Prawidłowe przysiady. Zobacz jak wykonywać je prawidłowo!

Prawidłowe przysiady. Zobacz jak wykonywać je prawidłowo!

Redakcja

2017-07-03

brak komentarzy

HIIT bywa to trening interwałowy, który w ostatnim czasie robi ogromną furorę wśród ćwiczących. analiz dowodzą, że podczas krótkiego treningu HIIT da się spalić tyle samo kalorii, jak podczas godzinnego treningu kardio. Czy naprawdę trening interwałowy może być lepszy od zwykłych aerobów? Zapewniam Cię, że tak. :-)

dawniej uważano, że wyłącznie trening aerobowy sprawi, iż szybko oraz skutecznie pozbędziemy się niechcianej tkanki tłuszczowej. Dziś wiadomo, że te same (a także korzystniejsze) efekty osiągniemy zastosując trening interwałowy.  

W czasach, kiedy żyjemy szybko oraz mamy coraz mniej okresu na satysfakcji, pragniemy osiągnąć największe efekty w Hit! Dowiedz się, jak wykonać superprzysiad! jak najkrótszym czasie. zazwyczaj w zapchanym grafiku dnia nie mamy okresu na „wciśnięcie” godzinnego treningu. Wtedy właśnie powinniśmy zrobić trening HIIT. Niedawno przeprowadzone eksperymenty dowodzą, że należy od 5. do 25. minut treningu HIIT, aby przyspieszyć metabolizm na wiele godzin oraz spalać kalorie jeszcze długo po zakończeniu treningu. aplikując HIIT nie masz wymówek braku okresu! 

na czym polega trening HIIT? 

Trening ten polega na przeplataniu ze sobą ćwiczeń aerobowych (o umiarkowanym nasileniu, 60-70 HRmax) z ćwiczeniami anaerobowymi (o dużej intensywności 90-100% HRmax), podczas których dajemy z siebie Maksa. :) okres trwania całego treningu wynosi jak robić przysiady od 5. do 25. minut, nie wliczając w to rozgrzewki oraz rozciągania

Jak zrobić trening HIIT? 

Istnieje wiele rodzajów treningu interwałowego. trzeba go wykonywać biegając, skacząc na skakance, jeżdżąc na rowerze lub pływając. Wszystko jest zależne od preferencji ćwiczącego. Jeśli wybierzesz się na trening biegowy, wykonaj 30 sekund truchtu, 10 sekund sprintu oraz całość powtórz 5 razy. z czasem (raz na 1 lub 2 tygodnie) zwiększ dawka powtórzeń. samo dotyczy jazdy na rowerze czy pływania. Jeśli planujesz trenować w mieszkaniu, wybierz kilka ćwiczeń (np. przysiady), które będziesz przeplatać pajacykami, biegiem w miejscu lub podskokami, poprawne przysiady oraz wykonaj trening analogicznie do rozpiski, czyli np. 30 sekund przysiadów, 10 sekund joggingu w miejscu oraz tak zero 5 razy. Jeśli jesteś osobą początkującą oraz nie uprawiającą sportu, zacznij od 5. cykli oraz co tydzień lub dwa zwiększaj dawka serii. Jeśli uprawiasz sport regularnie oraz cieszysz się świetną formą, po kilku tyg. stosowania metody HIIT możesz z czasem obkurczać okres „wypoczynku”, a zwiększać okres wysiłku maksymalnego. Dzięki temu poprawisz wydolność organizmu. Pamiętaj, że każdy trening musi być poprzedzony rozgrzewką oraz zakończony rozciąganiem. Część główna treningu nie musi przekroczyć 25. minut! 

Jakie korzyści daje  jak wykonywać prawidłowo przysiady trening interwałowy? 

- przyspieszenie przemiany metabolicznej ( nawet do 48. godzin) 

- poprawa wydolności 

- redukcja tkanki tłuszczowej 

- polepszenie sprawności 

Jak wielokrotnie da się ćwiczyć? 

HIIT da się przyjmować maksymalnie 3 razy w 7 dniach, uwzględniając dwudniową przerwę pomiędzy jednostkami treningowymi. W dniu, w którym wykonasz HIIT, odpuść sobie inny wysiłek. Podczas krótkiego treningu daj z siebie wszystko oraz zakończ z uczuciem wycieńczenia, a efekty własnej obowiązków zauważysz szybciej niż główkujesz. 

Dołącz trening HIIT do własnego tygodniowego planu treningowego, a na pewno się w nim zakochasz! Ja się zakochałam… :-)


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness