Picie wody - fakty i mity, których się nigdy nie spodziewałaś!

Picie wody - fakty i mity, których się nigdy nie spodziewałaś!

Redakcja

2017-06-12

brak komentarzy

Zapewne wielokrotnie słyszeliście prośby oraz nakazy różnej maści ekspertów co do ilości wypijanych substancji – „obowiązkowo 2 litry na dzień”! Ok. 2 litry. Ale czego? Czy to musi być sama woda? Czy liczy się do tego mała czarna oraz herbata? A jak woda to gazowana czy niegazowana? O co chodzi z zawartością minerałów? A co z wodą w pożywieniu? Z jakiej racji 50-kilogramowa kobieta ma wypić tyle samo co 100 – Fakty i mity na temat picia wody kilogramowy mężczyzna?

No właśnie… Zwykle powyższa seria pytań wytrąca eksperta z równowagi, zaś drążenie tematu nie ma większego sensu. nareszcie 2 litry to 2 litry – nie dyskutuje się o oczywistościach. A jednak jest o czym gdyż okazuje się, że często przyjęte oraz powtarzane jak mantra  założenie wcale nie musi mieć nic wspólnego z prawdą, a raczej z zapotrzebowaniem organizmu na wodę. Dlaczego? – zapraszam do czytania!

Woda – życiodajny płyn

Chciał nie chciał, temat alt2 taki nie może się obyć bez omówienia funkcji oraz istotności wody dla człowieka. Każde dziecko wie, że bez wody nie ma życia – ale już nie każde wie z czego to wynika.

Woda stanowi średnio 60% masy ciała człowieka. Najwięcej wody znajduje się w organizmie maluszka (75%), zaś najmniej u ludzi w wieku podeszłym ( 50%). O ile dorosły człowiek bez spożywania okazuje się przeżyć ponad miesiąc o tyle bez wody nie alt3 przejdzie przez dłużej niż kilka – kilkanaście dni. Tak więc mimo, że woda nie jest zaliczana do substancji odżywczych to stanowi niezbędny składnik naszej kuracji odchudzającej oraz w żaden sposób nie możemy umniejszać jej składników.

Woda pełni mnóstwo istotnych funkcji w organizmie człowieka:

  • jest środowisko dla dużej grupie procesów metabolicznych w ustroju – jest konieczna do zajścia złożonych reakcji chemicznych, stanowi środek transportu dla licznych substancji: tlenu, enzymów, hormonów, substancji odżywczych, wraz z wodą usuwane alt4 okazują się toksyczne artykuły przemiany materii;
  • Bierze udział w procesach trawienia – jest podstawowym składnikiem enzymów trawiennych, umożliwia formowanie kęsa pokarmowego i wchłanianie substancji odżywczych z przewodu pokarmowego;
  • Reguluje temperaturę ciała – chroni organizm przed przegrzaniem poprzez usuwanie nadmiaru ciepła wraz z potem;

Skoro wiemy już dlaczego w ogóle zajmujemy się tematem wody oraz nawodnienia organizmu teraz skupimy się na kwestiach czysto praktycznych, a więc co, ile oraz kiedy pić?

 

Zobacz też 

Instruktor jazdy konnej Kraków

EcoSlim opinion


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness