Miesiąc bez ćwiczeń i metabolizm idzie w dół

Miesiąc bez ćwiczeń i metabolizm idzie w dół

Redakcja

2017-05-05

brak komentarzy

miesiącćwiczeniaprzemianę  materiikondycja  fizycznaprzerwaotyłość

Sport może być niczym narkotyk: jeśli złapiemy bakcyla, ćwiczenia stają się nieodłącznym elementem harmonogramu dnia. Gdy z różnych względów (osobistych, zawodowych albo zdrowotnych), rezygnujemy z treningu, obserwujemy ból mięśni (domagają się aktywności) i pogorszenie samopoczucia. Co jest z ciałem, gdy przerwa od sportu trwa tydzień, miesiąc i pół roku?

Systematyczne ćwiczenia owocują umięśnioną sylwetką o niskim odsetku tłuszczu. Trening sprawia, że ciało staje się sprężyste, nie zalegają w nim toksyczne złogi, a funkcjonowanie narządów wewnętrznych poprawia się. Każda świadoma albo niezawiniona przerwa od rutynowego treningu oddziałuje na kondycję fizyczną i zmusza organizm do negatywnych zmian.

Tygodniowa przerwa w ćwiczeniach

Gdy Co dzieje się z organizmem, gdy zrezygnujesz z ćwiczeń na miesiąc? Zadyszka, zmęczenie i brak energii to tylko początek... minie tydzień od zaprzestania wykonywania ćwiczeń, włókna mięśniowe powoli zaczynają się kurczyć (tracą potencjał spalania tłuszczu). Organizm rozpoczyna magazynowanie większej ilości płynu. Natomiast po upływie 14. dnia bez treningu spada ilość wytrzymałości kardio.

Co to znaczy? Od tego czasu nie jesteśmy już tak szybcy i zwinni jak wtedy, gdy prowadziliśmy aktywny tryb życia. Nasza kondycja fizyczna maleje (co równa się ze zmniejszoną wydolnością). 2 tygodnie bez ćwiczeń pomogą, by odporność uległa degradacji.

Miesiąc bez ćwiczeń

Po m-cu życia bez aktywności fizycznej ciało ma mniej masy mięśniowej, której miejsce zastępuje tkanka tłuszczowa (ciało okazuje się mniej sprężyste), a my możemy skarżyć się problemy ze snem i skutki podwyższonego poziomu stresu (wysokie ciśnienie tętnicze).

dobrze zaznaczyć, że przemianę materii regularnie ćwiczącego alt2 człowieka okazuje się szybszy, a jego potrzeby żywieniowe większe; w trakcie przerwy od treningu ilość zapotrzebowania na pożywienie utrzymuje się, ale dostarczone kalorie nie zostają spalone ze względu na niedociągnięcie (potrzeb albo ochoty) ruchu. wówczas odnotowuje się powrót oponki na brzuchu.

Kilka miesięcy przerwy od treningu

W tym przypadku wyraźnie czujemy, że straciliśmy na sile. Kilka miesięcy bez aktywności fizycznej należy, żeby przemianę materii znacznie zwolnił tempo, co skutkuje nadmiarem kilogramów i obniżeniem samooceny. Ponadto może nam towarzyszyć wrażenie obrzmienia (to skutek nagromadzonej w organizmie płynu). Co kluczowe, funkcjonowanie organów wewnętrznych: serca i płuc, zaburza się.

niedociągnięcie ćwiczeń w ciągu pół roku

Po upływie 6 miesięcy bez wątpienia zyskaliśmy tkankę tłuszczową, co potwierdza przyrost wagi ciała. jest odpowiedzialny za to alt3 wolne tempo przemiany materii (to, co zjadamy, nie zostaje spalone tak szybko jak wtedy, gdy regularnie ćwiczyliśmy). niedociągnięcie treningu na przestrzeni pół roku (i dłużej) podnosi niebezpieczeństwo zachorowania na cukrzycę rodzaju 2. w tym samym czasie dołączamy do grona ludzi podatnych na stany depresyjne i choroby krążenia.

niedociągnięcie aktywności fizycznej a wiek

W zależności od wieku, w którym definitywnie przestaniemy trenować, zaobserwujemy inne modyfikacje w ciele i będziemy zmagać się z odmiennymi dolegliwościami. Jeżeli zrezygnujemy z aktywności fizycznej przed 30. rokiem życia, wrócimy do stanu (pod względem aspektu wizualnego i siłowego ciała) sprzed rozpoczęcia treningu.

Jak szybko nadejdą modyfikacje? To jest zależne od indywidualnych predyspozycji (trybu życia i budowy ciała). Osoby szczupłe, które w trakcie treningu zyskały masę mięśni, schudną i alt4 utracą mięśnie, zaś otyłe, które dzięki ćwiczeniom zwalczyły zbędne kilogramy, na nowo przytyją.

Następstwa rezygnacji ze sportu przed 30. rokiem życia:

  • utrata atrakcyjności fizycznej (miejsce mięśni zajmuje tkanka tłuszczowa);
  • spadek sprawności fizycznej fizycznej;
  • spadek mocy mięśni (mięśnie stabilizujące: brzucha i czworogłowy uda, stają się słabsze);
  • pogorszenie pracy umysłu;
  • wzrost niebezpieczeństwa zachorowania na takie choroby jak otyłość, choroby serca, osteoporoza;
  • stany stresowe.

Jeżeli porzucimy ćwiczenia po przekroczeniu magicznej 30-tki, odnotujemy wzrost masy ciała (niezależnie od budowy sylwetki i stylu życia). oprócz wzrostu tłuszczu na biodrach, brzuchu i pośladkach stracimy masę kostną i masę mięśni. Nasz przemianę materii wyraźnie zwolni. U ludzi po 30. roku życia, które nie uprawiają żadnej kategorie sportu, diagnozuje się także obniżenie czasu reakcji układu nerwowego i spadek maksymalnej pojemności wydechowej.

 

 

Zobacz też 

Gra Escape


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness