Odchudzanie - ile można stracić w miesiąc?

Odchudzanie - ile można stracić w miesiąc?

Redakcja

2017-05-08

brak komentarzy

odchudzaniedietamiesiąckalorieaktywność fizyczna

Podczas odchudzania zapewne zastanawiasz się, jak dużo kilogramów trzeba zrzucić w tydzień lub miesiąc. w tym artykule przybliżę ci teorię i praktykę.

Zacznijmy od tego jak dużo kalorii zawiera kilogram ludzkiej tłuszczu.
Tkanka tłuszczowa składa się z trójglicerydów, czyli glicerolu powiązanego z kwasem tłuszczowym. Komórka trójglicerydu zawiera też wodę.
Kilogram czystego tłuszczu to ok. 9000 kcal, ale komórki tłuszczu zawierają też inne substancje przez co ich kilogram to ok. 7000 kcal.

Jak więc łatwo policzyć przy osobie o zapotrzebowaniu 2000 kcal dziennie, kilogram tłuszczu spalilibyśmy w teorii po ok. 4 dniach głodówki. Ile można schudnąć w ciągu miesiąca? mimo wszystko tempo metabolizmu, często szybko przystosowuje się do zmian i jeśli nie zapewniamy odpowiedniej ilości pożywienia, drastycznie zwalnia, przechodzi w stan oszczędnego dysponowania swoimi zasobami energii. Tak więc przy zastosowaniu głodówki, nasze zapotrzebowanie  drastycznie spadnie w efekcie czego nie będziemy tak efektywnie tracić na wadze.

aplikując dietę o ujemnym  bilansie kalorycznym (odnośnik) w liczbie, np. 300 kcal, spalimy kilogram tłuszczu w 23 dni. Należy mimo wszystko pamietać, że przemianę materii jest bardzo elastyczny i z dnia na dzień możemy zmniejszyć swoje zapotrzebowanie o 15% lub w przypadku spożycia większej ilości pożywienia alt2 spalić o 15% więcej kalorii. Dlatego od własnego dziennego zapotrzebowania należy najpierw odjąć ok. 15% i zaledwie później zdefiniować deficytową ilość kalorii.

23 dni to chyba za dużo dla każdego z nas.

Jak więc przyśpieszyć ten proces?

Odpowiedź jest prosta. Włączyć do własnego trybu życia aktywność fizyczną, która pomoże nam spalić nadprogramowe kalorie.
Dodając do naszego  planu dnia godzinę szybkiego spaceru, co drugi dzień, możemy tygodniowo spalać o ok. 1600 kcal więcej.

teraz praktyka

dieta poniżej 1000 kcal jest zdecydowanie niezdrowa dla ludzi nieprzygotowanych a tym bardziej wykonujących aktywność fizyczną. Dlatego załóżmy, iż minimalna podaż alt3 kaloryczna to ok. 1200 kcal, jeśli mimo wszystko jesteś osobą świetnie zbudowaną, pamiętaj, że jest to zdecydowanie za mało, a ja rozważam tylko przypadek ekstremalnej, ale w miarę bezpiecznej utraty wagi. Tak więc spożywając 1200 kcal dziennie i mając zapotrzebowanie 2200 kcal(po odjęciu 15% na elastyczne tempo metabolizmu),  tracimy dziennie 1000 kcal. Jeśli dołożymy do tego ćwiczenia aerobowe (55-65% maks. tętna) w postaci 60 minut joggingu dziennie (ok. 600 kcal), wychodzi nam ok. 1600 kcal braku.
7000 poszatkowane przez 1600 daje nam ok. 4-5 dni na zrzucenie kilograma alt4 wagi, tygodniowo więc możemy zrzucić ok. 1,5 kg.
Należy pamietać, że jeśli nasze zapotrzebowanie to nie 2200 kcal, a 3000 to nasz deficyt przy kuracji 1200 kcal to już 2400 kcal. tak więc będziemy chudli dużo szybciej.

Takie rozwiązanie jest dość ekstremalne i  na dłuższą metę drastyczne zejście do pułapu 1200 kcal rozmyje się ogromnym spowolnieniem metabolizmu, ale analizuję, że 2-3 tyg., a z świetną aktywnością nawet więcej trzeba w ten sposób zrzucać masę, oczywiście przyjmując, że mamy nóż na gardle i musimy to koniecznie zrobić w jak najkrótszym czasie.

 

Zobacz też

FormExplode

Gry Logiczne Escape


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness