Nie uwierzysz, ale te złe nawyki żywieniowe sprawiają, że Twoja dieta nie daje efektów!

Nie uwierzysz, ale te złe nawyki żywieniowe sprawiają, że Twoja dieta nie daje efektów!

Redakcja

2017-05-08

brak komentarzy

złe nawyki żywieniowezłe nawykidietaodchudzanie

Ulegamy kolejnym pokusom żywieniowym, lubimy dogadzać podniebieniu. Kusi nas chrupiący sznycelek prosto z patelni, nęci rozkoszny skrawek tortu, udekorowany bitą śmietaną. Jakie będą konsekwencje złych nawyków żywieniowych? Jakie błędy w żywieniu Polacy popełniają najchętniej?

odpowiednia kuracja dietetyczna bywa ważna, ponieważ liczba, jakość oraz właściwy dobór produktów pożywienia decydują o naszej kondycji oraz rozmiaru życia. Zdrowe odżywianie oraz aktywność fizyczna otwierają perspektywy zapobiec otyłości, miażdżycy, nadciśnienia, cukrzycy, schorzeń kręgosłupa, względu swej masowości nazywanych dolegliwościami cywilizacyjnymi. Czego więc na talerzu mamy za dużo, a czego za mało?

Błędy żywieniowe: nazbyt dużo mięsa oraz wędlin

Podczas spalania białka, w organizmie wytwarzają się kwasy: siarkowy, fosforowy oraz oksyproteinowy. To niedopałki białkowe, wytwarzające się wtedy, gdy zapewniamy nazbyt dużo białka zwierzęcego. pierwszym filtrem oczyszczającym bywa wątroba, a jeśli ona nie jest w stanie ich zatrzymać lub zobojętnić toksyn, zaczynają się one gromadzić w jelicie grubym, następnie przenikać do układu krwionośnego, zatruwając kolejno serce, stawy oraz nerki. W taki sposób powstaje cały łańcuch schorzeń definiowanych jako schorzenia przemiany materii. Te toksyczne związki zakwaszają organizm, który się broni, produkując związki neutralizujące, ale wszystko do czasu, w 5 myśl zasady: dopóki dzban wodę nosi…

W ubogiej w surówki klasycznej polskiej kuchni do lubianych oraz cenionych potraw należały kiszona kapusta, biały barszcz zakwaszany na mące razowej, barszcz z kiszonych czerwonych buraków, również kwas chlebowy. Dziś wiadomo, że chodziło o neutralizujący wpływ kwasu mlekowego powstającego w procesie fermentacji, tym samym przywrócenie równowagi kwasowo-zasadowej w organizmie, również dużo innych cennych dla kondycji właściwości tych potraw.

By zapobiec nadmiernemu obciążaniu układu pokarmowego, dobrze zwrócić uwagę na strukturę spożywanego białka. jest ono niezbędne, bo pełni rolę budulca koniecznego do odnowy zużywających się komórek oraz komórek ciała. Czyli białko tak, ale jakie? Otóż jedna trzecia białka musi pochodzić z białka roślinnego dostarczanego poprzez np. rośliny strączkowe, ziemniaki; jedna trzecia z nabiału, a jedynie została część z mięsa oraz ryb. oraz tu przy okazji dobra informację dla amatorów mleka oraz jego przetworów. Te ostatnie, jako jedyne z składników zwierzęcych, potrafią neutralizować kwasy.

Błędy żywieniowe: za mało warzyw

specjaliści ds. żywienia zalecają, by warzywa oraz owoce, surowe oraz gotowane, stanowiły ok. 60 proc. codziennej porcji posiłków, co zapewnia równowagę kwasowo-zasadową oraz alt2 prawidłowe funkcjonowanie ludzkiego ustroju. Cenniejsze dla ludzkiego ustroju  są warzywa surowe, bo podczas gotowania 30-60 proc. będących w roślinie biopierwiastków przechodzi do odwarów, które najchętniej wylewamy.

Mało znany bywa fakt, że bogatym źródłem soli mineralnych są zioła. Jak dowodzą analizy, w partiach zielonych roślin znajduje się ich więcej niż w mięsie czy jajkach. Pijąc 2-3 razy dziennie odwar z 10 g ziół wprowadzamy do ludzkiego ustroju 1-2 g soli mineralnych.

Błędy żywieniowe: za mało witamin oraz enzymów

Te bezcenne substancje umożliwiają bądź potęgują przebieg różnych reakcji biochemicznych, zachodzących w organizmie w każdej minucie życia. Ich liczba mierzy się w miligramach lub nanogramach, ale niedobory skutkują tym głębokie zaburzenia. Najwięcej dostarczają ich świeże warzywa oraz owoce, bo gotowanie niszczy dużo witamin.

Jeżeli organizm porównamy do pieca, w którym spalamy tłuszcze, węglowodany oraz białka, to wit. pełnią rolę podpałki, bez której szczapy jedynie się żarzą.

brak wit. A sprawia przytłumienie wzrostu, suche zapalenie oka oraz kurzą ślepotę. Ta sama witamina doskonale przyspiesza gojenie ran, bo rozbudza wzrost komórek. Najbogatszymi źródłami są tran, żółtko, wątroba zwierzęca. Witamina A powstaje także w alt3 organizmie ludzkim z karotenów, związków roślinnych, które nadają warzywom oraz owocom czerwono-żółtą barwę. Niekiedy definiuje się je także jako prowitaminę A, bo zaledwie w organizmie ludzkim powstaje z niej witamina A.

Witamina B1 bywa niezbędna do trawienia węglowodanów. Jej niedobór jedną z najpowszechniejszych powodów zaburzeń trawienia (dolegliwości żołądka oraz jelit), zwłaszcza przy niedoborze wit. C. Niedobory wit. B1 skutkują tym także zaburzenia systemu nerwowego, również niektóre dolegliwości skóry. Mogą się one objawiać nerwobólami, zapaleniami nerwu twarzy, nerwu kulszowego. Najbogatszym źródłem są drożdże oraz otręby zbożowe. W ziarnach zbóż znajduje się ona w powłoczce otulające ziarno, która bywa usuwana w procesie obróbki. Dlatego najzdrowszy bywa chleb z całościowego przemiału oraz mąki razowej. doskonałym, smacznym źródłem wit. B bywa domowy biały żurek przyrządzany z mąki razowej.

Witamina E nazywana niekiedy witaminą rozrodczości, należy do przeciwutleniaczy zwalczających wolne rodniki. Najbogatszym bywa źródłem są kiełki zbóż (pszenicy, owsa, jęczmienia).

Witamina K, odpowiedzialna za krzepliwość krwi, występuje we wszystkich jarzynach zielonych (sałata, kapusta, szpinak). brak jej w pokarmie maleje krzepliwość, rodzi skłonność do krwotoków, wywołuje silne krwawienia miesięczne u niewiast.

Witamina PP (czyli B3) jest odpowiedzialna za przepuszczalność alt4 oraz pękanie garnków włosowatych, objawiających się wysiękami, skłonnością do siniaków. Występuje w zielu ruty, ale także kaszy gryczanej, kwiatach czarnego bzu, białej otoczce cytrusów, którą najchętniej wyrzucamy.

Błędy żywieniowe: za dużo czekoladek, ciasteczek, słodkości

Węglowodany, czyli cukry stanowią podstawowy materiał energetyczny ludzkiego ustroju, aż 50 procent energii pochodzi z ich spalania. mimo wszystko ich nadmiar prowadzi w prosty sposób do tycia.

Naukowcy podzielili je na jasne, bo są prosto wchłaniane do krwi oraz złożone, bo rozkładane są zaledwie w przewodzie trawiennym oraz zaledwie wtedy uwalnia się glukoza, która wchłaniana bywa do krwi. Źródłem tych ostatnich są mąka, kasze, pieczywo, groch, fasola, ziemniaki.

zbyt duża ilość cukrów organizm magazynuje w postaci glikogenu w wątrobie oraz mięśniach, by dotknąć po te rezerwy w razie wymogu. Gdy mimo wszystko magazyn bywa przepełniony (a liczba zapasów u dorosłego człowieka wynosi ok. 300 g), a sięgając po następne ciasteczko, zapewniamy następnej porcji węglowodanów prostych, organizm przemieszcza nadmiar do głębokich zapasów, czyli tłuszczowej. Te szansy ludzkiego ustroju są nieograniczone, o czym świadczą grubasy z wagą przekraczającą 150 kg.

 

 

Zobacz też

Gry Logiczne Escape


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness