Oddychanie przeponą - pomoże Ci w walce ze stresem!

Oddychanie przeponą - pomoże Ci w walce ze stresem!

Redakcja

2017-06-19

brak komentarzy

Spokojny głęboki oddech poprawia pracę układu limfatycznego. Podczas oddychania wydalanych jest nawet 70% zbędnych składniku i toksyn. niekrótki i świadomy oddech opóźnia procesy starzenia, ponieważ organizm jest dobrze dotleniony.

 

Uważne oddychanie koordynuje pracę półkul mózgowych, wspomaga pamięć i koncentrację. Jednocześnie redukuje napięcie, uspokaja i odpręża. Głębokie wdychanie powietrza podczas stresującej sytuacji służy się zrelaksować. Prawidłowe oddychanie przeponą korzystnie wpływa więc na głos, który staje się dźwięczniejszy i mniej Jak nauczyć się oddychać przeponą? się męczy. Osoby, które codziennie pracują głosem, na przykład trenerzy, nauczyciele czy wokaliści absolutnie powinni opanować oddychanie przeponowe, ponieważ pomoże im to chronić głos, który jest w końcu ich narzędziem pracy. Korzystnie jest ćwiczyć oddychanie przeponą podczas ciąży, ponieważ łagodzi ból i upraszcza poród.

Jak oddychać przeponą – ćwiczenia:

  • Usiądź po turecku lub na krawędzi krzesła. wysuń plecy, rozluźnij ramiona, zamknij oczy. Dłonie połóż na kolanach. Wykonując wdech napełnij jak nauczyć się oddychać przeponą talia powietrzem jak balon. Podczas wydechu wypuść je. wykonaj przynajmniej 10 wdechów.
  • Połóż się wygodnie, lekko ugnij nogi. Pod skroń możesz ułożyć poduszkę. Przyłóż jedną dłoń do klatki piersiowej, drugą do mostka (tam właśnie znajduje się przepona). wykonaj wdech nosem i obserwuj, która z dłoni się unosi. Prawidłowo stworzony przeponowy oddech porusza tylko dłoń z górnej partie brzucha. Nie napinaj podczas oddychania mięśni brzucha! wykonaj 30 wdechów i nerwica a oddychanie przeponą wydechów.
  • Usiądź wygonie na krześle, rozluźnij szyję. Podobnie jak w poprzednim ćwiczeniu, połóż jedną dłoń na klatce piersiowej, drugą na brzuchu. bierz powoli wdech poprzez nos, by dłoń z brzucha się poruszyła.
  • Połóż się na plecach. Połóż na brzuchu powieść, weź wdech ustami i nosem, by książka uniosła się. Zatrzymaj na minutę powieść w najwyższym punkcie. wykonuj powoli wydech, by książka się płynnie obniżała.
  • stań swobodnie. Połóż jedną dłoń na jak oddychać przeponą brzuchu, w drugiej trzymaj zapaloną świecę mniej więcej 25 cm od ust. Weź szybki pełny wdech ustami i nosem, później wydychaj powietrze równomiernie, by utrzymać jak najdłużej odchylony płomień. nastepnie powtórz ćwiczenie w taki sposób, by płomień rytmicznie się odchylał i podnosił.

Część z tych ćwiczeń na oddychanie przeponą możesz wykonywać nawet w pracy podczas pracy. Z pewnością zaleca się przynajmniej raz dziennie zaserwować sobie seans dotleniający!

 

Zobacz też 

Crossfit Warszawa


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness