Na czym polega dieta 5:2 dr. Mosleya?

Na czym polega dieta 5:2 dr. Mosleya?

Redakcja

2017-07-18

brak komentarzy

Jedna z zasad diety 5:2 angielskiego lekarza Michaela Mosleya zakłada, że w dwa wybrane dni w 7 dniach zapewniamy sobie jedynie 500, w przypadku kobiet, albo 600, w przypadku panów, kalorii. Jeśli chciałbyś zacząć stosować dietę Mosleya, ale nie wiesz co mógłbyś jeść w „dni postne” – podpowiadamy. Poniżej znajdziesz pomysły na dania do 500 kcal.    Przykładowy zestaw dań nr 1 Śniadanie (ok. 230 kcal) ugotowane jajko (ok. 90 kcal), małe jabłko (50 kcal), małe obrane mango (ok. 90 kcal)   Obiadokolacja (ok. 270 kcal) Tuńczyk z warzywami Do żyły oraz tętnice wrzuć 150 g tuńczyka (może być z puszki - odsączony). później dodaj do niego ½ kubka fasoli (dodatkowo może być z puszki) i ½ pomidora. Do oddzielnego żyły oraz tętnice wrzuć rozkruszony ząbek czosnku. Dolej do niego ½ łyżeczki oliwy extra virgine i sok z cytryny.

Jeśli chcesz, dla polepszenia smaku i aromatu,

możesz dodać też odrobinę startej z cytryny skórki. Całość wymieszaj i użyj jako pyszny sos do dania z tuńczyka z pierwszego żyły oraz tętnice. Łączna dawkę kalorii: ok. 500 kcal   Przykładowy zestaw dań nr 2 Śniadanie (ok. 190 kcal) 10 g płatków owsianych wymieszanych z wodą (ok. 160 kcal), ½ szklanki świeżych czarnych jagód (ok. 30 kcal).   Obiadokolacja (ok. 300 kcal) Kurczak podsmażany z warzywami Weź 150 g umytej gruczołów mlekowych z drobiu i podziel na kawałki. Podsmażaj na patelni (prawidłowo wok), na której poprzednio rozgrzej 1 małą łyżkę oliwy extra virgine. Do smaku dodaj ząbek czosnku i 2 łyżeczki sosu sojowego. Całość polej sokiem z ½ cytryny tak, aby kurczak nabrał brązowego odcienia. Jeśli kurczak przykleja się do patelni, dolej odrobinę h2o. Dodaj ½ kubka grochu cukrowego, ½ Dieta 5:2 dr. Mosleya – przykładowe przepisy kubka poszatkowanej kapusty i dwie, pokrojone w cienkie plasterki marchewki. Podsmaż chwilę, aż całość jest gotowa do spożycia.

W ramach owocowego deseru możesz sobie pozwolić na jedną mandarynkę (ok. 25 kcal).  

  dietę 5 na 2, zwana dodatkowo dietą postną czy dietą doktora Mosleya to pozytywny pomysł na ludzi, które podczas diety okazują sięefekty  diety  dr.  Mosleya kupione jedynie na niewielkie poświęcenia. Jak szybko przybrać wagę wiemy chyba wszyscy. Większy problem pojawia się, gdy licznik ma iść w drugą stronę. Skutecznych diet bywa szczególnie dużo, mimo wszystko zazwyczaj okazują się one za bardzo intensywne i szkodliwe (diety oczyszczające, kuracja dietetyczna doktor Ewy Dąbrowskiej, kuracja dietetyczna Mai Błaszczyszyn, kuracja dietetyczna błyskawiczna czy kuracja dietetyczna koktajlowa), albo poprzez za bardzo niekrótki okres wymagają od nas silnej woli. Osobom, którym nie pasuje żadna z tych opcji przypadnie szczególnie do gustu kuracja dietetyczna 5 na 2, która niemalże nie sprawia konieczności rezygnowania z dotychczasowego stylu odżywiania. Oczywiście opłaca się zestaw dań wspomóc treningiem fizycznym. W dni kiedy odżywiamy się “prawidłowo” możemy dodatkowo zafundować sobie 30 minut wysiłku fizycznego: jazdy na rowerze, szybkiego spaceru czy biegania na przykład według planu biegowego dla początkujących.

Trochę ruchu na rześkim powietrzu prawidłowo zrobi

; naszemu odchudzanie, ale może też poprawić relacje rodzinne. dietę 5 na 2 zasady w diecie 5:2 poprzez 5 dni w 7 dniach możemy jeść co chcemy, a jedynie poprzez dwa dni musimy pościć, spożywając maksymalnie 500-600 kalorii dziennie. Jak wygląda taki postny dzień? przykładowo: rano jemy dwa jajka, na posiłek grillowanego kurczaka, a na kolację danie z ryby np. tuńczyka z warzywami. opłaca się mieć na uwadze, że po prostu odżywianie poprzez 5 dni w 7 dniach nie znaczy fast foodów i alt2 tłustych dań, ale rozsądnych, dobrych kompozycji, bogatych we wszystkie potrzebne nam artykuły. dietę 5 na 2 opinie   dietę posta, bo tak też bywa nazywana kuracja dietetyczna 5 na 2, ma oczywiście swoich miłośników i rywali. Ci pierwsi twierdzą, że da się chudnąć 0,5 kg tygodniowo, przy okazji oczyszczając swoje ciało m.in. obniżając zakres cholesterolu. dietę bywa też stosunkowo łatwa – silną preferuję musimy wykazywać jedynie 2 razy w 7 dniach, a nie poprzez cały okres jak w wypadku pozostałych diet np. diety Dukana czy diety plaż południowych. Jej przeciwnicy zwracają uwagę, że podczas postnych dni możemy być drażliwi, co utrudni nam funkcjonowanie ; czy w mieszkania. Istnieje dodatkowo uzasadniona obawa, że stosując zestaw dań 5 na 2 rozregulujemy sobie układ pokarmowy. opłaca się poprzez rozpoczęciem diety udać się do lekarza i zasięgnąć jego opinii. Nie ma przecież kuracji uniwersalnych, coś co bywa dobre dla naszych znajomych czy znajomych, nie trzeba być dobre dla nas. dietę 5 na 2 zestaw dań, przepisy Przykładowe śniadania i kolacje: sałatka z jabłka, marchwi, rodzynek i chudego sera białego jajecznica z 2 jaj, pomidora, odrobiną jogurtu normalnego i listkami młodego szpinaku dwa jajka i 2 plastry jak  stosować  dietę  dr.  Mosleyachudej wędliny Przykładowe obiady: duszone jarzyny (cebula, papryka, cukinia, pomidory koktajlowe, pestki dyni) zupa pomidorowa bez śmietany grillowany kurczak łosoś pieczony z sałatą Powodzenia! Właśnie minęło pół roku z dietą 5:2, o której pisałam Wam tutaj. Miałam o rezultatach pisać co miesiąc, ale na początku naprawdę nie jest niesamowitych efektów. Moja waga zawsze była odpowiednia, nie miałam z nią żadnych kłopotów, ale kilka niepotrzebnych nadprogramowych kilogramów mniej raczej by mi nie zaszkodziło, więc efekty zaczęły pojawiać bardzo powoli. Ale alt3 zacznijmy od początku.   dietę dr. Mosley’a polega na tym, że poprzez dwa wybrane dni w tyg. ograniczam porcję spożywanych substancji, tak by ich wartość kaloryczna była minimalna i wynosić 500 kcal. Te dni to tzw. dni postu. Pozostałe dni to dni żywienia, podczas których jem jak zwłaszcza standardowo, pozwalam sobie na małe satysfakcji, ale nie przekraczam 2000 kcal i staram się jeść zdrowo.   Jak wyglądała moja kuracja dietetyczna poprzez te pół roku? Nie poszczę sama, cały moment towarzyszy mi w artykule rodzicielka, a to naprawdę upraszcza sprawę, gdyż posiłki postne gotujemy razem i wspieramy się podczas głodu. Stwierdziłyśmy wspólnie, że najdogodniej jest pościć w poniedziałki i piątki i w te dni jemy jedynie jeden posiłek 500 kcal. okazuje się to główny posiłek i jemy go w h 13 – 15, przy czym im później tym skuteczniej {gdyż wtedy łatwiej wytrzymać do końca dnia}. Dzięki temu pościmy 18 godzin przed przed głównym daniem dnia {od kolacji wcześniejszego dnia} i 18 godzin po {do śniadania około h 8.00}. W czasie postu pijemy bardzo dużo herbaty z cytryną {5 -6 kubków}, latem była to dodatkowo woda mineralna, dzięki temu zapełniamy troszkę żołądek. Czasem dodatkowo zjemy jabłko albo marchewkę, gdy nie możemy naprawdę wytrzymać.   natychmiast przyznaję, że te 500 kcal to okazuje się mało i standardowo czuję ssanie w żołądku {ale przenigdy nie bolał mnie poprzez to żołądek}. Tak naprawdę nie okazuje się on taki straszny, należy pozytywnie się nastawić i nie myśleć za dużo o jedzeniu {na pewno nie przeglądajcie Instagrama, bo tam same jedzeniowe pyszności czyhają}. najszybciej okazuje się przetrwać post mając co po prostu robić. Praca, hobby, coś co Was wciągnie i spowoduje, że alt4 zapomnicie o głodzie okazuje się właściwym rozwiązaniem.   Oczywiście najprzyjemniejszą częścią dnia postnego okazuje się główny posiłek.

Człowiek, aż delektuje się następującymi po sobie kęsem dań i naprawdę go docenia

. Dzięki książce dr. Mosley’a dietę 5:2 i dodatkowej z przepisami do owej leczeniu odchudzającej, znalazłam mnóstwo nowych ulubionych dań np. chilli wegetariańskie, szukszukę (na fotografii powyżej) i pizzę wegetariańską. pora ich wykonania to 20-30 minut, a na talerzu samoczynnie zdrowie.   W dnie żywienia {dni niepostne} jem jak zwłaszcza standardowo, wcale nie liczę kalorii ani nie odmawiam sobie słodyczy. zapewne gdybym nie była takim łasuchem to schudłabym dodatkowo więcej, a tak to moje wyniki okazują się takie: W ciągu tych 6 miesięcy schudłam około 4 kg, moje BMI zmalało z 21,97 do 20,62 {chociaż cały moment jest prawidłowe}. Niestety nie powiem Wam jak to wyszło wymiarowo, bo niestety zgubiłam zapisane na początku leczeniu odchudzającej wymiary, ale na pewno z rozmiaru M idę zdecydowanie w stronę dieta  dr.  Mosleya  przepisyS przy moich 172 cm wzrostu:)   Efekty mojej mamy okazują się dodatkowo więcej imponujące, gdyż w ciągu 6 miesięcy utraciła 5 kg i wskoczyła w o rozmiar mniejsze ciuszki. Jej BMI z 25,35 {lekka nadwagę} spadło do 23,66 {waga odpowiednia}. Takie wyniki mogą wydawać się niezbyt imponujące, ale trzeba uwzględnić fakt, iż nie ćwiczyłyśmy regularnie {jedyną tak naprawdę formą ćwiczeń był nordic walking i spacery przynajmniej kilka razy w tyg. po 30 -45 minut, ale nic dodatkowo}, nie odmawiałyśmy sobie słodkości, czy powiedziałabym,  że jadłyśmy ich więcej niż zwykle {przeważnie na szczęście jadłyśmy zrobione w mieszkania przysmaki, kilka przepisów znajdziecie tutaj}. Znacie tą zestaw dań? Może któraś z Was używa? Koniecznie piszcie w komentarzach:)

 

Zobacz też 

Trucs et astuces pour perdre du poids 


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness