Nie możesz schudnąć? Zasięgnij porady dietetyka!

Nie możesz schudnąć? Zasięgnij porady dietetyka!

Redakcja

2017-07-18

brak komentarzy

Chociaż uważam, że nie w następującymi po sobie przypadku kontrolowanie swojego menu pod względem kaloryczności oraz makroskładników bywa dobre, to muszę przyznać, że bywa to jeden z lepszych sposobów na sprawdzenie, czy nasza dietę rzeczywiście bywa taka “zdrowa” oraz “odpowiednia” na jaką wygląda.   kontrola spożywanych kalorii oraz wyliczanie dziennej porcji makro w jadłospisie bywa sposobem, który służy w szybki sposób dojść do zamierzonych efektów oraz odpowiednio wymodelować sylwetkę. Problem polega wyłącznie na tym, że dość duża porcję ludzi robi to nieodpowiednio albo nazbyt rygorystycznie, wpędzając się w przypadłości związane z zaburzeniami odżywiania. Jeżeli chcesz bawić się w kalkulowanie kaloryczności, musisz podejść do tego z rozsądkiem. To pierwotna zasada, którą zawsze będę promować. A obecnie do rzeczy! CO TO KALORIE oraz ZAPOTRZEBOWANIE? Każdy z nas posiada swoje zapotrzebowanie kaloryczne. To liczba kalorii, którą musimy zjeść, żeby dostarczyć ciału energii do prawidłowego funkcjonowania. Zapotrzebowanie uwarunkowane bywa wagą, wzrostem, wiekiem, aktywnością fizyczną, także niektórymi dolegliwościami czy naszą przeszłością – na przykład sportowcy na emeryturze mają inne zapotrzebowanie, niż standardowe osoby, nawet, jeśli obecnie trenują tyle samoczynnie. Jak wyliczyć swoje zapotrzebowanie oraz dostosować je do swoich celów, przeczytasz w moim artykule: Ile kalorii mam zjeść, żeby przytyć, zrzucić bądź utrzymać masę? kalkulowanie KALORII – CO MUSISZ mieć świadomość? Wiemy już, że odpowiednie dopasowanie ilości kalorii do naszego zamiarze może nam udzielić pomocy w osiągnięciu ładnej sylwetki. Jak mimo wszystko liczyć kalorie oraz nie oszaleć? Przecież codziennie kalkulowanie w kalkulatorze każdego kęsa oraz podliczanie, czy na pewno nie przekroczyło się limitu, może doprowadzić do obłędu! Ale bywa na to sposób. Jak zawsze  #1 WYLUZUJ ściskanie się określonej ilości – np. 1659,5 kalorii, 54,35 g tłuszczu, 109,5 g białka – to prosta droga do zwariowania, rezygnacji, albo przypadłości. Jeżeli chcesz liczyć, musisz najpierw się wyluzować oraz pamietać, że 100 kalorii w tą czy w tamtą albo 10 gram za mało nic nie zmienia. Dalej bywa prawidłowo.rady  dietetyków

Czasami zdarza się tak, że przez cały dzień jemy węglowodany…

Opaski tyvek

czy to znaczy, że mamy się zalać łzami? Nie!   Po prostu na drugi dzień komponujemy posiłki tak, żeby było ich nieco mniej. Problem rozwiązany. Nasze ciało nie funkcjonuje jak my: nie ma czegoś takiego, że po północy bilans kalorii oraz makro się “zeruje”. dobrze o tym pamietać oraz nie dać się zwariować. Jeden dzień nie wyszedł? To wyjdzie w następnym. oraz tyle. #2 ZAOPATRZ SIĘ W PRZYJAZNY SPRZĘT dawniej musiała wystarczyć kartka oraz długopis, dziś już nie ma takiej wymogi. Nie musisz wertować tabeli kalorii w poszukiwaniu jakiejś substancji… czasami będzie wystarczająca waga.   czasu testuję REDMOND SkyScales 741S-E – masę z Bluetooth, która jedynie po prostu waży składniki, ale jeśli Utrzymanie upragnionej wagi – kiedy przyda się pomoc dietetyka? połączysz ją z używaniem na telefonie – pokazuje, ile dany artykuł ma kalorii, węglowodanów, białek oraz tłuszczy.   To dla mnie dużą ulga, ponieważ uwierzcie – nie lubiłam matematyki w szkole a tym więcej przeliczania w wolnym czasie tego, czy jeśli 100 gram czegoś ma 55 kalorii, to ile ich pochłonę, jeśli zjem 150 gram oraz tak dalej. Waga robi to za mnie.    Stawiam naczynie wagę, zeruję ją jednym przyciskiem oraz kładę dany artykuł. W jednocześnie punkcie włączam apkę na telefonie, wybieram z listy, co konkretnie ważę – w tym przypadku bywa to jabłko- oraz zatwierdzam. Aplikacja wylicza mi, ile kalorii bywa w jabłku o takiej konkretnej wadze oraz jaki bywa rozkład BTW. Mogę zważyć następne składniki, a suma się zwiększa ilość. Żegnaj kalkulatorze! Żegnajcie aplikacje w internecie, do których musiałam wpisać poszczególną gramaturę oraz szukać odpowiednich suplementów!Waga przydaje mi się także w trakcie robienia dla was przepisów. Ważąc składniki na ciasto natychmiast dodaję je sobie w aplikacji, dzięki czemu jednocześnie z włożeniem wypieku do piekarnika już wiem, ile kalorii ma cała blacha. W taki sposób prosto rozpisać ciasto na kawałki oraz wyliczyć, ile kcal ma jeden. REDMOND SkyScales 741S-E to must have dla wszystkich, którzy liczą kalorie oraz makro, albo kontrolują co jakiś moment własny menu. Ja już sobie nie wyobrażam powrotu do żmudnego kalkulowania na kalkulatorze czy wklepywania czegoś do jakiejś aplikacji na telefonie czy komputerze. Nie tracę czasu na wypatrywanie, ile coś tam ma kalorii, wyłącznie ważę, jem oraz po sprawie.Waga ma jeszcze jedną korzyść – bywa po prostu dość ładna oraz świetnie się prezentuje na kuchennym blacie. umyślnie dla czytelników Codziennie jakiego  dietetyka  wybrać  Fit mam kod rabatowy, który obniży cenę wagi o 50 zł. Kod rabatowy to: codzienniefit. Promocja istnieje do zakończenia września 2016. masę dostaniecie w sklepie Redmond.    

Agnieszka Sierotnik: Zadam Pani bardzo nieskomplikowane pytanie. bywa Pani uszczęśliwiona?

Monika Honory: bardzo! Bez namysłu! po pierwsze przez względy bardzo osobiste, a secundo przez to co obecnie jest wokół mnie, ale nie tyle wokół swojej osoby, co mojego programu. To bardzo rzutuje na to, jak sprawiam, że inne osoby odczuwają się radosne. analizuję, że jestem uszczęśliwiona tak bardzo, jak przenigdy dotąd w moim życiu. Ale droga do szczęścia była bardzo długa oraz wyboista. bardzo długa, bardzo kręta oraz wyboista. analizuję, że dokładnie z tego względu obecnie tak doceniam to, co mam. Gdyby przyszło mi to z lekkością oraz łatwością, albo wręcz jest podane na tacy, nie patrzyłabym na to w taki sposób jak obecnie. Nie byłabym też emocjonalnie zaangażowana, a przy okazji nie miałabym takiej siły, motywacji oraz empatii do wspierania innych ludzi. Kiedy zaczęła się ta droga? Sięga dzieciństwa, kiedy byłam małą dziewczynką. Już wtedy alt2 miałam problemy z nadwagą, choć nie jest to spowodowane dolegliwościami. Po prostu tak się zadziało – miałam apetyt, lubiłam jeść różne rzeczy, a przy okazji miałam relatywnie spowolniony przemianę materii. To wszystko wpłynęło na to, że tłuszczu jest wiele oraz więcej. Próbowałam się z tym zmagać nawet jako nastolatka. Rodzice zaprowadzali mnie do dietetyków, a ja próbowałam różnych diet osobiście, gdy poczułam cerze, że mam problem z wagą.   fot. archiwum prywatne Niech zgadnę, reakcja otoczenia? Tak. Reakcja otoczenia mocno dała mi do zrozumienia, że odstaję od zespołu. Oczywiście pod względem wizualnym. Dorastałam jako osoba, która ma niską samoocenę oraz zaniżone poczucie składniki. Pomimo tego, że miałam zalety w różnych innych obszarach osobowości. mimo wszystko na pewnych fazach dorastania akceptacja otoczenia ma bardzo olbrzymie znaczenie. U mnie niestety jest to zachwiane. Dorastałam więc jako ta inna, która wyróżniała się w sposób negatywny. Próbowałam wszystkich znanych w Polsce diet oraz świetnie wiem, co znaczy być na kuracji. mimo wszystko nie był to sposób odżywiania, a bardzo wyniszczający przebieg. Byłam na głodówkach, dietach monoskładnikowych, poprzez mniej albo bardziej zdrowe rozwiązania farmakologiczne oraz układanie diet indywidualnych przez dietetyków. analizuję, że obecnie doceniam to, co mam, dokładnie z tego względu, że dawniej mówiłam o swojej przeszłości jak o porażkach. Czym były te klęski? Przede wszystkim pojawiającym się skutkiem jojo, choć oczywiście chudłam na dietach. obecnie rozumiem funkcjonowanie organizmu, wiem, że nie jest innej możliwości. Dla mnie efekt jojo był najgorszym przeżyciem pod kątem psychicznym. Dzisiaj, kiedy mam sporządzony swój program redukcji wagi, 300 ludzi odchudziło się ze mną przez rok, a następne 500 jest w trakcie, mogę się dzielić swoimi doświadczeniami oraz wspierać tych, którzy okazują się na takiej samej drodze, na której byłam ja.

To daje mi ogromną radość oraz zadowolenie, a osobom które korzystają z mojego programu

– dużo wsparcia. Łącznie 800 ludzi straciło z Panią zapewne setki, o ile nie tysiące nadprogramowych kilogramów! To ludzie, którzy na własnym koncie mają mnóstwo diet, lecz także mnóstwo niepowodzeń. Czasem chodzi o redukcję pięciu nadprogramowych kilogramów, ale wielokrotnie okazują się to osoby z naprawdę dużą nadwagą. Za następującymi po sobie razem podkreślam, że mój Program Przemian to nie jest typowa dietę. Może to też przyczyna, dla którego  rzadziej młode osoby korzystają z swojej pomocy. nowo-upieczeni zamierzają szybkiego, radykalnego rozwiązania, koncentrując się jedynie na spadku wagi. Nie myślą o tym, co jest dalej, czy rzeczywiście uda im się zachować tę osiągniętą dietą sylwetkę. To właśnie niedobór myślenia pod kątem efektu jojo. Rzadko jako priorytet stawiają zdrowe oraz bezpieczne rozwiązania w zgodzie z samym sobą (ze swoimi potrzebami, upodobaniami, preferencjami). Częściej zmagają się ze własnym ciałem oraz organizmem. oraz ja tak dawniej robiłam. W którym wieku okazują się osoby, które się z Panią odchudzają? mniej więcej 30+, ale górnego alt3 limitu nie ma żadnego. Najstarsza pani, która się ze mną wyszczupla ma 89 lat! faceci oraz kobiety, całe spektrum społeczeństwa. Mój Program zakładał, że będą mogły z niego zrobić użytek także te osoby, które mają bardziej limitowany zasób portfela, jak  oraz te, które nie mają dostępu do modnych składników stosowanych w nowoczesnych dietach. U mnie musi być smacznie, zdrowo, w miarę prosto, a składniki muszą być dostępne w pobliskim sklepie czy na targu. Może właśnie te składniki promowane przez popularne trenerki fitness okazują się kłopotami dla przeciętnego Kowalskiego. Każda moja odpowiedź jest poparta doświadczeniami ze własnego życia. Przeszłam tą drogę, którą obecnie rozpoczynają osoby decydujące się na Przemiany.

Jestem świadoma tego, że to mój ogromny atut.

Umówmy się, zupełnie w inny sposób tworzy się określone rzeczy, kiedy mamy przyswojone to wyłącznie z książki,odchudzanie  z  dietetykiem zupełnie w inny sposób, gdy dochodzi do głosu swoje doświadczenie. Z wykonywanego wykonywanego zawodu nie jest Pani dietetyczką, ale skończyła Pani mnóstwo kursów z dietetyki czy psychodietetyki. Ciężko jest zderzyć doświadczenie z teorią?   Podczas swojej diety odchudzającej przede wszystkim piekłam w następujący sposób: do żaroodpornego żyły i tętnice z pokrywką wkładałam skrawek ryby albo gruczoły mlekowe z drobiu obok układałam pokrojoną na kawałki mieszankę różnych warzyw, w której zawsze wymagany obecny był czosnek polewałam to sokiem z cytryny (do pieczenia nie używałam żadnego tłuszczu) całość posypywałam mieszanką przypraw, które służą w spalaniu tłuszczu (to także znalazłam w książce pt. „Plan wypłukiwania tłuszczu” całość wstawiałam do piekarnika nagrzanego do 200C oraz piekłam poprzez ok 25-30 minut, w zależności od tego, co piekłam moją potrawę posypywałam dużą zawartością świeżych ziół np: posiekaną kolendrą, koprem, natką pietruszki, bazylią czy lubczykiem upieczone jarzyny polewałam też odrobiną oleju lnianego sól (najdogodniej morska albo himalajska) oraz ewentualnie czarny pieprz dodawałam do smaku. Przyprawy oraz zioła, które wpływają na redukowanie tłuszczu: pieprz cayenne, gorczyca, cynamon, imbir (świeży oraz suszony), goździki, liść bobkowy, nasiona oraz liście kolendry, koper, czosnek oraz kminek. Moja rada: jeśli pracujesz, weź ze sobą podstawowy posiłek w pudełku do badań. wykonaj go rano, albo dzień wcześniej. można, to wyłącznie kwestia determinacji oraz dobrej organizacji.  5. posiłek wieczorny (godz. 16:30) – owoce. Unikałam oczywiście bananów oraz winogron, które okryte okazują się złą sławą owoców kalorycznych. Ale bez przesady. Nie dajmy się zwariować. Pół banana raz na jakiś pora na pewno nie zaszkodzi. Inne owoce jadłam bez barier. obecnie zaczyna się wspaniały moment naszych polskich owoców, więc powinno w czym wybierać. To bywa najdogodniejszy pora, by schudnąć, a jednocześnie naprawdę cieszyć się spożywaniem! 6. posiłek wieczorny (godz. 18:00- 18:30) Dbałam o to, by ostatni posiłek zjeść nie później niż 18:00. Robiłam sobie dużą miskę sałaty z pysznych, sezonowych warzyw. alt4 Przyprawiałam je octem jabłkowym, olejem lnianym oraz dużą zawartością świeżych ziół. Jeśli byłam głodna, to sięgałam po kromkę razowego pieczywa. Piekłam także mój ukochany „Chlebek Joginów bez mąki pszennej” ( przepis znajdziesz w „Smaku miłości”). Czasem do sałatki dodawałam skrawek koziego sera, ugotowane na twardo jajko, skrawek tuńczyka w sosie własnym, a innym razem prażone pestki dyni, słonecznika albo sezam. To na co miałam akurat ochota. Gdy karmiłam Helenkę piersią przed snem wypijałam dodatkowo jedną szklankę Koktajlu długowieczności. od kiedy skończyłam spożywanie Córeczki piersią wypijam 1 łyżkę octu jabłkowego (ekologicznego, bez konserwantów) wymieszanego z 1 szklanką h2o. Uwaga! To nie może być żaden inny ocet! Do picia nadaje się oraz naturalny ocet jabłkowy bez konserwantów oraz chemicznych dodatków pomieszany z wodą. W taki sposób pity ocet np. spirytusowy bywa po prostu zabójczy. Nie wolno go pić pod żadnym pozorem. naturalny ocet jabłkowy bywa dość zdrowy (o czym niewiele ludzi wie), ma mnóstwo substancji mineralnych oraz wspaniale reguluje trawienie. Wkrótce więcej o nim napiszę.  

Po szóste: dużo oraz wielokrotnie piłam. Dbałam o to, by pić co najmniej

2 litry h2o dziennie: wodę, delikatne napary z ziół, szklankę soku z warzyw oraz owoców domowej pracy zawodowej albo soku z pomidorów. Piłam także kofeinę, ale bez mleka, słodzoną aspartamem.   A co na przegryzkę?  Cóż, czasem nas nachodzi ochota na coś… Nie wiadomo na co…  Dlatego zawsze warto mieć w 4 ścianach chlebek ryżowy albo chrupki – ryżowe albo kukurydziane (najłatwiejsze, bez sztucznych dodatków smakowych), ogórki świeże albo kiszone, seler naciowy, marchewkę. To jest zależna od tego, co uwielbiasz. U mnie świetnie sprawdzają się kiszone ogórki. mnóstwo ludzi ich nie docenia oraz sądzi za mało odżywcze. Tym czasem zawierają mnóstwo cennych substancji, dość mało kalorii, a znajdująca się w nich wysoka zawartość błonnika pokarmowego sprawia, że szybko czujemy się syci. Kiszone ogórki przyspieszają ruchy jelit przyspieszając jednakowym redukowanie kalorii. są zdrowe oraz świetne dla ludzi, które chce schudnąć! Pamiętaj, że twoje codzienne wybory formują twoją przyszłość. To, jaka ona powinno jest zależna oraz od ciebie. Nikt nie może ciebie uszczęśliwić. Możesz to wybudować wyłącznie TY osobiście! Mam nadzieję, że moje porady zainspirują cię oraz zmotywują. są idealnym sposobem jedynie na dietę odchudzającą, ale również zdrową metodą na życie. W kolejnych materiałach opiszę skuteczne sposoby dbałości o ciało oraz włosy, w przyszłości pokażę także nieskomplikowane ćwiczenia, które bez dolegliwości możesz wykonywać w 4 ścianach, na niewielkiej obszarze. Nawet wtedy, gdy zupełnie nie posiadasz kondycji fizycznej albo jesteś przemęczona. Co jakiś pora będę tez podawała przepisy na lekkie, sycące oraz pyszne potrawy, zgodne z dietą niełączenia. Trzymam za Ciebie kciuki oraz z całego serca życzę powodzenia. Daj znać jak ci idzie!  

 

Zobacz też

Dieta per dimagrire


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness