Odchudzanie krok po kroku - rady od czego zacząć!

Odchudzanie krok po kroku - rady od czego zacząć!

Redakcja

2017-05-11

brak komentarzy

odchudzaniepoczątekmasa ciałabadania

Zanim rozpoczniesz dietę opłaca się sprawdzić, czy rzeczywiście potrzebujesz się odchudzać. Aby przebieg ten przeprowadzić w sposób właściwy oraz bez szkody dla zdrowia, sprawdź, jak spory bywa to problem.

Czy będzie wystarczająca zgubić kilka kilogramów? A może wartość BMI świadczy już o otyłości? W obliczeniu Twojego BMI pomoże Ci kalkulator to poniżej. Niezależnie od wyniku jaki otrzymasz - zacznij działać. Zaplanuj następne kroki. Zapoznaj się z informacjami zamieszczonymi w zakładkach dedykowanych zasadom zdrowego żywienia oraz dietom.

Aby przebieg odchudzania zakończył się sukcesem, zapoznaj się także z radami psychologa. produkty te podpowiedzą między innymi jak budować motywacje do zmian. Przydatne okazują się także rady dietetyka, który w sposób praktyczny przedstawi jak już drobne modyfikacje 5 rad, dzięki którym zaplanujesz odchudzanie krok po kroku mogą przyczynić się do spadku wagi. Przede wszystkim - lub wytrwała/wytrwały.

Jak ocenić własny współczynnik masy ciała?

indeks masy ciała (body mass index – BMI) można obliczyć, dzieląc masę ciała wyrażoną w kilogramach poprzez wzrost wyrażony w metrach do kwadratu (kg/m2).

Na przykład BMI osoby o masie ciała 60 kg, mającej 160 cm wzrostu wynosi: 60/1,62 = 23,4 kg/m2. korzystając z naszego kalkulatora możesz szybko obliczyć własny BMI, wpisując w odpowiednie pola swoją aktualną masę ciała (w kg) oraz wzrost (w m).

Interpretacja uzyskanego wyniku bywa następująca:

  • zakres 18,5–25 kg/m2 oznacza masę ciała w normie
  • 25–30 kg/m2 nadwagę
  • wartość wskaźnika powyżej 30 kg/m2 wskazuje na nadwaga.


analiz epidemiologiczne podkreślają, że najważniejszą funkcję w ocenie niebezpieczeństwa wystąpienia chorób towarzyszących otyłości jest alt2 ocena rozmieszczenia warstwy tłuszczowej.

Sprawdź własny obwód talii – czy to bywa potrzebne?

zwłaszcza niekorzystne dla zdrowia bywa gromadzenie tłuszczu w jamie brzusznej. otyłość takich jak znacznie częściej jest związana z ryzykiem wystąpienia zaburzeń gospodarki węglowodanowej (insulinooporności, hiperinsulinemii, cukrzycy typu 2), miażdżycy oraz pozostałych chorób sercowo-naczyniowych.

Obecnie uważa się także, że tkanka tłuszczowa bywa tylko rezerwuarem energii ale również w sposób aktywny uwalnia tzw. cytokiny prozapalne odpowiedzialne za powstawanie miedzy innymi powikłań naczyniowych w przebiegu cukrzycy typu 2.

Praktycznym wskaźnikiem określającym zawartość tłuszczu brzusznego bywa obwód talii, który u niewiast w populacji europejskiej powinien wynosić poniżej 80 cm, a u mężczyzn poniżej 94 cm. Obwód talii mierzy się w 50 proc. odległości między dolnym alt3 brzegiem żeber, a górnym brzegiem grzebienia kości biodrowej.

indeks talia/biodra

Innym pomiarem służącym ocenie rozmieszczenia warstwy tłuszczowej bywa współczynnik talia/biodra (waist to hip ratio - WHR). Oblicza się go, gdy BMI>25.

otyłość brzuszną (w inny sposób androidalną, wisceralną) rozpoznajemy gdy współczynnik WHR (obwód pasa podzielony poprzez obwód bioder) u niewiast bywa równy albo większy 0,8, a u mężczyzn równy albo większy 1.

W przypadku gdy współczynnik WHR u niewiast bywa mniejszy niż 0,8, a u mężczyzn mniejszy niż 1, rozpoznaje się nadwaga pośladkowo-udową (w inny sposób gynoidalną). Obwód bioder musi się mierzyć na poziomu krętarza większego kości udowej.

Zawartość wody mineralnej oraz tłuszczu w organizmie

Woda jest mniej więcej 60% masy ciała oraz bywa niezbędna do prawidłowego funkcjonowania organizmu. alt4 Bierze udział w termoregulacji- na skutek pocenia organizm pozbywa się nadmiaru ciepła. Należy mieć na uwadze, że bywa niezbędna do utrzymania odpowiedniej objętości oraz ciśnienia tętniczego krwi. Transportuje niezbędne substancje pokarmowe i tlen do wszystkich komórek ciała, a także uczestniczy w usuwaniu z organizmu szkodliwych składników przemiany metabolicznej. Należy pić mniej więcej 2 litrów substancji dziennie, zwłaszcza ekologiczne wody mineralnej mineralne niegazowane.

Średnia zawartość warstwy tłuszczowej u niewiast musi wynosić od 25–30%, a w przypadku mężczyzn 18–24%.wbrew potocznym sądom, zbyt niski poziom warstwy tłuszczowej w organizmie także nie bywa korzystny. Tkanka tłuszczowa jest ponieważ materiał energetyczny, bierze udział w przemianach metabolicznych oraz hormonalnych, ochrania narządy wewnętrzne oraz pomaga utrzymać stałą ciepłotę ciała.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness