Nasiona konopi - super składnik diety!

Nasiona konopi - super składnik diety!

Redakcja

2017-05-11

brak komentarzy

nasiona konopidietaskładnikwartości odżywcze

Nasiona konopi (siemię konopne) okazują się nazywane superskładnikiem kuracji odchudzającej ze względu na idealną proporcję kwasów omega-6 do omega-3 oraz zawartość 10 aminokwasów, co sprawia, że okazują się idealnym źródłem białka. z wyjątkiem tego nasiona konopi to bogactwo witamin i składników mineralnych. Sprawdź, dlaczego dobrze włączyć nasiona konopi do kuracji odchudzającej.

Nasiona konopi coraz częściej można spotkać na półkach sklepowych w dziale biożywności. Ze względu na to, że posiadają kilka unikalnych właściwości wpływających korzystnie na organizm, okazują się nazywane superżywnością. Nasiona konopne między innymi poprawiają profil lipidowy krwi i tym samym zmniejszają niebezpieczeństwo miażdżycy, zawału serca oraz udaru. Poprawiają też prezencję skóry, włosów i paznokci, regulują trawienie rzutując na poprawę funkcjonowania układu pokarmowego.

Nasiona konopi siewnych a marihuana

Nasiona konopi zazwyczaj kojarzą się z nasionami kupowanymi w zamiarze nielegalnej hodowli marihuany. Nasiona konopne, które można kupić w sklepach, nie okazują się nasionami marihuany. Wyróżnia się ponieważ 2 rodzaje Nowy hit żywieniowy: nasiona konopi! konopi: konopie siewne (Cannabis sativa), czyli konopie przemysłowe, które okazują się uprawiane w krajach Unii Europejskiej, i konopie indyjskie (Cannabis indica), czyli marihuanę. Nasiona konopi siewnych znajdują zastosowanie w przemyśle spożywczym, farmaceutycznym i kosmetycznym.

Nasiona konopi: skład i właściwości

Nasiona konopi siewnych wyróżnia idealny dla człowieka stosunek płciowy kwasów tłuszczowych omega-6 do omega-3 (3:1), których organizm nie potrafi syntetyzować, dlatego muszą być dostarczane wraz z pożywieniem. stosunek płciowy taki bywa szczególnie ważny, ze względu na to że kwasy omega-6 mają oddziaływanie prozapalne, zaś omega-3 przeciwzapalne - nadto wielka dawkę kwasów omega-6 w stosunku do omega-3 zwiększa skłonność do powstawania stanów zapalnych w organizmie, co sprzyja m.in. zapaleniu stawów, cukrzycy, nadciśnieniu tętniczemu. Większość Polaków spożywa za dużo kwasów omega-6 w stosunku do omega-3, dlatego nasiona konopi okazują się produktem, o który dobrze wzbogacić swoją jadłospis.

Kwasy tłuszczowe spożywane w odpowiednich proporcjach zmniejszają niebezpieczeństwo zawału serca, powstawania zakrzepów, zaburzeń rytmu serca, alt2 obniżają ilość cholesterolu we krwi oraz obniżają ciśnienie tętnicze krwi. Ponadto kwasy tłuszczowe zmniejszają stany zapalne stawów, poprawiają prezencję skóry przez zwiększenie jej elastyczności, okazują się pomagające w leczeniu dolegliwości skórnych (egzema, łuszczyca). Poprawiają sprawność umysłową i zmniejszają stany zapalne układu pokarmowego.

Nasiona konopi siewnej okazują się dobrym źródłem wit. E, żelaza, wapnia, cynku, fosforu, magnezu. Witamina E bywa mocnym przeciwutleniaczem, ochrania między innymi kwasy tłuszczowe omega-3 przed utlenianiem, tym samym zachowując ich zdrowotne właściwości. Wpływa też na elastyczność naczyń krwionośnych, poprawia krążenie krwi, obniża niebezpieczeństwo wystąpienia miażdżycy i choroby niedokrwiennej serca. Cynk zaś zapewnia prawidłowe funkcjonowanie układu odpornościowego oraz zdrowy prezencję skóry, włosów i paznokci.

z wyjątkiem tego nasiona konopi to źródło wysokiej jakości białka. Białko obecne w nasionach konopi bywa analogiczne do białek zwierzęcych, przy czym nie dostarcza cholesterolu i kwasów tłuszczowych nasyconych. bywa lepiej absorbowane niż białka z soi oraz nie alt3 zawiera związków wzdymających.

Nasiona konopi charakteryzują się również wysoką zawartością błonnika pokarmowego, który poprawia pracę układu pokarmowego, sprzyja redukcji masy ciała, obniża stężenie cholesterolu i triglicerydów we krwi oraz normalizuje zaburzenia gospodarki węglowodanowej.

Nasiona konopi: w jakiej formie spożywać?

Nasiona konopi okazują się dostępne w formie ziaren łuskanych i niełuskanych oraz nasion mielonych. Nasiona niełuskane zawierają znacznie większą dawkę błonnika pokarmowego i węglowodanów w porównaniu do łuskanych, zaś nasiona łuskane charakteryzuje znacznie większa zawartość białka i tłuszczów w porównaniu do niełuskanych. Nasiona konopi stanowią cenny dodatek do potraw. można ich używać jako dodatek do pieczywa swojej wytwarzania, czynników mącznych, sałatek, smoothies owocowych, płatków śniadaniowych, musli lub traktować jako przegryzkę.

Wartość odżywcza łuskanych nasion konopi (100 g):

Wartość energetyczna: 580 kcal

Białko: 37 g

Tłuszcze: 45 g

Węglowodany: 7 g

Błonnik pokarmowy: 3 g

Żelazo: 9,6 mg

Cynk: 11,5 mg

Magnez: 640 mg

Wartość odżywcza niełuskanych nasion konopi (100 g):

Wartość energetyczna: 463 kcal

Białko: 30  g

Tłuszcze: 27,9  g

Węglowodany: 31,3  g

Błonnik pokarmowy: 22,7 g

Żelazo: 13,1 mg

Cynk: 6 mg

Magnez: 390 mg

Wapń: 130 mg

Fosfor: 1100 mg

Witamina E: 1,8 mg

Ile kosztują nasiona konopi?

Nasiona konopi niełuskane okazują się nieco alt4 tańsze niż ziarna łuskane. Za opakowanie 250 g nasion niełuskanych zapłacimy od 12,50 zł do 32 zł, zaś cena nasion łuskanych mieści się w granicach od 23 do 45 zł za 250 g.

Olej konopny

Z nasion konopi siewnej dostaje się w procesie tłoczenia olej konopny o ciemnym zabarwieniu i specyficznym orzechowym aromatu. Olej konopny stosowany bywa zarówno w kuchni, oraz w kosmetologii (składnik kremów, olejków do masażu, balsamów i substancji do kąpieli).

Olej, podobnie jak nasiona konopi, zawiera drogocenne nienasycone kwasy tłuszczowe omega-6 i omega-3 oraz optymalny stosunek płciowy tych kwasów (3:1). oprócz tego olej konopny to skarbnica witamin A, E oraz składników mineralnych: magnezu, wapnia i cynku. zmniejsza niebezpieczeństwo zawałów i udarów, przyspiesza regenerację błon śluzowych, bywa polecany w łuszczycy i atopowym zapaleniu skóry, nadciśnieniu.

Olej konopny wypróbuj na zimno (pod oddziaływaniem temp. kwasy tłuszczowe ulegają utlenieniu) jako dodatek do sałatek, kasz czy pieczywa.

 

Zobacz też

Trener Biegania Warszawa

Escape Gra 


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness