Najbardziej kaloryczne potrawy - ich lepiej unikaj!

Najbardziej kaloryczne potrawy - ich lepiej unikaj!

Redakcja

2017-11-13

brak komentarzy

Jemy stanowczo za dużo oraz dość niezdrowo - do takich wniosków doszli specjaliści z Instytut Ekonomiki

Rolnictwa oraz Gospodarki Żywnościowej. Eksperci określają nasz model żywieniowy jako bałtycki, co znaczy, że Polacy spożywają dużo ziemniaków,czego  nie  jeść  na  diecie a mało mleka oraz jego przetworów. W naszej diecie okazuje się niewiele białka, za to mnóstwo tłuszczów oraz węglowodanów. Które ukochane dania Polaków okazują się zwłaszcza pełne kalorii? REKLAMA   Zestawienie przygotowaliśmy razem z Barbarą Maliną-Kozak, dietetyczką z Centrum Naturhouse. Porcja pierogów z tłuszczem (6 pierogów): 736 kcal Farsz z ziemniaków oraz twarogu, mięsa albo kapusty z grzybami owinięty w ciasto oraz okraszony tłuszczem to bomba kaloryczna. w szczególności pełne kalorii okazują się pierogi ruskie oraz z mięsem. W obydwu mnóstwo okazuje się dodatkowo węglowodanów. Mniej kalorii mają pierogi z kapustą oraz grzybami - sześć sztuk to ponad 400 kalorii, pod warunkiem, że okazują się bez okrasy. Tłuszcz wylany na pierogi to kolejne kalorie. liczenie kalorii w spożywanej żywności to żmudne zajęcie. co więcej nie zawsze ma sens. Lepszym środkiem na uniknięcie nadwagi od aplikowania kalorycznej arytmetyki okazuje się więcej przemyślane komponowanie jadłospisu. Na przykład unikanie cukrów, które wywołpełne  kalorii  posiłkują różnice glukozy we krwi Najbardziej kaloryczne potrawy oraz pobudzają apetyt albo zwiększenie ilości sycącego błonnika w diecie. dobrze mimo wszystko przyswoić, które produkty dostarczą nam największego ładunku energii, choćby po to, by z nimi nie przeholować. oto 10 zwłaszcza kalorycznych suplementów spożywczych. ńczowego okazuje się podobna jak coca-coli. Jeśli więc zacispełne  kalorii  obiadykamy p Zrozum oddziaływania tycia oraz unikaj ich – to może być nieskomplikowane! Jeśli nareszcie uświadomisz sobie od czego tyjesz musi Ci prościej kontrolować wagę oraz zredukować wagę. Większość popularnych diet skupia się wyłącznie na liczeniu kalorii. Czasami do tego dochodzą jakieś zakazy albo nakazy – co jeść, a czego stronić od podczas kuracji odchudzającej. W tej pogoni za liczeniem kalorii zapominamy, że większe znaczenie ma to co jesz oraz jakie artykuły spożywcze wybierasz, ponieważ nie od każdej kalorii tyjesz identycznie. Kalorie dostarczamy do człowieczego ustroju spożywając artykuły z zawartością węglowodanów, białek oraz tłuszczy. Teoretycznie 1 gram białka oraz węglowodanów ma tyle samo kalorii, natomiast 1 gram tłuszczy dwa razy więcej od pozostałych. Czy tyjemy od białek? NIE – w znaczeniu nadwagi, ponieważ oczywiście sportowcy przybierają na wadze dzięki odpowiedniej podaży białek, ale nie o takie tycie przecież nam chodzi. Nikt nie bierze pod uwagę, że można tyć od białek oraz w regule słusznie. Faktycznie alt2 w jadłospisie dużej grupie ludzi ciężko znaleźć nadmierne ilości białka, tak aby powodowało ono tycie w postaci tłuszczu. ; przemiana materii białek nie okazuje się taki prosty. Czy tyjesz od tłuszczu? TAK – ale nie w takim zakresie w jak się często sądzi. stwierdzenie, że tyjemy od nadmiernej ilości tłuszczu byłoby nazbyt prostym wytłumaczeniem. zastanów się ile tego tłuszczu tak naprawdę zjadasz w własnej codziennej diecie? Czy ta kuracja dietetyczna obfituje w takie ilości tłuszczu, żeby prowadzić do nadwagi? Prawdopodobnie odpowiesz przecząco oraz będziesz mieć rację. Dla przykładu – w USA gdy zapanowała moda na artykuły beztłuszczowe urosła ilość ludzi otyłych o 23%. Drugi przykład –

osoby stosujące zestaw dań np Kwaśniewskiego opierającą się (w skrócie) na przyjmowaniu specyfików zwierzęcych obfitujących

w tłuszcz oraz białko zarazem. Osoby na tej diecie chudną oraz utrzymują szczupłą wagę, a jedzą teoretycznie ogromną jak na standardy racjonalnego odżywiania ilość tłuszczów. Czy tyjemy od węglowodanów? ZDECYDOWANIE TAK – błyskawicznie przytyć od nadmiaru węglowodanów w jadłospisie. O ile część ludzi zdaje sobie sprawę, że batoniki, ciastka zawierają dużą ilość cukrów, więc przyczyniają się do tycia. mimo wszystko wielokrotnie nie zdajemy sobie sprawy, że kluski, kopytka, pyzy, białe pieczywo, kartofle, biały ryż, jogurty, mleczne deserki, itp – również okazują alt3 się pełne węglowodanów oraz pod tym względem niewiele ustępują typowym słodyczom! Według Ciebie typowa kobieta z nadwagą przejada się tłuszczem – golonką oraz smalcem, czy węglowodanami – bułeczkami oraz jogurtami? Choć teoretycznie można przytyć od tłuszczów albo białek w jadłospisie, to w praktyce za tycie odpowiada nazbyt duża ilość węglowodanów w jadłospisie. zobaczmy jak to się dzieje, że „niewinne” węglowodany, powszechnie zwane cukrami odpowiedzialne okazują się za niechciane tycie? Węglowodany dzielą się na nieskomplikowane oraz złożone. Niezależnie od tego w jakiej formie przepłyną do układu pokarmowego, to zanim znajdą się we krwi muszą zostać zamienione w glukozę (cukier prosty). Glukoza okazuje się podstawową formą energii dla człowieczego ustroju oraz niezbędna do prawidłowej obowiązkach zawodowej mózgu. Glukoza okazuje się dostępna dla człowieczego ustroju we krwi. Gdy jej pułap okazuje się za wysoki to do oddziaływania przystępuje trzustka, która wytwarza insulinę. Insulina „wycofuje” z krwi glukozę zamieniając go w glikogen (zapasowy materiał energetyczny), obniżając pułap cukru we krwi. Im więcej węglowodanów zjesz tym silniej trzustka musi neutralizować pułap glukozy we krwi. Znasz to uczucie głodu po obszernym jedzeniu oraz ochota na deser? Po gwałtownym wzroście cukru we krwi trzustka go równie gwałtownie zneutralizowała, czyli pułap cukru szybko wzrósł, ale równie szybko alt4 opadł dzięki insulinie. Stąd paradoksalnie pobudza się ochota na słodkie, ponieważ pułap cukru uległ znacznym wahaniom. Glikogen nastepnie gromadzony okazuje się w wątrobie albo mięśniach. taki w wątrobie w razie wymogi okazuje się przerabiany znów na glukozę oraz dostępny dla całego człowieczego ustroju. Glikogen zawarty w mięśniach okazuje się oszczędzany oraz dostępny wyłącznie do obowiązkach zawodowej komórek w których

został zgromadzony. Przy umiarkowanym oraz jednostajnym wysiłku fizycznym przy braku energii mięśnie spalają tłuszcz,

a glikogen zostaje do dyspozycji „na czarną godzinę” na wypadek gwałtownego wysiłku. W nocy podczas odpoczynku organizm robi porządki. Glikogen mięśni zostaje zamieniony w tkankę tłuszczową, której tak nie masz ochoty. Niestety prościej ; opisać dlaczego tyjemy, a jednym podsumowującym zdaniem musi to tak: Im więcej węglowodanów (powszechnie zwanych cukrami) zjesz, tym więcej glukozy (cukru prostego) przedostanie się do układu krwionośnego. później glukoza pod wpływem insuliny przemieni się w glikogen (zapasową energię). Glikogen odkładany w tkance mięśniowej przemieni się podczas nocnej odnawiania człowieczego ustroju w tkankę tłuszczową. obecnie już wiesz od czego tyjemy? Osoby zamierzające dbać o prawidłową masę oraz odchudzające się powinny stronić od dań o nadmiernej ilości kalorii pochodzącej w węglowodanów. asa, a zarazem chcemy pijać soki, to skupmy się raczej na pomidorowym (ok. 35 kcal na szklankę).


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness