Odżywki w sporcie – które warto stosować?

Odżywki w sporcie – które warto stosować?

Redakcja

2017-11-13

brak komentarzy

Jeżeli dopiero zaczynacie przygodę ze sportem,sportowe  odżywki

musicie przeczytać czym okazują się suplementy sportowe i czy wcale świetnie je używać? Aga Szymczak Dla profesjonalnych zawodników nazwy takie jak kreatyna, bcaa,odżywki  dla  zawodników aminkowasy czy białko, okazują się czymś zupełnie sprawdzonym, bo większość z nich stosuje je każdego dnia. Dla tych, którzy swoją przygodę ze sportem czy siłownią zaczynają nieco później te zwroty wydają się totalną abstrakcją. A już nie ma mowy o tym, żeby wiedzieli co, kiedy i jak.    leczeniu odchudzającej powinny być nieodłącznym składnik życia każdego, kto trenuje regularnie i doprowadza zdrowy tryb życia. Niektóre z odżywek znajdziemy w pospolitym pożywieniu, ale przy nadto dużym wysiłku ich ilość okazuje się nadto mała, dlatego czasem świetnie je dodatkowo uzupełniać właśnie za pomocą odżywek.    okazują się też takie, które powodują, jakie  odżywki  dla  zawodników  że nasz organizm prędzej się regeneruje albo jest w stanie działać na zwiększonych obiegu, a jednakowym nasze wyniki okazują się dużo lepsze.    Rodzaje odżywek sportowych Białko - w organiczny sposób występuje mnóstwo produktach konsumpcyjnych. Odżywka białkowa ma za zadanie wyrównanie kuracji odchudzającej osoby trenującej. Białko okazuje się jednym z najważniejszych budulców mięśni, dlatego jeżeli dostarczasz go za mało z potraw, odżywka białkowa okazuje się dla ciebie. dorzućmy, że odżywka białkowa dzieli się na trzy grupy: koncentrat białkowy, izolat białkowy i Odżywki w sporcie – czy warto je stosować? hydrolizat białkowy. Pierwszy okazuje się najtańszy i posiada najmniejszą dawkę białka, a ostatni okazuje się najdroższy i posiada najsilniejszą dawkę białka w własnym zawartości. Jeżeli już chcesz koniecznie brać białko, to kupuj produkty o wysokiej zawartości białka czyli izolat albo hydrolizat. preparat występuje w postaci proszku.   BCAA - innymi słowy białka. BCAA mają grupę aminową (NH2) o charakterze zasadowym i karboksylową (-COOH)o odczynie kwasowym.białka od białka, różni to, że gotowa dawka natychmiast wchłania się w mięśnie i dzięki temu nasz organizm prędzej się regeneruje, mniej czuje zmęczenie albo nawet jest w stanie pracować na znaczniejszych obiegu. BCAA z pewnością ci nie zaszkodzi. preparat występuje zazwyczaj w kapsułkach.   Kreatyna - głównym zadaniem kreatyny okazuje się gromadzenie energii w mięśniach. Dzięki temu podczas treningu będziemy mogli wykorzystać dodatkowo więcej energii. bywa to jedna z zwłaszcza popularnych odżywek sportowych wśród doświadczonych kulturystów, lekkoatletów czy uczestników sztuk zmagania się. Dzięki niej możemy polepszać nasze wyniki sportowe w dziedzinach wytrzymałości czy siły. produkty występuje w postaci proszku.   L-Karnityna - pozwala przy spalaniu warstwy tłuszczowej i rzeczywiście działa. L-Karnityne powinno używać nie w większej dziennej dawce niż  500-2000 mg. preparat występuje zazwyczaj w kapsułkach albo ampułkach do picia. 

    powyższe preparaty okazują się przeważnie wykorzystywanymi i najpopularniejszymi.

Pamiętaj mimo wszystko, że na rynku znajdziesz ich dużo więcej. Jeżeli nie jesteś wyczynowym sportowcem nie musisz ich znać. Poza odżywkami sportowymi ważna alt2 okazuje się także suplementacja makroelementów jak na przykład magenz, potas itp. itd. Nie zapominaj także o prawidłowej kuracji, która okazuje się niezbędna przy leczniczym trybu życia.  wit. dla uczestników to szeroka gałąź czynników skierowanych do osób, które ; wielkich obciążeń w trakcie treningów potrzebują naddanych źródeł witamin i minerałów. Coraz chętniej chwytają za nie sportowcy-amatorzy z nadzieją, że preparaty witaminowe pomogą im w szybszym tempie wyrzeźbić masę mięśni albo odżywić się ćwiczeniach. Czy słusznie? Kiedy suplementacja witaminami jest potrzebna? Czy sztuczne wit. okazują się świetnie przyswajalne poprzez organizm? Pod pojęciem „wit. dla uczestników” bardzo często schowane okazują się gotowe kompleksy witamin i minerałów w formie kapsułek albo kapsułek. występujące w nich substancje okazują się pozyskiwane sztucznie, poprzez co ich wchłanialność jest zdecydowanie mniejsza niż w przypadku witamin dostarczanych z pożywieniem. Naukowcy stale spierają się, czy takie syntetyczne wit. wcale przynoszą każdy korzyści dla ludzkiego ustroju. Znany amerykański lekarz, dr Paul A. Offit twierdzi, że większość ; jest nieskuteczna, a w niektórych przypadkach może być wręcz niebezpieczna. Na potwierdzenie własnej tezy przytacza wyniki analiz, z których wynika, że wśród ponad 51 tys. ; dostępnych na rynku amerykańskim jedynie kilka ma potwierdzoną naukowo skuteczność – okazują się to kwasy omega-3, wapno, witamina D i kwas foliowy. Czy oznacza to, że branie syntetycznych witamin jest z gruntu niepotrzebne? Czy okazują się sytuacje, w których opłacalne jest alt3 dotknąć po specyfiki z apteki? wartość witamin dla uczestników Sportowcy wykazują większe zapotrzebowanie na wit. i minerały niż osoby doprowadzające mniej aktywny tryb życia. Wynika to z najwyższego tempa przemian biochemiczno-fizjologicznych, które zachodzą w organizmie uczestników pod oddziaływaniem długotrwałych obciążeń w trakcie treningów. skutkiem tych przemian jest szybsza utrata witamin i minerałów i związane z tym niebezpieczeństwo niedoborów. Przewlekłe niedobory mogą prowadzić do spadku tempa procesów odbudowujących w mięśniach i powodować ogólny spadek wydolności fizycznej i psychicznej. najważniejsze wit. dla uczestników to: wit. z grupy B (głównie B1, B2, B6, B12) – zapotrzebowanie na nie zwiększa się razem z ilością wydalanej energii. Odgrywają zasadniczą funkcję w metabolizmie białek, węglowodanów i tłuszczów, zapewniają prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego i systemu odpornościowego, biorą udział w przemianach energetycznych w organizmie; witamina C – hamuje oddziaływanie wolnych rodników uwalnianych podczas wysiłku, bierze udział w wytwarzania kolagenu – głównego składnika tkanki łącznej, poprawia wchłanianie żelaza z pożywienia pomagając w efektywnym rozprowadzaniu tlenu po organizmie i zmniejszając efekty zmęczenia; witamina A – wspomaga widzenie, bierze udział w syntezie hormonów nadnerczy poprzez co zapewnia prawidłowe funkcjonowanie mięśni, redukuje wolne rodniki; witamina E – ogranicza hemolizę erytrocytów.(ich niszczenie), ochrania organizm przed wolnymi rodnikami, przyspiesza regenerację uszkodzonych komórek, redukuje zmęczenie, łagodzi skurcze. Jej niedobór w skrajnych przypadkach może prowadzić do zaniku włókien mięśni. z wyjątkiem witamin, leczeniu sportowca niezbędne jest uwzględnienie odpowiedniej ilości mikro- i makroelementów alt4 jak na przykład: sód i potas – warunkują prawidłowe przewodnictwo impulsów nerwowych do mięśni, biorą udział w syntezie białek i glikogenu, przyspieszają regenerację ćwiczeniach, pomagają zachować równowagę kwasowo-zasadową. Wydalane okazują się podczas wysiłku razem z później; magnez – reguluje przewodzenie impulsów nerwowych, bierze udział w procesach syntezy i rozpadu ATP, wpływa na zwiększoną

syntezę białek mięśni; wapń – pośredniczy w procesie skurczu i rozkurczu mięśni, wspomaga

przewodzenie impulsów nerwowych, poprawia pracę serca, zwiększa krzepliwość krwi. Niedobór wapnia sprawia zwiększoną skłonność kości na złamania i kontuzje; żelazo – jest składnikiem hemoglobiny, a więc bierze udział w transporcie tlenu, ponadto pełni istotną funkcję w przemianach energetycznych, zapewnia tworzenie i wzrost erytrocytów. Jego niedobór może prowadzić do zmniejszenia wydolności ludzkiego ustroju; cynk – odgrywa widoczną funkcję w procesie syntezy insuliny, hormonu wzrostu, kortykosteroidów, hormonów tarczycy. Wspomaga tworzenie i rozwijanie się komórek ciała, zwłaszcza tkanki mięśniowej, przyspiesza gojenie się ran. http://wformie24.poradnikzdrowie.pl/odzywianie/wit.-dla-sportowcow-czy-sa-skuteczne-i-kiedy-opłacalne jest-je-brac_43289.html Zbilansowana zestaw dań to podstawa, gdy jest zależna nam na poprawnym funkcjonowaniu ludzkiego ustroju. Szczególna dbałość o sposób odżywiania okazuje się wskazana, gdy stopień aktywności fizycznej przewyższa średnią. Osoby, które trenują regularnie i intensywnie, powinny dostarczać swojemu organizmowi więcej kalorii i czynników odżywczych, zwłaszcza gdy ich głównym celem okazuje się wzrost masy mięśniowej. jadłospis zaleca się wzbogacić o suplementy – tzw. suplementy białkowe. okazują się to preparaty, które mają w własnym zawartości białka egzogenne. Ich obecność sprawia, że zwiększenie masy mięśniowej następuje w krótszym czasie. 


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness