopalnia beta-karotenu – mocnego przeciwutleniacza, alt2 uważanego za istotny czynnik przeciwnowotworowy, chroniący naczynia, wzmagający odporność, pomagający zwalczać infekcje. konsumowanie 1 marchewki dziennie maleje zagrożenie udaru mózgu u kobiet o 68%, a zagrożenie zachorowania na raka płuc o 50% (nawet u byłych nałogowych palaczy). Wysokie porcji beta-karotenu pomagają zapobiegać chorobom oczu, są pomagające w przeciwdziałaniu chorobie wieńcowej. obecne rozpuszczalne substancje włókniste w marchwi obniżają zakres cholesterolu i regulują pracę przewodu pokarmowego.  

Szpinak – kopalnia żelaza   najzdrowsze  warzywa

Szpinak to jedno z najzdrowszych warzyw! posiada mnóstwo substancji mineralnych oraz witamin. Rekordzista w ilości żelaza i wit. C! bogactwo licznych przeciwutleniaczy. Skuteczny w bitwie z nowotworem. Ma więcej beta-karotenu i luteiny niż brokuły. wzmacnia obniżać zakres cholesterolu we krwi. Uwaga! posiada dużo szczawianów, nie bywa więc zalecany osobom ze skłonnością do kamicy nerkowej.   Seler – bulwa farta i organizmu Ta niepozorna porowata bulwa składa się z aż 86 cennych substancji! Obie rodzaje selera, zarówno korzenna, oraz naciowa zawierają witaminę A, E, C, Wit B, razem z kwasem foliowym i witaminą PP. Ma ponadto 2 razy  więcej wit. C niż cytrusy. Seler bywa zasobny w fosfor, wapń, potas i cynk, magnez i żelazo. bywa niezwykle mało kaloryczny. Sprawdza się w dietach odchudzających. rozbudza przemianę materii, niwelując jednocześnie szkodliwe produkty uboczne tego procesu. Wykazuje oddziaływanie diuretyczne, oczyszcza organizm z toksyn i ma oddziaływanie przeciwzapalne. Wzmacnia układ odpornościowy, polepsza pracę serca, obniża ciśnienie tętnicze tętnicze i zakres cholesterolu.  ochrania przed wolnymi rodnikami, a jednakowym przed nowotworami. polecany bywa dla niejadków, ze względu na to że rozbudza apetyt.   Zbawienny, a niedoceniony jarmuż Jarmuż to niedoceniany krewniak kapusty! Wykorzystuje się go przede wszystkim do dekoracji bez wyjątku zapominając o tym, że bywa to warzywo jadalne, wyjątkowo zasobne w wit. i minerały. bywa źródłem różnego rodzaju związków chemicznych (m.in. sulforanu), którym przypisywane są właściwości przeciwutleniające i przeciwrakowe.  posiada więcej beta-karotenu niż szpinak, dwa razy więcej luteiny niż większość przebadanych alt3 warzyw.  bywa źródłem witamin A, B, C (składa się z jej więcej niż papryka), E, K, PP, również beta-karotenu, żelaza, fosforu, magnezu, białka, chloru, fluoru i jodu Brukiew albo karpiel – roślina należąca do rodziny kapustowatych. Nie wzrasta dziko, musi być uprawiana. bywa warzywem korzeniowym, powstałym w wyniku łączenia ze sobą kapusty liściowej oraz rzepy.

Charakterystyczna dla brukwi okazuje się wysoka przyswajalność preparatów odżywczych.

bywa liczna w wit. z zespoły B (B1, B2, B5, B6, B9, B12), wit. C, A oraz K oraz składniki mineralne: wapń, fosfor, sód, magnez, cynk, miedź, siarkę oraz żelazo. Ponadto odnajdziemy w niej wiele błonnika, beta-karotenu oraz dobrych kwasów tłuszczowych. Właściwości: silne właściwości diuretyczne, przeciwdziała zaparciom, usprawnia proces trawienia, posiada substancje antyrakowe, okazuje się bardzo sycąca oraz niskokaloryczna. Jak jeść? Ugotować albo przyrządzić, jako składnik surówki, wzmacniacz smaku do zupy, da się faszerować mięsem mielonym, zmieszać z puree ziemniaczanym.   Czarna rzepa – w stanie dzikim występuje dość ogólnie dodatkowo na wybrzeżach Morza Śródziemnego, w Polsce mamy przyswojone wyłącznie jej odmiany uprawne. Bulwy zbiera się późną jesienną porą, tuż przed przymrozkami, oraz przechowuje w piwnicy albo kopcu przysypanym wilgotnym piaskiem. Korzeń ciemnej rzepy składa się z znaczne ilości witamin (zwłaszcza z zespoły B oraz C oraz A), okazuje się również źródłem świetnie przyswajalnych pierwiastków: potasu, żelaza, magnezu, cynku oraz wapnia. Ponadto roślina liczna okazuje się w fitoncydy, czyli substancje bakteriobójcze, białka oraz aktywne enzymy. Właściwości: bakteriobójcze, oddziaływanie żółciopędne, oddziaływanie łagodzące ból oraz przeciwzapalne, wykorzystywana w środkach pielęgnujących włosy- przeciwdziała łupieżowi, przetłuszczaniu się włosów. Jak jeść? Przede wszystkim jako do tego do surówek oraz sałatek oraz do tego do zup.   Patisony – odmiana dyni zwyczajnej należąca do rodziny dyniowatych. Roślina jednoroczna, pochodzi z Ameryki Północnej, do Europy sprowadzona została poprzez Hiszpanów.

Owoce – białe, zielonkawe, zielone, czy granatowo - fiołkowe, prawie czarne.

Jazda konna dla początkujących 

Mają niesamowity wygląd, prezentują się alt4 jak dwa złożone ze sobą talerze o pofałdowanych faliście brzegach. Patisony okazują się różnej wielkości: od 10 do ponad 20 cm średnicy. Owoce patisona okazują się jadalne. Właściwości: małokaloryczny - używany do diet redukcyjnych, bogactwo potasu, wapnia oraz magnezu, lekkostrawny, stosowany w dietoterapii nadwagi, cukrzycy oraz chorób układu pokarmowego oraz sercowo-naczyniowego. Jak jeść? Surowe, ugotowane, pieczone albo duszone, dobry do tego do gulaszu, po wydrążeniu gniazd nasiennych, da się je faszerować mięsem, grzybami albo warzywami, wykorzystywane do konfitur oraz dżemów.   Jarmuż – odmiana botaniczna kapusty warzywnej. bywa to roślina dwuletnia należąca do rodziny kapustowatych, jedna z najstarszych odmian użytkowych tego gatunku. W starożytności uprawiana była jako roślina ozdobna oraz jadalna. Znana okazuje się wyłącznie z uprawy, nie występuje na stanowiskach naturalnych. Właściwości: silne właściwości przeciwutleniające, właściwości przeciwzapalne, bogactwo wit. K,C, karotenoidów oraz wapnia, składa się z sulforafan- silne właściwości przeciwnowotworowe. Jak jeść? Do sałatek, składnik pesto, do smoothies warzywno-owocowych, do tego do makaronów.   Jakie produkty mają zielone światło? W myśl rozporządzenia mają to być produkty jak najmniej przetworzone, bez co więcej soli, cukru, bazujące na z pełnego ziarna produktach zbożowych, przetworach mięsnych z niską zawartością tłuszczu (nie więcej niż 10%) oraz wysoką zawartością mięsa (70%), z dodatkiem świeżych warzyw, owoców. Dopuszczone okazują się produkty mleczne w tym mleko, jogurty, kefiry, maślanki, mleka acidofilne, które w własnym zawartości mają mniej 10g cukrów na 100g suplementu. będą sprzedawane w czystej postaci lub jako koktajle ze zmiksowanymi warzywami oraz owocami. Z nabiału dopuszczone okazują się również jajka oraz  sery z wyłączeniem serów topionych. Przetwory rybne, aby są dopuszczone jako składnik kanapki, muszą zawierać co najmniej 60% mięsa z ryb albo skorupiaków.  Pomyślano również w rozporządzeniu o dzieciach alergicznych – dopuszczone okazują się przecież produkty zastępujące produkty mleczne, napoje sojowe, ryżowe, z płatków owsianych, kukurydziane, gryczane, orzechowe, migdałowe oraz pieczywo bezglutenowe.

 

Zobacz też 

Bransoletki silikonowe

Suplementy na odchudzanie


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness