Największe błędy w odchudzaniu. Zobacz jakie popełniasz

Największe błędy w odchudzaniu. Zobacz jakie popełniasz

Redakcja

2017-06-12

brak komentarzy

1. brak planu

Ułożenie planu kuracji odchudzającej nie bywa łatwym zadaniem. Dlatego bardzo często rozpoczynamy spalenie tkanki tłuszczowej bez danego planu. trzeba powiedzieć „zaczynam od jutra” i wymyślić kilka łatwych zasad, np. nie jem kolacji czy słodyczy, wybieram tylko składniki takich jak „light”, jem porcje mniejsze o połowę. Takie podejście rzadko kończy się sukcesem. Jeśli chcemy, żeby nasze spalenie tkanki tłuszczowej nie zakończyło się po 7 dniach, to dobrze poświęcić np. jeden weekend, by ułożyć konkretny plan kuracji odchudzającej, która okaże się uwzględniała wyłącznie nasze zapotrzebowanie kaloryczne, ale także preferencje żywieniowe. W tym zamierzenia będziemy zmuszeni do skorzystania z różnego rodzaju kalkulatorów, które obliczą, ile kalorii, białek, węglowodanów i tłuszczy zawiera każdy nasz posiłek. Oczywiście możemy także skorzystać z pomocy dietetyka lub trenera personalnego posiadającego odpowiednią wiedzę. Przystępując do odchudzania musimy posiadać świadomość, że okaże się to długotrwały przebieg. Nadprogramowej warstwy tłuszczowej nie zdobyliśmy w miesiąc i wbrew zapewnieniom kolorowych czasopism, nie osiągniemy wymarzonej sylwetki w tydzień czy dwa.

2. Głodówki

Jednym z ulubionych wyborów dietetycznych – szczególnie pań – bywa głodówka. często myślimy, że im mniej będziemy jeść, tym szybciej schudniemy. Zanim rozpoczniesz głodówkę, zadaj sobie pytanie – 7 największych błędów w odchudzaniu ile wytrzymasz na takiej diecie? Ile momentu minie dopóki Twój organizm się nie zbuntuje? Tydzień? Może dwa? można oczywiście więcej, ale bywa wysoce prawdopodobne, że takie podejście rozmyje się tragicznie dla organizmu. Dlatego wszystkie kuracji odchudzającej proponujące spożywanie dziennie 600, 800 czy 1000 kcal należy wyrzucić do śmieci. ; nie ułatwiają one spalenia nadprogramowej warstwy tłuszczowej (bo przeważnie chudniemy dzięki utracie wody i mięśni), ale zapewniają nam nadwaga w postaci efektu jojo.

3. zbyt wysoka poprzeczka

Kolejnym powszechnym błędem bywa stawianie sobie za bardzo wysoko poprzeczki. Chcesz zrzucić wagę 10 niepotrzebnych kilogramów w miesiąc? Chyba każdy, kto rozpoczyna spalenie tkanki tłuszczowej chciałby identycznego. Niestety bywa to niemożliwe. Nie dobrze wierzyć w reklamy takich jak „schudłam 15 kg w miesiąc i co więcej bez stosowania jakiejkolwiek kuracji odchudzającej”, nawet jeśli powtarzane okazują się jak mantra. Odchudzając się zdrowo i racjonalnie możesz tracić na wadze ok. 1 kg tygodniowo w początkowej fazie. Nasz organizm posiada określone ograniczenia i nawet jeśli bardzo drastycznie zmniejszymy ilość spożywanych kalorii (czego oczywiście nie polecamy), to w ciągu tygodnia możemy stracić 1,5 kg warstwy tłuszczowej, a nie np. 2,5 lub 3 kg. Katowanie się głodówkami przez te błędy nie schudniesz nie ma więc sensu, skoro tyle samoczynnie warstwy tłuszczowej tracimy podczas racjonalnej kuracji odchudzającej.

4. Niewłaściwe składniki diecie

Dosyć trudno rozpoznać dzisiaj, które składniki naprawdę okazują się zdrowe, a które tylko reklamowane jako zdrowe. Będąc na diecie często sięgamy po różnego rodzaju smakowe kefiry, musli, składniki określane mianem „light”, a wszystko popijamy sokami z kartonów. Co niedobrego bywa w jogurcie, płatkach zbożowych czy soku? Bez wątpienia okazują się to składniki bardzo odżywcze, ale trzeba zwracać uwagę na to, ile cukru w sobie zawierają. Dla przykładu – jeśli na śniadanie zjemy 50 g musli ze 150 g jogurtu owocowego, a na drugie śniadanie wybierzemy mały batonik zbożowy i wypijemy 200 ml soku pomarańczowego z kartonu, to dostarczymy organizmowi ok. 65,5 gramów cukru, podczas gdy każdego dnia zapotrzebowanie na taki składnik u osoby dorosłej, która nie stosuje kuracji odchudzającej redukcyjnej, wynosić musi nie więcej niż 90 gramów. 2 poranne posiłki, a my zapewniamy w nich naszemu organizmowi 2/3 dziennego zapotrzebowania na cukier! Podane składniki są zsumowane z realnych elementów diety dostępnych na sklepowych półkach. spożycie cukrów prostych, które okazują się bardzo łatwo absorbowane przez organizm sprawia szybki wzrost poziomu glukozy zobacz jakie robisz błędy w odchudzaniu i insuliny we krwi, a to sprawia, że zarówno cukier, oraz tłuszcz gromadzony bywa w tkance tłuszczowej i tym samym – nasza jadłospis nie przynosi pożądanych efektów. Dlatego tak bardzo uczulamy Was na to, by sprawdzać zawartość cukru w każdym kolejnym kupowanym produkcie.

5. Eliminowanie jednego ze produktów odżywczych

Często bywa też tak, że świadomie rezygnujemy lub maksymalnie ograniczamy spożycie jednego z głównych produktów odżywczych. najchętniej z kuracji odchudzającej wykluczany bywa tłuszcz, który uważany bywa za głównego winowajcęnaszej nadwagi. Sięgamy więc tylko po składniki, na których etykiecie widnieje napis 0% tłuszczu. mimo wszystko spożywany tłuszcz nie przekłada się wprost na zakres warstwy tłuszczowej. Poza tym bywa to składnik niezbędny wyłącznie po to, by zachować zdrowie (np. dlatego, że część witamin bywa rozpuszczana tylko w tłuszczach), ale także by chudnąć. Oczywiście nie zalecamy Wam przerzucenia się na dietę tłuszczową, ale taki składnik odżywczy, zwłaszcza w postaci kwasów tłuszczowych nienasyconych, bywa niezbędny w dowolnej diecie. Podobnie bywa z cukrowymi, które także nierzadko ograniczamy do zero. w miejsce więc przeprowadzać rewolucję, lepiej podejść do tematu odchudzania racjonalnie i np. zastosować schemat, że po 30% energii w naszej diecie pochodzi z białek unikaj tych błędów w odchudzaniu i tłuszczy, a 40% z węglowodanów. okazuje się to schemat bardzo nieindywidualny, więc byłoby świetnie, gdybyśmy mogli ustalić zwłaszcza odpowiedni dla siebie podział razem z dietetykiem.

6. brak aktywności fizycznej

Dlaczego do procesu odchudzania nie włączamy aktywności fizycznej, skoro przynosi ona tyle korzyści? Odpowiedzi zapewne może być wiele, ale najczęstszą wymówką bywa niedobór momentu i chęci. opłaca się dodać dodatkowo, że jeżeli stosujemy dietę głodówkową, to na pewno nie będziemy posiadać siły, by pobiegać czy wybudować choćby 30-minutowy trening.Dlatego najlepszym rozwiązaniem bywa takie wyliczenie zapotrzebowania kalorycznego, które okaże się uwzględniało nasze treningi aerobowe i siłowe i zaledwie na owej podstawie ułożenie jadłospisu. A znalezienie 30 minut dziennie, które możemy poświęcić na trening nie bywa za bardzo wielkim wyczynem. Dzięki naszej platformie możesz ćwiczyć o dowolnej porze dnia bez wychodzenia z czterech ścianach, więc w takiej sytuacji naprawdę trudno wymyślić jakąś sensowną wymówkę. Najefektywniejszym sposobem na spalenie warstwy tłuszczowej okaże się przeplatanie treningów aerobowych z siłowymi w aktu 3:3, czyli jednego dnia wybieramy np. więcej aerobowy Stretch’n’Burn, drugiego więcej siłowy Ambient Fit, trzeciego aerobowy zestaw Cross Training a czwartego delikatniejszy Body Shape i tak dalej.

 

Zobacz też 

Event Warszawa


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness