Pieczywo na diecie - wszystko co powinnaś wiedzieć

Pieczywo na diecie - wszystko co powinnaś wiedzieć

Redakcja

2017-07-04

brak komentarzy

Chrupkie pieczywo – Pomoc w bitwie o linię Większość z nas sięga po chrupkie pieczywo, gdy chce powalczyć o szczuplejszą sylwetkę lub zmodyfikować tryb funkcjonowania na zdrowszy. Nic w tym dziwnego, gdyż do naszej myślach przemawiają ilości. Jedna kromka popularnej „deseczki” to jedynie 19-35 kcal, podczas gdy tradycyjna pajda pieczywa ma ich co najmniej 90. Pamiętajmy mimo wszystko, by niskokaloryczność nie przesłoniła nam oczu – to, że chrupkie pieczywo ma mniej kalorii nie znaczy, że możemy je jeść bez barier. Wartość kaloryczna to poza tym nie wszystko, na co powinniśmy zwracać uwagę podczas zakupów.  

Chrupkie pieczywo – Skład

ma wartość Przyjrzyjmy się dokładnie pozostałym informacjom umieszczonym na opakowaniu. Dobre chrupkie pieczywo niemal nie składa się z tłuszczu, jest więc odpowiednie jedynie dla ludzi na diecie, ale też dla tych z nas, którzy zmagają się z podwyższonym poziomem cholesterolu. Ma też mniej sodu oraz potasu niż chleb, umożliwia więc na obniżenie zawartości soli kuracji, a poprzez to chroni nasze serce. szczególnie istotne okazują się także dane dotyczące cukru – pieczywo chrupkie musi być przecież wydzielane bez jego dodatku. w spisie produktów Wszystko co powinnaś wiedzieć o pieczywie! nie może być też dowolnych polepszaczy smaku. szczególnie ważna jest na niej natomiast obecność błonnika, który odgrywa fundamentalną funkcję w regulacji prawidłowej obowiązkach przewodu pokarmowego. za bardzo mała dawka tego składnika w naszej diecie objawia się między innymi częstymi obstrukcjami czy problemami jelitowymi.   Chrupkie pieczywo – Zdrowie z pełnych ziaren Gdy wybieramy pieczywo chrupkie, przekonajmy się, czy jest ono wydzielane z całościowego ziarna (w polskich sklepach można znaleźć na przykład wytwarzane z pełnych ziaren pieczywo marki Tovago) – wówczas będziemy posiadać stuprocentową gwarancję, że jest mniej przetworzone, a więc zdrowsze. Dlaczego to takie istotne? ponieważ po zjedzeniu pieczywa z oczyszczonych ziaren znacząco podnosi się poziom cukru we krwi, który później równie szybko opada. W efekcie akurat odczuwamy ssanie w żołądku. Zupełnie w innym przypadku jest w przypadku suplementów z pełnych ziaren, które zapobiegają wahaniom poziomu cukru, a co za tym idzie – chronią też przed napadami wilczego głodu.

Chrupkie pieczywo

ma dodatkową, istotną korzyść – chrupie, a takich jak przekąski okazują się dla nas atrakcyjniejsze! w miejsce chipsów, krakersów zaleca się przerzucić się na zdrowe, pełnoziarniste chlebki!   Biały, alt2 razowy, ze śliwkami, słonecznikiem. Rodzajów pieczywa okazuje się corazwięcej, dlatego zazwyczaj zastanawiamy się, który wybrać. Czykierować się smakiem, przyzwyczajeniami, ceną, wartościami odżywczymiczy jego oddziaływaniem na naszą figurę? Zaletą dobrego pieczywa okazuje się odpowiednia mąka bogata w gluten, którejpołączenie z wodą spowoduje jego spęcznienie. Dzięki temu okaże się onnie jedynie smaczny oraz chrupiący, oraz na długo pozostanie wilgotny.Najlepsze okazuje się pieczywo przygotowane z mąki pełnoziarnistej, która jestnajzdrowsza, ma dużo wartościowych produktów. składa się z błonnik, dużowitamin, minerałów oraz innych bioaktywnych produktów. Tak przygotowany chleb wspomaga trawienie, maleje niebezpieczeństwo zachorowaniana serce, cukrzycę, redukuje prawdopodobieństwo wystąpienia nadwagi.Poza tym dłużej pielęgnuje świeżość, nawet 2-3 dni. kluczowe okazuje się więcuważne czytanie informacji znajdujących się na opakowaniu, sprawdzanielisty produktów. Określenie pieczywo pełnoziarniste, a niekolor, gwarantuje świetną jakość.

Chleb razowy

powinien zawierać conajmniej 90% żytniej mąki razowej oraz posiadać brązową barwę. Jegocharakterystyczną cechą okazuje się to, że się nie kruszy. Rodzaje pieczywa:   Mąka żytnia, używana do wytwarzaniu tego rodzaju pieczywa, jest obfita w błonnik, ma niski indeks glikemiczny oraz posiada w zawartości dużo witamin. Chleb żytni posiada nawet 20 proc. kalorii mniej oraz 4 razy alt3 więcej błonnika pokarmowego w porównaniu do białego pieczywa pszennego. Nic dziwnego, że uchodzi za jeden z najzdrowszych rodzajów pieczywa. Do jego wypieku wykorzystuje się zakwasu, który nadaje mu charakterystyczny odczucie smakowe, zapach oraz gęstość. opłaca się posiadać świadomość, że ma on dużo prozdrowotnych właściwości. Fermentacja sprawia, że chleb posiada w zawartości więcej kwasu foliowego oraz pozostałych witamin z grupy B. Pieczywo takie wpływa pozytywnie na układ trawienny oraz odporność ludzkiego ustroju, gdyż zakwas przyczynia się do powiększenia świetnej mikroflory bakteryjnej. Pumpernikiel czy chleb litewski to właśnie rodzaje pieczywa z mąki żytniej. Chleb ten mogą jeść cukrzycy, osoby o podwyższonym pułapie cholesterolu oraz odchudzające się. Niewskazany jest jedynie cierpiącym na wrzody żołądka.

Chleb mieszany

Większość piekarni oraz sklepach spożywczych ma w ofercie pieczywo mieszane, czyli chleby, które powstały z łączenia mąki pszennej oraz żytniej. W zależności od proporcji, może być ono więcej lub mniej wartościowe. najdogodniej oczywiście szukać bochenków zawierających więcej mąki żytniej. Czasami dorzuca się do pieczywa także inne rodzaje mąki, np. owsianą, kukurydzianą czy jęczmienną. Chleb baltonowski to jeden z zwłaszcza popularnych chlebów pszenno-żytnich. Chleb wieloziarnisty W sklepie alt4 zazwyczaj wybierasz chleb z dużą ilością ziaren, ponieważ wydaje ci się zdrowszy? Rzeczywiście orzechy, pestki oraz nasiona to dodatki zawierające dużo wartościowych składników, ale należy zwracać uwagę także na rodzaj mąki, z której upieczono bochenek. Tu po raz kolejny sprawdza się zasada, że im ciemniejszy chleb, tym prawidłowo (o ile nie posiada w zawartości barwników nadających złotobrązowy kolor). Do pieczywa zazwyczaj dorzuca się pestki słonecznika, dyni, siemię lniane, mak, sezam, płatki z płatków owsianych, kminek, czarnuszkę, amarantus. opłaca się sięgać po zdrowe pieczywo z takimi dodatkami, gdyż małe ziarenka zawierają naprawdę dużo minerałów oraz witamin. Chleb czystoziarnisty   Do przyrządzenia pieczywa z samych ziaren zazwyczaj wykorzystuje się babkę płesznik, która jest źródłem błonnika witalnego (Zdjęcie pieczywa czystoziarnistego / Shutterstock) Chleb składający się z samych ziaren oraz pestek to hit ostatnich miesięcy. Spotyka się go też pod nazwą „chleb zmieniający życie”. zwolennicy zdrowego stylu życia pokochali bochenki pełne wartościowych składników, w których nie ma w ogóle mąki. zazwyczaj da się napotkać chleb czystoziarnisty w piekarniach oraz dobrych sklepach. opłaca się także przetestować samodzielnie przyrządzić takie pieczywo.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness