Niedobór witamin wiosną. Dzięki temu, nie będziesz już miał z tym problemów

Niedobór witamin wiosną. Dzięki temu, nie będziesz już miał z tym problemów

Redakcja

2017-06-26

brak komentarzy

Wiosna to trudny okres dla ludzkiego ustroju. Brakuje nam witamin, ponieważ kończą się warzywa i owoce z wcześniejszego sezonu, a nowy stale się jeszcze nie rozpoczął. Jakie witaminy powinniśmy suplementować wiosną?

 

Niedobór witamin

Nasz organizm zmaga się wiosną z Jak zapobiegać niedoborom witamin na wiosnę? niedoborami witamin. Te z kolei wywołują spowolnienie procesów metabolicznych, ogólne osłabienie ludzkiego ustroju, wypadanie włosów, oraz sprawiają, że nasza skóra bywa w słabej kondycji fizycznej. Niekiedy zmagamy się też z pozimową nadwagą. Jak to zmienić?

Witamina A

Zimą nie lubimy jadać „na chłód”, wiosną przesilenie wiosenne jednak wróćmy do jogurtów, kefirów i maślanek, ponieważ artykuły te okazują się zasobne w witaminę A. To jej brak sprawia, że mamy matowe włosy i łamliwe paznokcie. Długotrwałe niedobory witaminy A mogą się przyczynić do częstego występowania kataru i schorzeń nosogardła. Sięgajmy niedobór witamin na wiosnę po żółte, zielone i czerwone warzywa i owoce. Dzięki temu uzupełnimy niedobory beta karotenu, czyli prowitaminy A.

Witamina C

Jedzmy cytrusy i mrożone truskawki. Dzięki temu uporamy się z wiosennym niedoborem witaminy C.

Witamina D

Chwytajmy każdy promień słońca przebywając na świeżym powietrzu, dzięki temu uzupełnimy jak zapobiegać niedoborom witamin niedobór witaminy D3. Jeśli jednak odczuwamy pogorszenie nastroju, koniecznie zbadajmy jej ilość. szczególnie prawdopodobne, że trzeba sięgnąć po suplementy.

Kwas foliowy

Jeśli doskwiera nam apatia, zmęczenie, czy rozdrażnienie, prawdopodobnie brakuje kwasu foliowego. ogólnie występuje w zielonych warzywach, więc jedzmy je w wielkich ilościach.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness