Niebezpieczne nawyki, których lepiej nie robić po jedzeniu

Niebezpieczne nawyki, których lepiej nie robić po jedzeniu

Redakcja

2017-05-05

brak komentarzy

nawykipo  jedzeniuniebezpieczne  nawykipo  jedzeniuwpływ  na  organizmjedzenie

1. Niebezpieczne nawyki

Każdy z nas ma odmienną receptę na poobiednią sjestę. pewne nieduże działania wykonujemy niemal mechanicznie, nie zastanawiając się, jaki właściwie mają wpływ na nasz organizm. Okazuje się mimo wszystko, że to, co może sprawiać nam przyjemność, wyrządza ogromną krzywdę organizmowi. Przedstawiamy listę aktywności, których lepiej wystrzegać się po jedzeniu.

2. palenie papierosów

Niemal każda z osób uzależnionych od nikotyny przyzna, że papieros najrozsądniej smakuje Jedzenie owoców i picie gorącej herbaty to tylko część rzeczy, których nie powinnaś robić po posiłku właśnie zaraz po jedzeniu. Naukowcy postanowili zbadać ten fenomen, ale wyniki ich obowiązkach nie przynoszą najlepszych wiadomości dla palaczy. Okazuje się, że jeden papieros zapalony po spożytym obiedzie szkodzi niemal w takim samym stopniu, jak dziesięć spalonych o innej porze. taki nawyk zdecydowanie zwiększa niebezpieczeństwo choroby.

3. menu owoców

Sięganie po owoce na chwilę po obfitym jedzeniu też nam nie służy. Ich właściwe trawienie zaczyna się w jelitach, a zaraz po obiedzie treść żołądka nie umożliwia im dotrzeć tam na okres. Zaczynają więc kwaśnieć i fermentować już w żołądku, co alt2 może skutkować nieprzyjemnym uczuciem wzdęcia. najlepiej spożywać je rano, nawet przed śniadaniem. obecne w nich substancje pokarmowe okazują się wtedy w najbardziej znaczącym stopniu przyswajane poprzez organizm.

4. Picie herbaty

Sięganie po herbatę po jedzeniu to chyba jeden z zwłaszcza powszechnych nawyków żywieniowych. Okazuje się, że zawarte w niej substancje mają negatywny wpływ na procesy trawienne. Napój rozcieńcza soki żołądkowe, co może skutkować niestrawnością i uczuciem przejedzenia. specjaliści ds. żywienia podkreślają, że należy odczekać przynajmniej 30 minut. Odradzają też posiadanie napojów w trakcie jedzenia, gdyż może to posiadać podobne efekty.

5. Rozluźnianie alt3 paska od spodni

To często powtarzany, zwłaszcza poprzez panów, gest po obfitym jedzeniu. Choć to poniekąd pochwałę dla smakowitej kuchni, świadczy w tym samym czasie o tym, że zafundowaliśmy naszemu organizmowi o dużo za dużą porcję i lada okres zaczniemy odczuwać nieprzyjemne efekty przejedzenia. Co więcej, poluzowanie paska sprawia, że od razu czujemy się lepiej i wydaje nam się, że jesteśmy gotowi zmieścić dodatkowo więcej.

6. Szybka kąpiel

Zarówno poobiedni prysznic, jak i kąpiel nie okazują się najlepszymi pomysłami. skutkują tym one zwiększenie ilości krwi kierowanej ku kończynom, przy jednoczesnym alt4 zmniejszeniu jej ilości w okolicach żołądka, co znacznie spowalnia szybkość zachodzenia procesów trawiennych. Eksperci i w tym przypadku zalecają odczekanie przynajmniej 30 minut.

7. Krótka drzemka

Po jedzeniu zwykle ogarnia nas ospałość, której ochoczo ulegamy. Nasz organizm odpowiada w ten sposób na zwiększone zapotrzebowanie energii koniecznej do przetworzenia dostarczonego pożywienia. Choć wydaje nam się, że dzięki krótkiej drzemce od razu poczujemy się lepiej – nic bardziej mylnego. Przebywanie w pozycji leżącej może zaburzyć trawienie i spowodować spłynięcie obficie wydzielanych soków żołądkowych do jelit, wywołując etap zapalny

 

 

Zobacz też

Gry Escape Room


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness