Na czym polega trening Crossfit? Wypowiedź trenera!

Na czym polega trening Crossfit? Wypowiedź trenera!

Redakcja

2017-08-09

brak komentarzy

ćwiczenia  crossfitCrossfit bywa treningiem,

który angażuje całe ciało w pracę. Wszystkie mięśnie biorą udział w rzeźbieniu szczupłej sylwetki, dlatego szybko widać efekty. Bez zakończenia da się zwiększać trudność ćwiczeń crossfitowych, a cały trening zajmie nam 20 minut. To duża oszczędność chwili, a  co  to  jest  trening  corssfit kondycja oraz całe ciało uzyskuje dobrą kondycję. mimo wszystko trening crossfitowy nie bywa dla wszystkich, a źle dobrane ćwiczenia mogą przynieść efekt odwrotny od obranego. Treningi crossfitowe okazują się coraz popularniejsze w Polsce. Mają na celu podniesienie kondycji fizycznej, a dokładnie siły oraz kondycji. Najważniejsza w treningu crossfitowym bywa regularność, dlatego trening powinien pozostać przynajmniej 3 dni. Każdorazowo ćwiczymy poprzez 20 minut, ale nie zapominajmy o obowiązkowej rozgrzewce przed treningiem oraz o rozciąganiu mięśni po (służy to uniknąć zakwasów). Ćwiczenia w ramach treningu docelowego przeprowadza się w tzw. obwodach, czyli jedno po drugim, ale zasada bywa ta, że po ciężkim ćwiczeniu następuje lekkie. Zalety oraz wady treningu Ogromną zaletą crossfitu bywa czas - w 20 minut da się wykonać ciężki trening oraz zaangażować w pracę większość mięśni. mimo wszystko takie jak treningi mają sporą wadę - okazują się obciążające, a więc prosto o kontuzję. Ćwiczyć da się samemu we własnym mieszkaniu, za każdym razem da się wykonywać inne ćwiczenia, a zatem Czym jest trening Crossfit? nie bywa monotonnie oraz nudno. mimo wszystko więcej zaawansowane ćwiczenia zaleca się wykonać pierwszy raz pod okiem eksperta, aby efekt treningu nie był odwrotny do obranego. Przed rozpoczęciem treningu crossfit osoby chore na miażdżycę, z problemami sercowo-oddechowymi oraz grubsze powinny poradzić się lekarza oraz trenera. Jak wygląda crossfit dla początkujących? Przykładowy zestaw ćwiczeń wygląda następująco: 20 podciągnięć, 30 pompek, 40 brzuszków, 50 przysiadów. Wszystko to powtórzone 5 razy, z 3 minutami przerwy między następną rundą ćwiczeń. jest to najprostszy zestaw, które każdy może wykonać we własnym mieszkaniu. Przed ćwiczeniami zaleca się wykonać standardową kilka ćwiczeń rozgrzewających (sprint, pajacyki, rozciąganie, szybki spacer), a po treningu ćwiczenia rozciągające mięśnie.   Crossfit bywa dla każdego, kto chce zmniejszyć masę, wzmocnić kondycję, wyrzeźbić sylwetkę. Pamiętajmy mimo wszystko, aby nie porywać się na skomplikowane oraz niełatwe zestawy, jeśli zaledwie zaczynamy swoją przygodę ze sportem. Może się to zakończyć bolesną kontuzją, która na długa każe nam zapomnieć o aktywności fizycznej. Pamiętajmy, że zdrowy styl życia to również odpowiednia dietę! Większość ludzi stykających się z CrossFit widzi go jako dużo ćwiczeń powiązanych w każdy sposób robionych szybko oraz intensywnie. Jeśli ci się wydaje, że CrossFit polega na wpadaniu na siłownie oraz wykonywaniu jakiegokolwiek WOD, to jesteś w dużym błędzie. bywa to jeden z zwłaszcza złożonych programów fitness jakie można zetknąć. Programowanie treningu CrossFit ma alt2 swoje zasady oraz poniżej delikatny ich zarys.

Crossfit to nieustannie zmiennie ruchy funkcjonalne o wysokiej intensywności.  jak  wygląda  trening  crossfit

mimo wszystko zmienność oraz intensywność nie warunkują wszystkiego oraz nie oznaczają, że nie mamy żadnego programu treningowego. Zacznijmy od składowych treningu. zwykle będę używał angielskich nazw, gdyż primo wszyscy się nimi posługujemy bo tak jest prościej, a secundo tłumaczenia często okazują się zgubne. Kto nie rozumie, odsyłam do „Słownika CrossFit”. Program na 3 dni treningu 1 dzień przerwy oraz na 5 dni treningu oraz 2 dni przerwy: Powyżej widzimy 2 różne schematy, wybieramy taki, który więcej nam pasuje. Widzimy także różnego rodzaju zestawienia, w których wykonujemy albo ćwiczenia z pojedynczym elementem, albo podwójnym albo potrójnym. Dni odpoczynku okazują się zaznaczone sformułowaniem “OFF”. W dni, gdzie mamy pojedynczy składnik nasz trening może składać się z: W – wykonujemy wyłącznie podnoszenie ciężarów (np. 5 serii po 2 powtórzenia martwego ciągu) G – wyłącznie ćwiczenia gimnastyczne (ćwiczymy technikę danego ćwiczenia albo zestaw ćwiczeń z wagą własnego ciała) M – wyłącznie ćwiczenia “cardio” polegające na interwałach albo dłuższym joggingu, jeździe, wiosłowaniu albo skakaniu na skakance W te dni to składnik jest priorytetem. Po nim nie wykonujemy żadnego innego WOD. Staramy się nie łączyć pozostałych partii w treningu W jednym zdaniu: „okazują się to nieustannie zmienne ruchy funkcjonalne o wysokiej intensywności.” Koniec teorii. 1. Ruchy alt3 funkcjonalne – czyli takie, które pojawiają się normalnym. trening (do autobusu), poruszanie się, przysiady (siadanie na krześle), podrzut (dziecka na rękach), sięganie po coś, podciąganie, skakanie, podnoszenie (toreb z zakupami). Wszystko okazują się to ruchy dla nas jak zwłaszcza ekologiczne. Jedyne co robimy na ćwiczeń to biegamy troch prędzej, podnosimy sztangę w miejsce toreb z zakupami, albo podrzucamy piłkę w miejsce dziecka na rękach. Wszystkie ruchy okazują się wielostawowe, czyli angażują kilka stawów naraz tak jak w powyżej wymienionych czynnościach. Na ćwiczeń nie izolujemy mięśni ze względu na to że normalnym to się praktycznie nie zdarza. Jeśli coś podnosimy ze stołu to nie samym bicepsem, tylko całą ręką. 2. nieustannie zmienne – zmienne dlatego, aby nasze ciało jest przygotowane na wszystko o dowolnej porze dnia oraz nocy.

Na każdym kolejnym ćwiczeń wykonujemy inny zestaw ćwiczeń

Instruktor Jazdy Konnej

, aby ciało nie przyzwyczajało się do schematów oraz jest kupione podjąć każde zadanie do wykonania. 3. Wysoka intensywność – dodajemy ją do ćwiczeń tylko po to aby nasz zakres kondycji był coraz lepszy. Biegamy prędzej, podnosimy coraz większe obciążenia, podciągamy się na drążku więcej razy, jesteśmy w stanie wykonać coraz cięższe treningi. Dzięki wysokiej intensywności, która odnosi się jedynie do terminy „prędzej” lecz również „więcej”, „mocniej”, „ciężej”, cały czas rozwijamy się aby osiągnąć zakres fitness. CrossFit składa się z alt4 trzech kwestii: Gimnastyki, unoszenia ciężarów oraz tzw. „cardio” czyli ćwiczeń wydolnościowych. Należy przy tym pamietać, że CrossFit nie okazuje się dyscypliną samą w sobie, chociaż mamy już zawody CrossFit oraz można w tej dziedzinie rywalizować, CrossFit to sport empiryczny. Wszystkie składowe tego sposobu trenowania pochodzą z pozostałych odrębnych dyscyplin sportowych. W CrossFit nie chcemy być najdoskonalsi w jednej dziedzinie, chcemy być średni we wszystkich. Tak aby podjąć bez trudu, jak pisałem wcześniej KAŻDĄ aktywność fizyczna. Gimnastyka – to wszelkiego rodzaju ćwiczenia z obciążeniem własnego ciała, jak przysiady, pompki, brzuszki jak także ćwiczenia na drążku, jak podciąganie czy wsparcie ciągiem. W skład tego elementu CrossFit zaliczają się te,ż poruszanie się na rękach, stanie na rękach, czy też w ostatnim najtrudniejszym przypadku ćwiczenia na kółkach gimnastycznych. Podnoszenie ciężarów – tutaj mamy wszelkiego rodzaju rwania, zarzuty, unoszenia, ciągi czy wyciskania ze sztangą, sztangielkami czy odważnikami kettlebell. Ćwiczenia wydolniściowe tzw. „cardio” – w skład tego elementu mamy: bieg, rower, wiosła, skakanka, a jeśli mamy taką możliwość to oraz pływanie. Trening CrossFit może zawierać jeden składnik z powyżej wymienionych, 2 elementy albo nawet wszystkie trzy elementy. mimo wszystko jeśli chcecie dowiedzieć się więcej na temat samego programowania, odsyłam do wpisu na taki temat: „Programownie ćwiczeń CrossFit” Sam trening natomiast składa się z kilku elementy:

 

Zobacz też 

FormExplode

Dr Farin Opinion


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness