Nawodnienie organizmu - woda to podstawa!

Nawodnienie organizmu - woda to podstawa!

Redakcja

2017-05-05

brak komentarzy

wodanawodnieniepodstawazdrowieskładniki  odżywczepragnienie

Woda w organizmie człowieka to zdecydowanie najważniejszy składnik budulcowy. to:

50-55% masy ciała kobiety,

60-65% masy ciała mężczyzny,

65-75% masy ciała maluszka.

Różnice wynikają z różnej zawartości warstwy tłuszczu, ze względu na fakt iż tkanka tłuszczowa zawiera jedynie 5% płynu a tkanka mięśniowa aż 75%, kobiety które mają genetycznie więcej warstwy tłuszczu jednocześnie mają mniejszą zawartość tkanki mięśniowej w tym płynu, odwrotnie bywa u panów. U osób starszych zawartość płynu wynosi bardzo często 45%. Osoby starsze często nie czują pragnienia jak również często sami redukują ilości napoi ze względu na konieczność aplikowania z toalety. w Wszystko o prawidłowym nawodnieniu organizmu. Ile powinnaś pić wody w czasie zimy? rezultacie następuje zanik turgoru (brak płynu, która bywa materiałem budulcowym, wywołuje „kurczenie” się organizmu, wysuszenie cery i przyspieszenie procesów starzenia się)

 objawy niedoboru płynu w organizmie:

  1. zamęt przed oczami, jasność w przypadku, kiedy szybko zmieniamy pozycję z siedzącej w stojącą
  2. bóle mięśniowe, skurcze – które postępują razem z coraz znacznym deficytem płynu, bywa wynikiem rozregulowania poziomu elektrolitów sodu i potasu, ich niedobór destabilizuje gospodarkę elektrolitową organizmu i negatywnie wpływa na pracę mięśni.
  3. anormalne bicie serca – redukcja napływu krwi i zmiana poziomu elektrolitów wywołana odwodnieniem bardzo często wywołuje palpitacje.
  4. problemów ze strony elastyczności cery – aby sprawdzić nawodnienie swoje cery będzie wystarczająca złapać skórę na ręce, ścisnąć i puścić. Jeśli skóra w szybkim czasie alt2 powróci do pierwotnego stanu, to znaczy że zakres płynu bywa prawidłowy, natomiast jeśli puszczona skóra w bardzo wolnym czasie wraca do swojego położenia może to oznaczać deficyty.
  5. kolki, ból brzucha, zatwardzenie – pożywienie spożywane poprzez człowieka idzie do jelit gdzie bywa nastepnie rozkładane. W jelitach woda z pożywienia bywa absorbowana. Słaba praca jelit może prowadzić do zwiększonej absorpcji płynu co tymczasem ujawniają się w postaci kolki. W odwodnieniu, organizm stara się bronić i każda zawartość płynu bywa na masę złota.
  6. spadek ciśnienia krwi, zmiana koloru moczu – ze względu na niską podaż płynów, nerki zaczynają zbierać rezerwy płynu potrzebne do produkcji moczu, bądź jeśli odwodnienie bywa bardzo poważne zaprzestaną całkowitej alt3 produkcji. Mocz przy odwodnieniu staję się coraz więcej „skoncentrowany” o czym świadczy zmiana jego barwy z jasno słomkowej w ciemny żółty, a czasem nawet brązowy.

wartość płynu kuracji

Organizm dorosłego człowieka, prowadzącego mało aktywny tryb życia, gubi dziennie mniej więcej 2.600 ml płynu. około 200 ml wydalane bywa poprzez układ oddechowy, 500 ml poprzez skórę, i 1.500 ml poprzez nerki. Dlatego tak ważna bywa woda dla organizmu człowieka. Każdego dnia musimy zbilansować zawartość utraconej płynu. Ile należy pić płynu dziennie, bywa wielkością indywidualną uzależnioną przede wszystkim od masy ciała. akceptuje się iż na każdy 1kg masy ciała należy wypić 35 ml płynu. i tak osoba o wadze 60 kg musi dziennie wypić alt4 6-8 szklanek płynu. Do bilansu spożytej płynu nie wlicza się kawy i wysokoprocentowych napojów. W procesie oczyszczania organizmu i odchudzania, woda nabiera jeszcze wyższego wpływu. Organizm nie może zacząć spalać tkankę tłuszczową jeśli nie zapewnimy mu odpowiedniego poziomu nawodnienia. redukowanie warstwy tłuszczu to reakcja wyzwalająca ciepło, bez chłodzenia w postaci płynu, organizm nie może sprawnie spalać komórki tłuszczowe. kuracji odchudzającej odchudzające muszą zawierać właściwą, indywidualnie dobraną podaż płynu. Bez tego nie osiągniemy optymalnych osiągnięć w pozbyciu się paru kilogramów.

Jakie napoje wybierać?

prawidłowa dieta to nie tylko jadłospis ale również napoje. Dlatego trzeba wybierać te, które dostarczają nam najwięcej składników odżywczych, czyli:

woda mineralizowana,

soki owocowe i warzywne bez cukru,

herbaty z ziół i owocowe.

 

Zobacz też

Gry Logiczne Escape


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness