Pompki - jak nauczyć się je robić?

Pompki - jak nauczyć się je robić?

Redakcja

2017-05-11

brak komentarzy

pompkićwiczenianaukapoczątki

Pompki to doskonałe ćwiczenie. Rzeźbią ; mięśnie klatki piersiowej (w tym także piersi), ale działają na pośladki, talia oraz całą talię. Oczywiście tylko wtedy, kiedy wykonasz je prawidłowo. A to wcale nie okazuje się takie jasne. Przeczytaj naszą instrukcję oraz zobacz wideo.

 

Wydawałoby się, że pompki to jedno z najprostszych ćwiczeń. primo: podstawowy wariant nie potrzebuje żadnego sprzętu, po drugie: zasady są dość jasne. Nieco gorzej wygląda sprawa z przeprowadzeniem, dlatego dużo  ludzi nienawidzi tego ćwiczenia.

- Szczególnie kobiety, które okazuje się na to naprawdę trudno namówić. Bądźmy szczerzy: pompki to trudne ćwiczenie, potrzebuje mnóstwo godzin doskonalenia zanim poczujemy się zapewne oraz będziemy zadowoleni z efektów - wyjaśnia michał, instruktor osobisty z klubu fitness Platinum.

Zasada numer 1: Zacznij od początku

Jeśli nigdy nie zrobiłaś nawet jednej pompki, nie porywaj się na pełną wersję tego ćwiczenia. Ono wygląda dość prosto, ale potrzebuje siły. lepiej wykonać paręnaście "kobiecych pompek" na kolanach oraz opanować technikę do perfekcji, niż  robić w szczególności popularną wersją tego ćwiczenia, nie mając o niej zwroty. Jak zacząć?

Wskazówka trenera:

- Pamiętajmy, że biodra powinny być w jednej linii z grzbietem, spinamy mięśnie brzucha oraz prostowniki grzbietu w zamierzenia utrzymania właściwej postawy. Jeżeli rozstawimy ramiona szeroko, które znajdują się na poziomu stawu ramiennego, to bardziej angażujemy mięśnie klatki, węziej to pompki tricepsowe, gdzie ręce znajdują się niedaleko tułowia, mięśnie grzbietu pracują w każdej pozycji, zawsze kiedy poruszamy łopatkami - wyjaśnia instruktor osobisty michał.

Zasada numer 2: Napręż  całe ciało

Kiedy już poczujesz się zapewne, trzeba skosztować przeprowadzić normalne, popularne pompki. wykonaj tyle, ile jesteś w stanie. Pamiętaj, że liczy się jakość, a nie zawartość. zobaczysz, że z każdym kolejnym tygodniem okaże się coraz dobrze. Sprawdź jak przejść z wersji standardowej do klasycznej.

Wskazówka trenera:

- Decydując się na normalną pompkę napinamy mięśnie kończyn dolnych, pośladkowy wielki, dwugłowy uda razem z trójgłowym łydki. da się podeprzeć się na łokciach oraz utrzymać właściwą pozycję poprzez paręnaście sekund, żeby przekonać się, jak dość pracuje talia,  utrzymując linię biodra - grzbiet - mówi Ficoń.

Zasada numer 3: Podnoś sobie poprzeczkę

Gdy klasyczne pompki opanujesz do perfekcji oraz będziesz w stanie wykonać dużo powtórzeń w ciągu jednego ćwiczenia (najlepiej kilka serii po 15-20 powtórzeń), okres na urozmaicenie. w końcu, jeśli chcesz ładnie rozbudować klatkę oraz wzmocnić ramiona, trzeba stawiać sobie wyzwania.

Wskazówka trenera:

- Mięśnie ramion zwane barkami, biceps oraz grupa mięśni przedramienia pracują za każdym kolejnym razem. W miarę wytrenowania nasze nogi wędrują do góry, staramy się powiększyć obciążenie.

 

 

Zobacz też

Gry Escape Online


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness