Nadwaga u dziecka - jak sobie z nią poradzić?

Nadwaga u dziecka - jak sobie z nią poradzić?

Redakcja

2017-07-05

brak komentarzy

Zarówno dorośli, oraz pociechy jedzą za tłusto oraz za słodko. Posiłki mają nadmierną gęstość kaloryczną, tzn. w niewielkiej masie pożywienia będących okazuje się nadto dużo kalorii. Dania, które wiodą prym w tym zakresie, to wszelkiego rodzaju fast foody, słodycze, więc słodzone napoje. Poza pustymi kaloriami, niewskazanym tłuszczem zwierzęcym, zbędnym cukrem, produkty te nic nie wnoszą, a zjada się je w sposób prawie niezauważany. przykładowo: wartość kaloryczna 100 g czekoladek czy 2 batoników snickers, czy też 2 pączków okazuje się podobna do ilości energii dostarczanej przez posiłek składający się z talerza zupy, drugiego dania oraz kompotu.     Przede wszystkim pomóż swojemu potomkowi w zwiększeniu aktywności fizycznej – zachęć do wspólnych spacerów, jazdy na rowerze, pływania. Zadbaj o właściwą zestaw dań, ale nie ograniczaj ani liczby posiłków, ani też ilości substancji pokarmowych ważnych dla rozwoju rosnącego ludzkiego ustroju, czyli: witamin, substancji mineralnych (przede wszystkim wapnia, żelaza, magnezu), węglowodanów złożonych oraz tłuszczów naturalnych, a zwłaszcza tych, które okazują się źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych. W menu powinny się znaleźć: jarzyny oraz owoce, nierafinowane produkty zbożowe, ryby, mięso drobiowe (najrozsądniej ugotowane na parze albo pieczone w folii); do picia najkorzystniejsza okazuje się woda.   Zdradliwe dodatki zaleca się wiedzieć, że wartość kaloryczna wielu potraw niekoniecznie musi wynikać z ich składu podstawowego, a raczej spowodowana okazuje się przez wysokokaloryczne dodatki, np. porcja (100 g) sałatki z warzywnej bez majonezu to ok. 30 kcal, natomiast z majonezem (2 łyżki) to ok. 200 kcal więcej; ziemniaki z płynu – Jak żywić dziecko z nadwagą? 30 kcal, natomiast ta osobiście porcja frytek – ponad 200 kcal, a 100 g chipsów ziemniaczanych – ponad 700 kcal.jak  odchudzić  potomka

dość niebezpieczne, ze względu na dość dużą zawartość cukru

, okazują się wszelkiego rodzaju napoje, nektary oraz dosładzane soczki. Zdrowa korekta zaleca się na zawsze zlikwidować z rodzinnej kuchni zawiesiste sosy, majonez, smażone (szczególnie na głębokim tłuszczu) dania, więc  słodycze. w miejsce nich w jadłospisie dziecka powinny znaleźć się  jarzyny, owoce, nierafinowane kasze, razowe pieczywo. Obfitują w błonnik, który m.in. przeciwdziała zaparciom towarzyszącym zazwyczaj nadwadze. Dokonanie nawet niewielkich korekt w rodzinnym menu pomoże w systematycznym pozbywaniu się niepotrzebnych niepotrzebnych niepotrzebnych kilogramów. Ważna okazuje się systematyczność, a na pewno się uda! olga Kłosińska - Jestem dyplomowanym fizjologiem żywienia, dietetykiem, pedagogiem oraz terapeutą. Jestem autorką programów: Zdrowy uczeń w szkole oraz Radosny Przedszkolak oraz partii merytorycznej programu Aktywnie po zdrowie oraz prezesem Fundacji Zdrowy Uczeń.

Na swoim koncie mam mnóstwo publikacji:

nadwaga dotyczy mniej więcej 20% najmłodszychżywienie  dziecka  z  nadwagą  nadwaga oraz otyłość mają nieprzychylne rezultaty psychospołeczne. najmłodszych grubsze okazują się wielokrotnie dyskryminowane poprzez rówieśników oraz/albo dorosłych. Znacznej nadwagi wielokrotnie towarzyszą: niska samoocena, stany depresyjne, a w późniejszym wieku, zaburzenia jedzenia – bulimia albo jadłowstręt psychiczny. U pociechy z nadwagą diagnozuje się również częstsze niż u prawidłowych rówieśników występowanie różnych choroby zdrowotnych. Do typowych przynależą: zaburzenia układu oddechowego (bezdechy w czasie snu, astma, ograniczona tolerancja wysiłku); powikłania ortopedyczne (płaskostopie, piszczel szpotawa – choroba Blounta, złamania przedramienia); powikłania endokrynologiczne (cukrzyca alt2 jak u dorosłych, przedwczesne dojrzewanie, modyfikacje torbielowate jajników, niedoczynność jąder); podwyższenie stężenia tłuszczów w surowicy krwi (zwykle dochodzi do zwiększenia tzw. złego cholesterolu (LDL) oraz trójglicerydów oraz obniżenie tzw. dobrego cholesterolu (HDL); nadciśnienie; stłuszczenie wątroby oraz kamica żółciowa; guz rzekomy mózgu (choroba imitująca obecność guza nowotworowego). Jak zatem zapobiegać nadwagi?  Mniej jedzenia, a więcej aktywności to podstawowe cele oraz sposoby zapobiegania nadwagi. Najczęstsze błędy popełniane w odżywianiu 3–6-latków: Nadmierna podaż soli oraz cukru. Nadmierna podaż soków oraz słodkich herbatek. stosowanie z wygodnictwa mało urozmaiconej kuracji odchudzającej. Pośpiech przy jedzeniu. niewłaściwa atmosfera w czasie wspólnych, rodzinnych, produktów. Wysokokaloryczne  przekąski. w ciągu dnia. stosowanie jedzenia (a zwłaszcza słodyczy) jako nagrody. nadwaga u dziecka, czyli stan, kiedy waży kilka niepotrzebnych kilogramów więcej, niż wynosi norma dla jego wieku, spowodowana okazuje się zachwianiem równowagi między ilością energii, którą dostarcza, a tej zużytej przez organizm.

Czasme może być wtedy potrzebna zestaw dań.

Przyjrzyj się swojemu potomkowi, czy przypadkiem nie zagraża mu nadwaga albo otyłość.   Gdy malec je za dużo, zbyt duża ilość energii składa się w postaci tłuszczu. Od nadwagi prosta droga do nadwagi, niebezpiecznej dla sprawności fizycznego oraz psychicznego dziecka. Parametrem, oceniającym stopień nadwagi, okazuje się BMI – body mass index, czyli współczynnik masy ciała. BMI u pociechy zawsze odnosi się do siatek centylowych. Zgodnie z normami, otyłość u pociechy rozpoznaje się, kiedy BMI przewyższa 95 centyl. bywa to niełatwe, dlatego może wykonać to tylko lekarz. mimo wszystko oraz bez tych pomiarów możesz ocenić, czy twoje alt3 potomka okazuje się grubsze, bo nadmiaru tłuszczu nie sposób nie zauważyć. Chcesz wiedzieć, czy Twoje potomka ma prawidłową sylwetkę? Sprawdź siatki centylowe >> nadwaga u dziecka - problemy grubego dziecka W licznych badaniach wykazano, że zbyt duża ilość tłuszczu zwiększa ryzyko dolegliwości serca oraz układu krążenia, astmy czy cukrzycy, sprawia też problemy ze snem. potomek, ważące nadto dużo, okazuje się ociężałe – nie zawsze może dorównać innym w zabawach bezkompromisowych kondycji fizycznej. zazwyczaj wręcz nie chce w nich uczestniczyć przez co spala dodatkowo mniej energii. Czasem okazuje się nieakceptowane przez rówieśników, od których dowiaduje się, że okazuje się olbrzymie oraz brzydkie, przez co zamyka się w sobie oraz nie chce chodzić do przedszkola czy szkoły. By się pocieszyć, je ogrom. Zobacz też: nadwagę u pociechy: jak odchudzić olbrzymie potomka? >> nadwaga u dziecka Co wykonać, by ten czarny scenariusz nie miał miejsca w przypadku twojego dziecka?

A może już zagrał, oraz szybko musisz coś z tym wykonać?

Sposoby oddziaływania w obu przypadkach okazują się dość podobne: pójdź z potomkiem do lekarza. możliwe że niepohamowany apetyt okazuje się skutkiem zaburzeń zdrowotnych. Konieczne musi wtenczas wykonanie analiz (m.in. poziomu cukru we krwi) spróbuj dociec, z jakiego względu twoja pociecha dużo je. Może menu okazuje się dla niego sposobem na monotonię, stres, albo np. złą atmosferę w 4 ścianach, czy niedobór akceptacji rówieśników? W takim przypadku prawdopodobnie nie obejdzie się bez wizyty u psychologa. nie pozwól przekarmiać go dziadkom zredukuj z jadłospisudieta  dla  dziecka /> białe pieczywo (zastąp je razowym), słodkie płatki śniadaniowe (mniej pełne kalorii okazują się płatki kukurydziane) oraz słodkie napoje gazowane ustal stałe pory potraw, by przyzwyczaić potomka do posiłków o danych porach umów się z potomkiem, że słodycze dostanie tylko raz w tyg. – np. w sobotę. albo konsekwentna oraz w inne dni nie kupuj mu nic słodkiego. Usuń z zasięgu wzroku dziecka cukierniczkę (bo malec odcięty od regularnego dostępu słodyczy na pewno sięgnie po cukier) jeśli malec lubi pogryzać między posiłkami, w miejsce chipsów oraz słodyczy czy ciasteczek zaproponuj mu zdrowe przekąski – surową marchewkę, owoce, jarzyny, orzechy nie zwracaj potomkowi uwagi, że je za dużo, że okazuje się za olbrzymie. W ten sposób tylko pogorszysz jego samopoczucie sprawiając, że malec musi chciał pocieszyć się ... jedząc więcej do picia dawaj mu wodę mineralną. Soczki z owoców, zwłaszcza te dla pociechy, zawierają dość dużo cukru zmień nawyki całej rodziny. zamiast siedzieć przed telewizorem albo komputerem, wybierzcie się na spacer, do ZOO czy parku rozrywki zapisz się z potomkiem na basen, zacznijcie wspólnie jeździć na rowerze, grajcie w piłkę. istotne, by potomka codziennie okazuje się aktywne ruchowo jeśli twoje potomka waży paręnaście niepotrzebnych kilogramów za dużo oraz odczuwasz, że ten problem cię przerasta, spróbuj znaleźć w własnej okolicy poradnię leczeniu nadwagi, lekarza pediatrę specjalizującego się w gastrologii dziecięcej, albo dietetyka dziecięcego, który przedyskutuje z tobą nawyki żywieniowe twojego dziecka oraz ustali optymalną zestaw dań. Zobacz film: Jak skutecznie oraz bezpiecznie odchudzić potomka


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness