Nadwaga - niesie za sobą szereg, również nietypowych, dolegliwości!

Nadwaga - niesie za sobą szereg, również nietypowych, dolegliwości!

Redakcja

2017-05-11

brak komentarzy

nadwagazdrowiedolegliwościryzyko

skutki nadwagi są poważne. niepotrzebne kilogramy nie są wyłącznie problemem estetycznym, lecz również leczniczym. nadwaga powoduje przecież kłopoty ze stawami, układem krwionośnym i układem oddechowym. Na powodzenie, możliwa jest wojna z nadwagą. Racjonalna kuracja dietetyczna i wzmożona aktywność fizyczna pomagają zrzucić niepotrzebne kilogramy. Jeśli czujesz, że musisz wziąć się za siebie, ale brakuje ci motywacji, uświadom sobie, jakie zagrożenia wiążą się z nadwagą.

ryzyko związane z nadwagą

Przedstawiamy niezawodne sposoby na walkę ze zbędnym tłuszczykiem, dzięki nim skutecznie zwiększysz tempo zrzucania kilogramów. Zaczynamy!

nadwaga powoduje przypadłości krwioobiegu. Jeśli masa naszego ciała zwiększy się o 20 proc., aż ośmiokrotnie wzrasta częstość występowania nadciśnienia i miażdżycy. U ludzi z nadwagą podnosi się też ryzyko powstawania zakrzepów, a w związku z tym także udaru mózgu i zawałów. Wśród takich ludzi jest więcej przypadków przypadłości niedokrwiennej i niewydolności serca. niepotrzebne kilogramy wpływają także na podniesienie ciśnienia tętniczego i powstawanie cukrzycy takie jak 2. Obliczono, że aż 90 proc. ludzi chorujących ; owej ostatniej przypadłości to ludzie otyli. nadwaga wpływa także na układ oddechowy. ; pojemność płuc, a organizm szybciej się męczy. względu otłuszczenia ścian klatki piersiowej trudniej wykonać zwykły wdech. Dodatkowo przestrzeń oddechową zmniejszają niepotrzebne wałki na brzuchu, które uciskają wątrobę i wypychają ją ku górze.

Choć nie wszyscy o tym wiedzą, niepotrzebne kilogramy odkładają się także w okolicach górnych dróg oddechowych, co powoduje ich zwężenie. To właśnie dlatego chrapiemy albo cierpimy na bezdech śródsenny. nadwaga wpływa nie tylko na serce i układ A jednak! 5 nietypowych dolegliwości, które może spowodować nadwaga oddechowy, może także powodować problemy z naszym układem moczowym, pokarmowym, kostnym czy rozrodczym. Przyczynia się do występowania kamicy nerkowej i schorzeń pęcherzyka żółciowego. Nierzadko u ludzi z nadwagą pojawiają się zaparcia i hemoroidy. Ból kręgosłupa także nie jest w takich przypadkach niczym szczególnym. Nadmierne obciążenie doprowadza do ścierania się kręgów, a w rezultacie do skrzywienia kręgosłupa, a także dyskopatii. otyłe kobiety są bardzie zagrożone wystąpieniem nowotworu macicy, panowie – nowotworu jąder. W czasie ciąży niepotrzebne kilogramy zwiększają możliwość wystąpienia nadciśnienia, cukrzycy i infekcji dróg moczowych.

Wpływ nadwagi na serce

Główne efekty nadwagi to przede wszystkim negatywny wpływ na pracę krwioobiegu. ciśnienie tętnicze krwi wzrasta wraz ze wzrostem masy ciała. jest trzykrotnie więcej przypadków nadciśnienia wśród ludzi otyłych niż u reszty populacji. także ryzyko miażdżycy jest znacznie większe: tłuszcz prościej się odkłada na ściankach tętnic. To wszystko znacząco zwiększa ryzyko zawału serca, dławicy piersiowej, zakrzepicy oraz schorzeń żył (zapalenie żył, zatorowość płucna). Ludzie z nadwagą często cierpią także ; podwyższonego cholesterolu, który tymczasem zwiększa ryzyko schorzeń serca.

Wpływ nadwagi na kości

nadwaga ma zgubne efekty dla układu kostnego i szkieletowego. ; obciążają stawy i przyspieszają ich zużycie (biodra, kolana, kręgi). wielokrotnie więc osoby otyłe cierpią na przypadłości zwyrodnieniowe stawów. W niektórych wypadkach niezbędne okazuje się wstawienie protezy (biodra, kolana). Pojawiają się także problemy z przepukliną, powodujące rwę kulszową i inne problemów.

Wpływ nadwagi na pojawienie się cellulitu

Cellulit to grudki tłuszczu, pojawiające się pod skórą na udach, biodrach i pośladkach. Wyglądem przypomina skórkę alt2 pomarańczową i jest raczej nieestetyczny. dość dużo kobiet narzeka na cellulit.

nadwaga nie jest warunkiem koniecznym, aby pojawił się u ciebie cellulit. istotne są też czynniki genetyczne. jednak jeśli niezdrowo się odżywiamy, zwiększamy ryzyko pojawienia się owej nieestetycznej przypadłości.

Nie ma w stu procentach efektywnego leku na cellulit. Wszelkie zabiegi, pielęgnacja, kosmetyki czy nawet operacje (liposukcja zaburza wygląd naskórka z pomarańczową skórką) mogą, ale nie muszą udzielić pomocy.

najdogodniej więc nie dopuścić do jego powstania i trzymać się poniższych rad:

  • jedz owoce i warzywa - zdrowa kuracja dietetyczna to podstawa,
  • pij dużo płynu,
  • ćwicz regularnie,
  • nie próbuj zrzucić natychmiast 10 kilogramów, raczej powoli zmieniaj tryb funkcjonowania na zdrowszy,
  • nie pal.

Wpływ nadwagi na stopy

nadwaga źle oddziałuje na cały twój organizm. Szczególnie cierpią na tym stopy. nadwaga może spowodować:

  • zapalenie ścięgien,
  • problemy z podbiciem stopy,
  • płaskostopie,
  • zapalenie kości i stawów,
  • artretyzm,
  • niedokrwienie kończyn.

skutki nadwagi u najmłodszych

nadwaga u najmłodszych w wieku szkolnym jest szczególnie groźna ze względu na fakt, że organizm dziecka stale się rozwija. nadwaga zwiększa zagrożenie, że dziecko:

  • zachoruje na cukrzycę takie jak 2, przypadłości wątroby, astmę,
  • jest miało nadto duży ilość cholesterolu we krwi,
  • jest cierpiało na nadciśnienie,
  • jest cierpiało na zespół bezdechu, który powoduje problemy z koncentracją i zapamiętywaniem,
  • jest miało problemy z kośćmi i stawami, niewystarczająco mocnymi, aby utrzymać nadto dużą sylwetkę, jest miało nadwagę w wieku dorosłym.

Jak uniknąć skutków nadwagi?

Najważniejsza jest profilaktyka nadwagi.

  • Jeśli masz niepotrzebne kilogramy, pozbądź się ich, oczywiście w racjonalny sposób. najłatwiej dokonać tego, dbając, by bilans energetyczny był ujemny. Polega to na spożywaniu mniejszej alt3 liczby kalorii niż się spala.
  • Dużo się ruszaj! Pozwoli ci to nie tylko schudnąć, ale również wzmocnić mięśnie i dotlenić organizm.
  • dbaj o jadłospis. może zawierać mało soli, a dużo błonnika pokarmowego. Ograniczy to wchłanianie tłuszczów i cholesterolu. Błonnik jest też ważny w profilaktyce i leczeniu schorzeń układu sercowo-naczyniowego, cukrzycy takie jak 2, nadciśnienia tętniczego i hipercholesterolemii. W twoim jadłospisie powinno także zabraknąć owoców, warzyw, ryb, mięsa, nabiału, ryżu, kaszy i makaronu. Do ich przygotowywania używajmy oliwy z oliwek, masła albo oleju roślinnego. Słodycze lepiej sobie darować, bo to prawdziwa bomba kaloryczna.
  • Pamiętaj, że smak to kwestia przyzwyczajenia. Nie zabijaj prawdziwego smaku potraw solą, zasmażkami, masłem czy nawet przyprawami. Używaj ziół: koperku, papryki, pietruszki, szczypiorku i bazylii.
  • Zagęszczanie zup też nie jest świetnym pomysłem. Jeśli chcesz je zabielić, używaj odtłuszczonego mleka albo jogurtu.
  • Na talerzu powinno być mało mięsa, ale dużo preparatów roślinnych: kasz, ziemniaków, surówek, sałatek.
  • Posiłki muszą być urozmaicone i dość częste (przynajmniej 4-5 dziennie).
  • Przegryzki takie jak paluszki, chipsy i ciasteczka są smaczne, ale nie są zdrowe. Zastąp je marchewką, ziarnami albo owocami.
  • Alkohol jest kaloryczny, może też oddziaływać na rozwijanie się miażdżycy.
  • Coca-cola i inne gazowane napoje wzmacniają wydzielanie soków trawiennych i zwiększają apetyt. Woda mineralna i niesłodzone soki to dużo lepszy wybór.
  • Pamiętaj, że istnieją także zabiegi, które mogą ci udzielić pomocy. Jednym z nich jest metoda koblacji, która szybko i bezkrwawo usunie przyczynę chrapania. Niestety zabieg jest mniej skuteczny, jeśli masz współczynnik BMI powyżej 40. W takim przypadku konieczne jest zrzucenie alt4 zbędnych kilogramów.

Ćwiczenia na odchudzanie

Z ruchu nie wolno zrezygnować, nawet gdy na dworze śnieg i mróz. Aktywność fizyczna przy takiej pogodzie może być zresztą dość przyjemna. To prawda, że trudno jeździć na rowerze, ale za to narty, łyżwy, sanki, hokej mogą przynieść dość dużo radości. Na wiosnę i w lecie prościej jest zmobilizować się do wysiłku fizycznego. To świetny okres na jazdę na rowerze, trening i pływanie. Nawet spacer jest korzystny dla zdrowia i sylwetki, dlatego warto poświęcić przynajmniej pół 60 minut dziennie dla siebie. świetnym pomysłem jest energiczny spacer, który umożliwia spalić dużo kalorii, a nie obciąża stawów tak jak trening. Pamiętaj, że trudno utrzymać ładną sylwetkę, siedząc na kanapie, nawet jeśli w miejsce chipsów będziemy przegryzali marchewkę. Ruch musi przebiegać minimum 45 minut i powinniśmy go zażywać przynajmniej dwa razy w 7 dniach. Sport nie tylko pozwoli nam spalić kalorie, ale również zwiększy wydzielanie endorfin, które poprawią humor. Osoby cierpiące ; nadciśnienia, cukrzycy, przypadłości wieńcowej, schorzeń układu oddechowego i innych przewlekłych dolegliwości powinny przed rozpoczęciem ćwiczeń skonsultować się z lekarzem. Doradzi jak się ruszać, by nie zaszkodzić zdrowiu.

Obliczanie nadwagi i jej stopniowe kuracja nie jest niełatwe. łatwo jest odpuścić sobie jadłospis i ćwiczenia, ale w pewnym sytuacji trzeba powiedzieć sobie: stop. nadwaga nie wygląda prawidłowo, ale dużo ważniejszy jest jej negatywny wpływ na zdrowie. Jeśli chcesz uniknąć poważnych problemów natury zdrowotnej, zadbaj o profilaktykę otyłości i już dziś zacznij nowe, aktywne życie.

 

Zobacz też

Gry Typu Escape Room


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness