Poznaj podstawowe zasady odchudzania się

Poznaj podstawowe zasady odchudzania się

Redakcja

2017-06-12

brak komentarzy

Chcesz pozbyć się kilogramów, ale nużą cię zasady oraz wymagania dietetyczne? Kiedy żadna dietę cud nie działa, warto dotknąć po najprostszą metodę, czyli kalkulowanie kalorii. mimo pozorom to nic trudnego! Dzięki dekalogowi zarządzania kaloriami skutecznie zmniejszysz masę ciała.

liczenie kalorii często kojarzy się ze żmudnym zajęciem. Tymczasem wystarczy kilka zasad, dzięki którym stanie się ono proste oraz może wciągnąć na stałe. zobacz dekalog zarządzania kaloriami!

 

1. Przestań kojarzyć kalkulowanie kalorii tylko z zrzucaniem kilogramów. Na dawkę konsumowanej energii powinni zwracać uwagę wszyscy, którzy dbają o zdrowie, a nie jedynie osoby, które chcą zmniejszyć masę ciała.

2. określ swoje zapotrzebowanie kaloryczne. Nie zapominaj przy tym o takich czynnikach, jak: wiek, waga ciała, wzrost oraz tryb życia, czyli pułap aktywności fizycznej. Ostrożnie! Jeśli ćwiczysz Odchudzasz się? Poznaj dekalog zarządzania kaloriami! nawet kilka razy w tyg., a jednocześnie pracujesz za biurkiem, twoja aktywność okazuje się umiarkowana, a nie wysoka. Najwyższy pułap aktywności zdobywają jedynie sportowcy albo osoby ciężko pracujące ruchowo. określić swoje zapotrzebowanie kaloryczne, korzystając np. ze specjalnych liczników dostępnych w internecie.

3. Zainwestuj w wagi. W twoim mieszkaniu powinno się znaleźć miejsce na 2 bardzo istotne przedmioty: masę kuchenną i masę łazienkową, która pozwoli kontrolować masę ciała. Waga kuchenna może zajmować honorowe miejsce w kuchni, postaraj się automatycznie wrzucać na nią wszystko, co masz zamiar zjeść. Sam natomiast waż się dobrze raz w tyg., po porannej toalecie.

4. Czytaj opisy! To z nich zaczerpniesz podstawowe wiadomości o produkcie, takie jak wartość kaloryczną, zawartość węglowodanów, białka oraz tłuszczy. Co robić, jeśli na opakowaniu nie ma ani słowa o jak się odchudzić danym produkcie? Zważ go oraz poszukaj informacji w Internecie. Na rynku dostępnych okazuje się również sporo przydatnych aplikacji, które podadzą wartość kaloryczną owoców, warzyw czy gotowych suplementów.

5. Na lodówce zrób miejsce na tabelki. Stwórz swoje tabele kaloryczne suplementów, które jadasz najczęściej. Kiedy już będą kupione, prosto wejdziesz w proces zarządzania kaloriami.

6. notuj to, co jesz, po kolejnymi dania. Wydaje się trudne? Niekoniecznie, mały kalendarzyk czy aplikacja na telefon zdecydowanie ułatwią sprawę.

7. Gotuj samodzielnie – tylko w taki sposób wiesz, co ląduje na twoim talerzu. To najlepszy sposób na kontrolę, ponieważ sam ważysz oraz odmierzasz artykuły. Jeśli gotujesz wieczorem, przygotuj większą porcję – połowę zabierzesz następnego dnia na lunch w pracy, dzięki czemu unikniesz kupowania gotowych dań nieznanego rodzaju.

8. trenuj pamięć na mieście. Samodzielne gotowanie to świetna sprawa, zasady odchudzania ale nie znaczy ono, że nie możesz od momentu do momentu zjeść dania w restauracji. Postaraj się zapamiętać to, co jadłeś oraz piłeś oraz za pomocą aplikacji obliczyć orientacyjną liczbę kalorii. Jeśli nie jadasz na mieście często, a na co dzień zwracasz uwagę na przyjmowane kalorie, pojedyncze wyjście, nawet zakończone deserem, nie zrujnuje twojej sylwetki.

9. Nie zapominaj, że kalorie znajdują się również w napojach! dorzucaj je zawsze do swojej listy skonsumowanych składników oraz uwzględniaj ich wartość kaloryczną w dziennym bilansie.

10. Przystąp do oddziaływania!

Każdego ranka większość z nas bierze prysznic, nakłada kremy czy balsamy, kobiety robią makijaż. Dlaczego w taki sam sposób nie dbamy o odżywianie? liczenie kalorii wydaje się trudne tylko tym, którzy nigdy tego nie robili albo robią to z przymusu, a przecież błędy w odchudzaniu chodzi w nim o nasze zdrowie oraz wygląd, zupełnie tak, jak przy porannej pielęgnacji. to proste – po umyciu twarzy smarujesz się kremem , a po kolejnymi dania notujesz to, co znalazło się na talerzu. Zacznij od nazw potraw oraz suplementów, a kiedy wejdzie ci to w krew, dodaj ważenie oraz spisywanie danych z opakowania, aby poznać dokładną wartość kaloryczną, a następnie zacznij korzystać z tabel kalorycznych, aby ocenić wartość kaloryczną tych suplementów, które nie okazują się pakowane oraz zaznaczone. Wieczorem przejrzyj swoje notatki oraz sprawdź, które artykuły da się jeść w wyższych ilościach oraz często, a których oraz dawkę oraz częstość spożycia trzeba redukować. Zacznij od wyłapywania błędów oraz drobnych korekt. Metoda niewielkich kroków okazuje się najskuteczniejsza! – tłumaczy dietetyk programu Zarządzanie Kaloriami Ewa Kurowska.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness