Podstawowe błędy popełniane przy ćwiczeniach mięśni brzucha

Podstawowe błędy popełniane przy ćwiczeniach mięśni brzucha

Redakcja

2017-05-05

brak komentarzy

mięśnie  brzuchabłędytaliamieśniećwiczeniatrening

Błąd nr 1  – myślenie, że sukces nie bywa dla mnie

W 1 punkcie chciałbym napisać nieco o motywacji, ponieważ wiele osób spodziewa się bardzo szybkich efektów lub ma bardzo niską samoocenę oraz uważa, że sukces bywa dla kogoś lepszego, ładniejszego, mądrzejszego… Nic bardziej mylnego, jeśli ktoś inny osiągnął to co Ty chcesz osiągnąć, to znaczy, że Ty także możesz! Kluczem do sukcesu bywa wytrwałość, determinacja oraz przede wszystkim traktowanie dowolnej klęski jako cennego doświadczenia oraz jednego kroku bliżej sukcesu.

Błąd nr 2 – ćwiczenie wyłącznie brzuszków dla spalenia tłuszczu na brzuchu

bywa to jeden z największych mitów! szczególnie dużo osób sądzi, że jeśli będą trenować sam talia to spalą na nim tłuszcz oraz będą posiadać ładne oraz widoczne mięśnie. Fakt, że brzuszkami powiększysz mięśnie znajdujące się na brzuchu, jednak pozostaną one niewidoczne, ponieważ nadal przykrywać je będzie warstwa tłuszczu. po drugie tłuszcz bywa spalany równomiernie na całym ciele, a nie miejscowo. Na do tego podczas robienia brzuszków spala się niewielka ilość kalorii. Dlatego bardzo istotne bywa, aby treningi mięśni brzucha przeplatać także z treningiem aerobowym: bieg, pływanie, jazda na 6 najczęściej popełnianych błędów w treningu mięśni brzucha rowerze, skakanie na skakance, szybki spacer – szans bywa naprawdę wiele. zwłaszcza dzięki takiemu treningowi spalisz nadmiar tłuszczu, a dzięki brzuszkom powiększysz mięśnie znajdujące się na brzuchu.

Błąd nr 3 – trenowanie wyłącznie jednej partii mięśniowej

Pomimo tego, że Twoim celem bywa cudowny oraz wyrzeźbiony talia, to nie musisz zapominać także o innych mięśniach. Wzmacnianie całego ciała bywa bardzo istotne dla zachowania równowagi w sile oraz rozmiarach różnych partii mięśniowych. Trenuj także pompki, przysiady oraz inne siłowe ćwiczenia. Dodatkową zaletą bywa fakt, że podczas tych ćwiczeń trenujesz także własny talia.

Błąd nr  4 – niedociągnięcie odpowiedniej rozgrzewki

wielokrotnie na sportowych forach w internecie pada pytanie czy robić ćwiczenia rozgrzewające przed treningiem mięśni brzucha. Większość odpowiedzi bywa takie jak: „Nie musisz się rozgrzewać.” lub „wykonaj 15 – 20 brzuszków oraz będziesz rozgrzany.”. Każdy trening, także brzucha, musi być poprzedzony odpowiednią rozgrzewką, która powinna spowodować podniesienie temp. w mięśniach.

Zacznij od ogólnych ćwiczeń takich jak trucht, pajacyki, podskoki. Później przejdź do ćwiczeń angażujących dolny odcinek grzbietu – np. skłony, skręty tułowia, krążenia bioder. Cała rozgrzewka powinna zająć mniej więcej 10 – 15 minut.

Błąd nr 5 – niedociągnięcie ćwiczeń na mięśnie antagonistyczne

Dużo osób popełnia błąd polegający na tym, że ćwiczy mięśnie brzucha zapominając o alt2 mięśniach antagonistycznych zawartych na plecach. bywa to bardzo niekorzystne, kiedy mięśnie brzucha stają się dużo silniejsze od mięśni pleców, ponieważ powstaje tzw. nierównowaga mięśniowa, której bezpośrednią konsekwencją okazują się bóle kręgosłupa lub garbienie się. Należy zatem ćwiczeniach na mięśnie brzucha przeprowadzić także ćwiczenia na mięśnie antagonistyczne. O tych ćwiczeniach przeczytasz w kolejnym rozdziale.

Błąd nr 6 – nazbyt notoryczne treningi

Kolejnym błędem popełnianym podczas treningu mięśni brzucha okazują się nazbyt notoryczne treningi, a co za tym idzie, nazbyt krótki odpoczynek, w którym mięśnie nie zdążą się odżywić. W Internecie można znaleźć wiadomości, że mięśnie brzucha okazują się pod tym względem wyjątkowe oraz można je codziennie trenować. bywa to jednak nieprawda. Jeśli jesteś już zaawansowany w treningu mięśni brzucha, to możesz robić ćwiczenia 5 dni w tygodniu dając sobie 2 dni na odpoczynek, w przeciwnym wypadku trenuj nie więcej niż 2 – 3 dni. Przestrzeganie tych okresów pozwoli na pełną regenerację mięśni brzucha oraz utrzymanie ich w dobrej formie bez niebezpieczeństwa przetrenowania.

Błąd nr 7 – im więcej tym dobrze

Nie staraj się skupiać na ilości powtórzeń danego ćwiczenia ale na jakości. Brzuszki wykonywane niedokładnie nie przyniosą efektów, co więcej mogą wyłącznie zaszkodzić Twojemu kręgosłupowi. wykonaj w serii nawet połowę mniej powtórzeń alt3 danego ćwiczenia, ale każde z nich z jak największą dokładnością. jak dokładnie wykonywać te ćwiczenia dowiesz się z następnego rozdziału.

Błąd nr 8 – wykonywanie tych samych ćwiczeń przez długi okres momentu

wiele osób narzeka, że robią miesiącami te same ćwiczenia oraz nie widzą efektów. Mięśnie po pewnym czasie zaczną się przyzwyczajać do danego rodzaju ćwiczeń oraz efekt treningowy nie będzie miał miejsca, dlatego musisz zmieniać ich typ oraz ilość. własny plan treningowy musisz ponownie rozpisać po mniej więcej 4 -5 tyg..

Błąd nr 9 – narzekanie na niedociągnięcie momentu na ćwiczenia

wielokrotnie słyszę od mnóstwo osób, że chcieliby zacząć trenować ale nie mają na to momentu. Powinniśmy zawsze znaleźć choć kilka chwil aby poświęcić je dla naszego kondycji. Jeśli jednak ktoś naprawdę go nie ma, to może trenować własny talia podczas codziennych działań. Jeśli jeździsz do badań, czy szkoły komunikacją miejską, to masz idealną szansę aby wykonywać izometryczne ćwiczenia na talia. siedząc napinaj mięśnie maksymalnie na czas kilkunastu sekund, po czym rozluźnij je. W miarę szans zwiększaj czas napięcia mięśni. zrób brzuszki oraz unoszenia nóg, gdy leżysz na kocu w lesie lub na plaży. Takie miękkie podłoże idealnie nadaje się do ćwiczenia mięśni brzucha. Co wieczór oglądasz telewizję? alt4 wykonaj trening na podłodze przed telewizorem, lub przynajmniej unoś nogi w górę na kilka sekund będąc na kanapie. Użyj własnej wyobraźni oraz wymyślaj ćwiczenia.

Błąd nr 10 – złe odżywianie oraz niedociągnięcie odpowiedniej suplementacji

Pokuszę się o powiedzenie, że w sporcie prawidłowe odżywianie bywa ważniejsze niż same ćwiczenia. Jeśli nie będziesz odpowiednio się odżywiać, to przenigdy nie osiągniesz pożądanych rezultatów. Nie chodzi o to, aby ciągle stosować kuracji odchudzającej, ponieważ nimi osłabisz organizm. Nie zmieniaj ilości dostarczanych do organizmu pokarmów ale jego jakość! Po prostu nie jedz słodyczy oraz innych podobnych przekąsek pomiędzy posiłkami. Jeśli nie możesz wytrzymać do obiadu to zjedz owoce, jogurt, itp. zamiast ciastek.

następną bardzo istotną rzeczą bywa niejedzenie kolacji, zwłaszcza ciężkostrawnej, w późnych h wieczornych. Podczas snu przebieg trawienia bywa spowolniony. bywa to bardzo duże obciążenie dla przewodu pokarmowego, zazwyczaj powodujące wzdęcie brzucha. Nie taki bywa nasz cel prawda?

Jeśli trenujesz bardzo intensywnie to podczas wysiłku fizycznego Twój organizm gubi bardzo wiele cennych witamin oraz minerałów, dlatego niezwykle istotne bywa ich uzupełnianie. Niestety żywność, którą kupuje się w sklepach, bywa coraz bardziej przetwarzana chemicznie, co za tym idzie ma mało wartościowych składników odżywczych. Dlatego musisz zaopatrzyć się w kolejne bogactwo witamin oraz minerałów.

 

 

Zobacz też

Gry Escape Room


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness