Oto witaminy, które działają korzystnie na wzrok. Ich niedobór może być niebezpieczny!

Oto witaminy, które działają korzystnie na wzrok. Ich niedobór może być niebezpieczny!

Redakcja

2017-06-26

brak komentarzy

Oczy okazują się twoim przewodnikiem. Aby uniknąć ich bólu oraz innych choroby (jak na przykład przesuszenie, palenie, podrażnienie, zaczerwienienie czy łzawienie), nie będzie wystarczająca dbać o nie od zewnątrz. Konieczna jest odpowiednia kuracja dietetyczna dla oczu. wielokrotnie ratujemy się kroplami, żelami, zapominając, iż funkcjonują doraźnie. Żeby trwale poprawić wzrok, należy zadbać, by ; pojawiły się produkty niezbędne do ich prawidłowego funkcjonowania. Zdrowe oczy to takie, którym nie brakuje witamin, minerałów oraz innych substancji odżywczych.

Spis treści

  1. witaminy dla oczu
  2. substancje kuracji odchudzającej na wzrok

witaminy dla oczu

witaminy okazują się niezbędne w diecie dla oczu. najważniejsze z nich to:

  • witamina A (beta-karoten) – jest mocnym antyoksydantem zwalczającym wolne rodniki, które uszkadzają wzrok, ma także duże Niedobór tych witamin jest niebezpieczny dla twoich oczu! wartość prawidłowym funkcjonowaniu fotoreceptorów siatkówki oka, które odpowiedzialne są za prawidłowy przebieg widzenia o każdej porze dnia. Jej mała dawkę przyczynia się do tzw. kurzej ślepoty, a stały niedobór przynosi przesuszenie oka, powstawanie owrzodzeń oraz blizn rogówki. Źródłem beta-karotenu okazują się marchew, warzywa o ciemnych liściach, pomidory, brzoskwinie,
  • witamina C – dzięki niej następuje synteza kolagenu, który jest odpowiedzialny za trwałość żył i tętnic oka. Jeśli pojawia się jej niedobór, naczynia spojówki stają się kruche, a w rezultacie następują krwotoki oraz wylewy niszczące wzrok. Witamina C wspomaga także regenerację rogówki. posiada ją natka pietruszki, warzywa kapustne, papryka, czarne porzeczki, truskawki, kiwi, cytrusy,
  • witamina E – wspomaga przyswajanie beta-karotenu poprzez ściany jelita cienkiego oraz poprawia witaminy wpływające na wzrok szczelność błon komórkowych poprzez ochronę przed utlenieniem wielonienasyconych kwasów tłuszczowych. bogate w witaminę E okazują się oleje roślinne, przede wszystkim olej słonecznikowy.

substancje kuracji odchudzającej na wzrok

Chcąc ochraniać swój wzrok, zaleca się wprowadzić do kuracji odchudzającej antocyjany. okazują się to substancje z grupy flawonoidów, stanowiące czerwone, niebieskie oraz fioletowe barwniki owoców oraz warzyw. Najcenniejsze ich bogactwo to jagody, a zwłaszcza borówka czernica, która zawiera aż 15 rodzajów tych związków chemicznych. zwalczają one wolne rodniki oraz regenerują uszkodzone poprzez nie elementy oka. Ponadto uszczelniają naczynia oka oraz zmniejszają krzepliwość krwi, dzięki czemu gałka oczna jest dobrze ukrwiona. Te naturalne flawonoidy poprawiają wzrok ludzi krótkowidzących. Borówka funkcjonuje też przeciwzapalnie oraz bakteriostatycznie, poprzez co jest skuteczna podczas href="https://portal.abczdrowie.pl/co-jest-zapalenie-spojowek">stanu zapalnego spojówek.

oprócz antocyjanów ważnym elementem kuracji odchudzającej na oczy okazują się karotenoidy, czyli naturalne żółte, czerwone, pomarańczowe oraz różowe barwniki roślinne. Zapobiegają wadom wzroku oraz chorobom oczu, typu zaćma czy zwyrodnienie plamki żółtej, które jest główną czynnikiem sprawczym ślepoty u ludzi starszych. Do karotenoidów należy m.in. luteina, zalecana szczególnie osobom, które zazwyczaj przebywają w zasięgu pól magnetycznych (telewizor, komputer) oraz osobom otyłym oraz chorym na nadciśnienie tętnicze. Jej właściwości to przede wszystkim ochrona wzroku przed uszkodzeniami spowodowanymi poprzez wolne rodniki.

dietę na pozytywny wzrok musi także zawierać niezbędne mikro- oraz makroelementy. Selen, miedź, mangan oraz cynk okazują się niezbędne dla poprawienia wzroku. Cynk bierze udział w wytwarzaniu rodopsyny, witaminy dobre dla oczu dzięki której rozróżniamy odcienie szarości oraz widzimy po zmierzchu. Selen, mangan oraz miedź zwalczają wolne rodniki. Miedź dodatkowo poprawia trwałość żył i tętnic oka poprzez zwiększenie wiązań kolagenowych.

Ryby morskie oraz owoce morza okazują się zasobne w selen. Mangan da się znaleźć w orzechach, ciemnym pieczywie, fasoli, grochu oraz czarnych jagodach. Cynk zawierają takie artykuły, jak ryby, jaja oraz pieczywo pełnoziarniste. Miedź znajduje się w owocach morza, awokado oraz orzechach.

dietę na zdrowe oczy zalecana jest ; osobom, które chorują na choroby związane z narządem wzroku. Powinni ją przyjmować także ludzie narażeni na urazy wzroku, wynikające np. z cech charakteru ich obowiązków, więc każdy, kto pragnie uniknąć kłopotów ze wzrokiem w przyszłości.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness