Nie uwierzysz jak wiele korzyści przynosi bieganie!

Nie uwierzysz jak wiele korzyści przynosi bieganie!

Redakcja

2017-05-05

brak komentarzy

joggingsporttreningkorzyścićwiczeniaaeroby

bieg to obok spaceru, w szczególności naturalna dla człowieka forma aktywności. oraz jedna z najzdrowszych! Jogging zwiększa poziom energii, wzmacnia odporność, odchudza oraz funkcjonuje... antydepresyjnie. Poniżej znajdziesz PLAN TRENINGOWY początkującego biegacza.

bieg zwiększa poziom energii oraz poprawia humor - to dzięki temu, że mózg jest dobrze dotleniony.

bieg rekreacyjne (jogging) to forma truchtu lub biegu w wolnym tempie (max prędkość to 7–9 km/ godz.). W tym sporcie nie liczy się szybkość, przeciwnik ani liczba przebiegniętych kilometrów – tutaj ważna jest przyjemność!

Co daje jogging?

bieg jest ćwiczeniem o charakterze aerobowym (tlenowym) – wzmacnia układ oddechowo-  14 korzyści z biegania, które zyskasz dzięki regularnym treningom! krążeniowy. Serce biegacza jest więcej wydolne, zwiększa się jego objętość, ciśnienie tętnicze się normalizuje, puls obniża. naczynia stają się elastyczniejsze, płuca sprawniejsze, przez to mózg jest dobrze dotleniony.

Regularne biegi to sprawdzony środek antystresowy oraz jedna z najskuteczniejszych rodzajów terapii antydepresyjnej (na początku choroby wygrywa z lekarstwami w pigułkach!). treningu masz nie tylko doskonały humor, ale też satysfakcję, że udało ci się zwyciężyć własne słabości. Jogging zwiększa poziom wiary w siebie, uczy cierpliwości. bywa dodatkowo okazją do przemyśleń, nabrania dystansu oraz wewnętrznego spokoju.

Zanim zaczniesz biegać

Pamiętaj, że tułów musi być prosty – napinaj więc mięśnie brzucha tak, żeby wzmocniły kręgosłup. Ręce powinny być zgięte pod kątem prostym oraz poruszać się w alt2 rytm kroków. Patrz przed siebie, nie chowaj brody w ramiona, bo to zakłóca oddychanie, a niedobór tlenu sprawia, że mięśnie szybciej się męczą. Wciągaj powietrze nosem oraz ustami. Jeśli z kimś biegasz, prosto skontrolujesz odpowiednie tempo – optymalna szybkość to taka, która pomaga swobodnie prowadzić rozmowę z partnerem. Do biegania zabierz park, las, plaże albo miejsca oddalone od intensywnego ruchu samochodowego.

Gdzie oraz kiedy biegać?

Jogging najrozsądniej uprawiać w lesie czy parku – nieprzetworzone nawierzchnie są przyjazne stawom. Możesz biegać o dowolnej porze dnia, ale jeśli jest zależna ci na zrzuceniu nadprogramowych kilogramów, ruszaj w trasę rano, przed śniadaniem. na czczo organizm czerpie z rezerw energii, a więc spala najwięcej alt3 tłuszczu. Przed rannym biegiem wykonaj krótką rozgrzewkę – porozciągaj łagodnie mięśnie całego ciała.

Czego potrzebujesz do biegania?

Aby zapewnić sobie luksus treningu, potrzebujesz jedynie wygodnych obuwia przeznaczonych umyślnie do biegania – warto zainwestować w dobrą, sportową markę. Ubranie (T-shirt, spodnie dresowe) musi odprowadzać wilgoć ze spoconej cery. Z tego względu zabierz raczej materiały syntetyczne. W zimie ochronią cię dodatkowo przed utratą ciepła.

bieg - twój plan treningowy

Zanim zaczniesz uprawiać jogging, poświęć kilka dni na intensywne spacery – w taki sposób przygotujesz organizm do wyższego wysiłku. potem przystąp do realizacji planu. Jeżeli którykolwiek dzienny program okaże się zbyt trudny, powtórz go podczas następnego biegu. Pamiętaj, że biegasz dla przyjemności, nie za karę! Przyzwyczajenie alt4 organizmu do wysiłku, którym jest bieg, może pozostać długo. Działaj metodą niewielkich kroków, stopniowo podnosząc poprzeczkę. Skracaj pora spaceru do momencie, gdy będziesz w stanie biegiem zwyciężyć cały przewidziany dystans.

  • Biegnij 2 min, idź 4 min, powtórz 5 razy.
  • Biegnij 3 min, idź 3 min, powtórz 5 razy.
  • Biegnij 4 min, idź 3 min, powtórz 4 razy.
  • Biegnij 5 min, idź 2 min, powtórz 4 razy.
  • Biegnij 7 min, idź 2 min, powtórz 3 razy.
  • Biegnij 9 min, idź 2 min, powtórz 3 razy.
  • Biegnij 13 min, idź 2 min, powtórz 2 razy.
  • Biegnij 17 min, idź 1 min, powtórz 2 razy.
  • Biegnij 24 min, idź 1 min, powtórz 2 razy.
  • Biegnij 30 minut.

 

Zobacz też 

Gra Escape


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness