Płynne zdrowie, czyli soki i koktajle

Płynne zdrowie, czyli soki i koktajle

Redakcja

2017-05-11

brak komentarzy

sokikoktajlezdrowiewarto

są smaczne, zdrowe, sycące i dostarczają cennych witamin, składników mineralnych i fitozwiązków. Dlaczego jeszcze warto pić soki i koktajle?

Dlaczego warto pić soki i koktajle?

Moda na picie świeżo wyciskanych soków i przyrządzanie koktajli istnieje. Propagatorzy tego trendu mówią, że picie soków z surowych warzyw i zielonych roślin okazuje się najefektywniejszym sposobem transportu organizmowi składników odżywczych.

warzywa oczyszczają i wzmacniają organizm, a przyjmowane w formie świeżo wyciśniętego soku okazują się lekkostrawne i szybko dostarczają wielu cennych witamin, składników Soki i koktajle – pij na zdrowie! mineralnych i fitozwiązków. musi się pić je powoli, aby pobudzić aktywność gruczołów ślinowych, które rozpoczną proces trawienia. Soki warzywne pije się pół h przed posiłkiem. 

Doskonale do wyciskania soków nadają się marchew, szpinak, seler, jarmuż, kapusta, sałata, ogórek i burak. dość smaczną kompozycją okazuje się sok z marchwi i jabłek z dodatkiem selera i buraka. można dodać do niego odrobinę imbiru. Jeśli do soku dodamy liście mniszka lekarskiego, to taka mieszanka będzie nie tylko wzmacniać, i alt2 oczyszczać krew. Preferuje się używać wyciskarek do soków zamiast sokowirówek.

z wyjątkiem soków można spożywać zielone koktajle, które okazują się mniej pracochłonne niż wyciskanie soków. Koktajl szybko zaspokoi nieposkromiony apetyt, gdyż przygotowanie go istnieje zwykle minutę. Mogą pić je pociechy, młodzi i starsi. Koktajle stanowią ważny składnik diety odchudzającej, ponieważ używane do ich zrobienia jarzyny liściaste i owoce (używamy zawsze dojrzałych owoców) okazują się zwykle niskokaloryczne. ponieważ zawierają dużo błonnika to sycą, a cukry w nich alt3 występujące okazują się wolno absorbowane. Jeśli pewien człowiek zechce, może do koktajlu dorzucić łyżkę zmielonego siemienia lnianego, kilka namoczonych orzechów i nasiona chia. Przy co więcej orzechów nieznacznie odmieni się kaloryczność koktajlu. Dla zdrowia, jeśli nie codziennie, koktajle warto pić trzy razy w tyg..

Przykładowe kompozycje koktajlowe:

  1. 1 szklanka szpinaku, 1 szklanka liści sałaty rzymskiej, 1 szklanka napoju roślinnego
  2. 1 szklanka szpinaku, pół szklanki rześkiego ananasa, pół szklanki mango, 1 banan, ćwiartka awokado, 1 szklanka soku z pomarańczy
  3. pół alt4 szklanki szpinaku, po pół szklanki soku pomarańczowego i mrożonych borówek, 1 banan, pół szklanki mleka roślinnego albo ekologicznego jogurtu
  4. 2 brzoskwinie, 1 banan, 1 szklanka jarmużu, 1 szklanka soku pomarańczowego, ćwierć szklanki wody mineralnej kokosowej 

Zanim wypije się poranny sok jarzynowy albo koktajl, warto wcześniej wypić szklankę letniej wody mineralnej z sokiem wyciśniętym z połowy cytryny i popić kolejną szklanką wody mineralnej. najrozsądniej byłoby udać się następnie na 60-minutowy szybki spacer albo odmienną aktywność na powietrzu. 

 

 

Zobacz też 

Escape Gra


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness