Nie uwierzysz, jak ważne jest picie wody podczas treningu!

Nie uwierzysz, jak ważne jest picie wody podczas treningu!

Redakcja

2017-05-05

brak komentarzy

wodaćwiczeniazdrowienawodnienietrening;

Utrzymywanie właściwego poziomu nawodnienia ludzkiego ustroju bywa podstawą jego prawidłowego funkcjonowania. O odpowiednim nawodnieniu powinny pamietać zwłaszcza osoby aktywne ruchowo. Woda spełnia niejako dużo ważnych funkcji w organizmie: reguluje temperaturę ciała, bywa składnikiem płynów ustrojowych i transportuje ; i artykuły przemiany materii. posiadanie zbyt niewielkich ilości płynów podczas ćwiczeń może posiadać poważne następstwa dla zdrowia.

Dlaczego uzupełnianie płynów w czasie treningu bywa istotne?

 

Odpowiedni poziom nawodnienia ludzkiego ustroju podczas ćwiczeń fizycznych bywa niezbędny, by trening był przyjemny, skuteczny i Rady i wskazówki dotyczące właściwego picia wody - szczególnie podczas treningów bezpieczny. badania wykazały, że u osób, które w czasie treningu tracą z później zaledwie 2% masy własnego ciała, następuje spadek objętości krwi. oznacza to, że serce bywa więcej obciążone, aby zapewnić odpowiednie krążenie krwi w organizmie.

Znaczna utrata płynu w wyniku pocenia się podczas wysiłku może prowadzić do odwodnienia. etap ten objawia się suchością w jamie ustnej, uczuciem pragnienia, zaczerwienieniem skóry, mniejszym produkowaniem śliny, osłabieniem, zaburzeniem koordynacji fizycznej i rozdrażnieniem. Organizm broni się przed nadmierną utratą płynu poprzez ograniczenie objętości moczu. W ten sposób usiłuje zastopować konieczną do funkcjonowania liczba płynu. ta alt2 sytuacja bywa niezwykle niekorzystna dla zdrowia, gdyż może spowodować zachowanie toksycznych składniku w organizmie, więc sprzyja rozwojowi kamicy nerkowej.

Jak zazwyczaj pić w czasie treningu?

60-minutowy wysiłek fizyczna bywa równoznaczny z utratą mniej więcej 1-1,5 l potu. Dorosły człowiek może mimo wszystko stracić dodatkowo więcej płynów podczas bardzo intensywnego treningu. W trakcie biegu maratońskiego albo meczu piłki nożnej da się utracić nawet 3-4 litry potu. Tak znaczna utrata płynów nie pozostaje bez wpływu na organizm – z wyjątkiem płynu ćwiczący przegrywa także elektrolity. Aby nie zaszło do odwodnienia, należy przyjmować płyny przed, alt3 w trakcie i ćwiczenia. Na dwie godziny przed ćwiczeniami należy wypić 1-2 filiżanki płynów. zaraz przed samym treningiem zaleca się wypicie 0,5-1 filiżanki płynów. W czasie ćwiczeń wskazane bywa stosowanie 0,5-1 filiżanki płynów co 15-20 minut. dobrze wkomponować picie w plan ćwiczeń – z upływem czasu organizm przyzwyczai się do częstszego przyjmowania płynów. ćwiczenia należy zatroszczyć się o to, by uzupełnić poziom nawodnienia ludzkiego ustroju. Należy wypić 2 filiżanki płynu na każde pół l utraconego potu.

Jak uzupełniać poziom płynów i soli mineralnych w trakcie treningu?

Spożywanie odpowiedniej ilości płynów w alt4 czasie ćwiczeń to podstawa, mimo wszystko nie wszystkie popularne napoje okazują się równie świetnie przyswajane poprzez organizm. Płyny o wysokiej osmolarności, czyli napoje gazowane i soki, nie wchłaniają się równie skutecznie jak płyny izotoniczne dla sportowców i doustne płyny nawadniające (np. Orsalit). Szczególnie godne polecenia okazują się doustne płyny nawadniające, które zawierają glukozę, wodę i elektrolity tracone wraz z później w trakcie treningu. Preparaty rodzaju szybko wchłaniają się z przewodu pokarmowego, dzięki czemu w krótkim czasie przywracają zaburzoną równowagę wodno-elektrolitową. Doustne płyny nawadniające okazują się bezpieczne zarówno dla dorosłych, ; dzieci.

 

Zobacz też

Gry Escape Room

Ćwiczenia

Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness