Maraton rowerowy - jak się do niego przygotować?

Maraton rowerowy - jak się do niego przygotować?

Redakcja

2017-12-18

brak komentarzy

najwłaściwszy zawodnik na przejechanie morderczego odległości jak  przygotować  się  do  maratony

potrzebował zaledwie 46 minut i 51 sekund, a był nim Krzysztof Chrust z Namysłowa. Na drugiej położenia uplasował się łukasz Bukraba z Polkowic z czasem 46.53, na trzeciej a Tomasz Hruświcki z Wolsztyna z czasem 47.08. Wśród kobiet pierwsze miejsce zajęła Ewa Michalska z Polkowic z czasem 1.06.55, drugie Monika Jankowiak z Wolsztyna 01.08.50, trzecie Magdalena Piosik z Wolsztyna 01.13.39. W kategori niewiast K-3 pierwsze miejsce zajęła Anita Cupryś z Kaszczoru 01.21.25, drugie Emilia Adamska 01.25.41. Kategoria K-4 pierwotna uplasowała się Sylwia Stachowiak z Poznania 01.15.50, przed Mirosławą Rzepa-Kierych 01.30.12, trzecie miejsce zajęła Hanna Stęsik z Wolsztyna 01.36.21.     Pierwsze jazdy wykonujemy w spokojnym czasie. Po 4 tyg. możemy przetestować jechać jakby tempem wyścigowym. To znaczy maraton  rowerowynajszybszym, z którym mamy siłę jechać. Zapisujemy dane i ; analizujemy. Po dwóch tyg. możemy przetestować wystartować w Bike Maratonie. Pierwszy start na Bike Maraton Pierwszy start powinniśmy potraktować kontrolnie. Startujemy z ostatniego sektora i bacznie obserwujemy, jak się jedzie w imprezie masowej. Pamiętajmy, nie jedziemy, aby walczyć o życie. ruszamy spokojnie, pijemy systematycznie, co jakiś okres przyjmujemy żel. Tu też okazuje się kwestia prywatna. ze względu Charytatywny maraton rowerowy na to że każdy organizm ma odmienną konieczność. Na pewno nie wolno doprowadzić, abyśmy byli głodni i aby nam się dość chciało pić. Dlatego pijemy małymi łyczkami, ale co jakiś okres, podobnie z żelem. Oczywiście, możemy jeść batony, ale one wolniej się trawią. Żel oddziałuje o wiele prędzej. Na trasę zawsze bierzemy ze sobą zapasową dętkę (sprawdzoną lub całkiem nową). Nawet gdy mamy koła z płynem, dętka zapasowa okazuje się potrzebna. Bierzemy też ze sobą pompkę, zestaw kluczy – scyzoryk i skuwacz łańcucha i spinkę do łańcucha. Właściwie każdy rowerzysta powinien sam umieć wymienić dętkę, napompować koło, skuć i połączyć łańcuch. dobrze poprosić kogoś ze znajomych, aby nam zademonstrował jak to

trzeba przeprowadzić, a te naprawy kontrolnie przeprowadzić ;.przygotowanie  do  maratonu  rowerowego

Nie polecam na początek średniego odległości. ze względu na to że tu też trzeba wykonać dokładnie taką samą próbę jak z dystansem mini. Trzeba być na tyle wytrenowanym, aby przejechać bez wyższego zmęczenia cały dystans. Przed każdą jazdą wykonujemy kilka ćwiczeń rozgrzewających. bywa to stopniowe wprowadzenie organizmu w wysiłek. Zaczynamy od parunastu minut lekkiego kręcenia, później dodajemy krótkie sprinty i znów lekkie kręcenie. zaledwie po około 25-35 minutach jesteśmy gotowi do jazdy. Podobnie z zakończeniem. Po elementy alt2 centralnej dodatkowo poprzez około 20-30 minut jeździmy i schładzamy organizm kręcąc na lekkim obrocie. Całość kończymy tylko po uspokojeniu pulsu. Kiedy dystans maratoński Na dystans maratoński okres przyjedzie w trzecim-czwartym sezonie, ze względu na to że mniej więcej tyle czasu potrzeba, aby stopniowo w kolejnych latach przygotować organizm do dłuższego wysiłku. Gdy zaczynamy trenować po sobotniej wycieczce dodajemy dodatkowo jedną jazdę w środę, może być krótsza, ale nieco więcej mocna. A stopniowo środę zamieniamy na wtorek i czwartek, a więc 3 treningi w 7 dniach. Sobota zawsze musi przypominać warunki wyścigowe. W pozostałe dni poświęcamy okres na technikę jazdy i na inne ćwiczenia na rowerze. Oczywiście, zdaję sobie sprawę, że nie odpowiedziałem na wszystkie pytania. Na wszystkie mogę odpowiedzieć w czasie treningów ze mną. A przyznam szczerze, że są takie pytania, które mnie zaskakują, a odpowiedź okazuje się niejednokrotnie dość prosta. Po mnóstwo latach treningów nie ma bodaj pytania, na które nie znam odpowiedzi. Zapraszam. fundamentalną sprawą jest wybór odległości. W Bike Maratonie możemy startować na trzech dystansach: mini – około 25 km, mega – około 50 km i giga około 70 km. Każda impreza z okresu ma swoją specyfikę, a długość tras jest zależna licznych czynników i może być różna. alt3 Podane rozmiaru tras są przykładowe i okazują się nieco większe lub mniejsze. dokładny kilometraż i profil tras aplikowany jest przed imprezą na stronie Bike Maraton. Dlaczego wybór odległości jest taki ważny? ze względu na to że od niego zależy rodzaj treningów, które mają nas przygotować do startu. pierwotna rada jest następująca: przed startem powinniśmy swobodnie i bez wyższego zmęczenia przejeżdżać dany dystans bez przerw odpoczynkowych, czyli bez zatrzymywania.

Mówiąc prosto: jeżeli chcemy startować na dystansie najkrótszym,

powinniśmy bez wyższego trudu zwyciężyć dystans 25 kilometrów. Bez wyższego trudu oznacza, że przejeżdżamy w wybranym czasie cały dystans, w żadnym punkcie nie zatrzymujemy się na odpoczynek, gdy kończymy jazdę nie padamy ze zmęczenia. Oczywiście, każdy z nas taką trasę pokona w innym czasie, początkujący powinno jechał dwie 60 minut, wytrenowany zawodnik około jednej 60 minut, a zawodnik z czołówki prawdopodobnie i wartość poniżej jednej 60 minut. Skąd to wiemy, ze względu na to że gdy ktoś zaczyna jeździ średnio z prędkością 12-15 km/h, po odpowiednich treningach, ta prędkość wzrasta do 18-20 km/h, wytrenowani jeżdżą ok. 25 km/h, a zawodnicy z czołówki na rowerach górskich po drogach polnych 30-35 km/h. Oczywiście są momenty, gdy zawodnicy jadą jeszcze prędzej. Peleton kolarski na szosie (na rowerach szosowych po alt4 asfalcie) jedzie średnio 40-45 km/h. Tak więc początkującemu doradzamy wybór najkrótszego odległości. ze względu na to że powinien go zwyciężyć w około 2 60 minut. Oczywiście, jeżeli jest trasa trudniejsza, są podjazdy, które trzeba podjeść, taki pora się wydłuża. Od wyboru odległości zależy pora ćwiczeniach. Zanim wybierzemy się na Bike Maraton powinniśmy przynajmniej 6 tygodni wcześniej zacząć jeździć na rowerze. No chyba, że dojeżdżamy do pracy zawodowej zawodowej codziennie i wiemy, że już jesteśmy trochę przygotowani do dłuższej jazdy.  Po czym sprawdzamy przygotowanie? Po tym, że raz w 7 dniach jedziemy na dłuższą wycieczkę – jakby zawody. jedziemy taki dystans, jaki będziemy pokonywać w czasie Bike Maratonu. No i sprawdzamy siebie. Mierzymy pora, sprawdzamy prędkość średnią, jedziemy tak, aby ukończyć trasę bez zatrzymywania się. W czasie jazdy pijemy i odżywiamy się. To też jest sprawdzian, jakie batony i jakie napoje nasz organizm dobrze akceptuje, jak reaguje. ze względu na to że nie na każdy preparat organizm reaguje identycznie. i zazwyczaj nawet szczególnie reklamowane składniki nie są akceptowane poprzez nasz układ trawienny. Mówiąc prosto – mamy bóle brzucha, nudności, więc mogą pojawić się biegunki. Tak więc trzeba to zweryfikować na ćwiczeniach, żeby nie jest zaskoczenia w czasie zawodów.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness