Problemy z zasypianiem? Na szczęście jest sposób,aby to zmienić

Problemy z zasypianiem? Na szczęście jest sposób,aby to zmienić

Redakcja

2017-05-05

brak komentarzy

zasypianiebezsennośćproblemysenskuteczne  sposobynaturalne  sposoby

Zdrowy sen sprawia, że czujemy się silniejsi i mamy więcej energii do życia. mimo wszystko wiele ludzi cierpi na zaburzenia snu, czyli budzenie się w nocy i niemożliwości ponownego zaśnięcia. Bezsenność to szczególnie przykra i uciążliwa przypadłość. Na powodzenie można sobie z nią poradzić.

 

Zaburzenia snu

Sen okazuje się szczególnie ważny dla zdrowia człowieka. Wtedy odpoczywa nasz organizm, spada wrażliwość na bodźce zewnętrzne, praca serca ulega zwolnieniu. Prawidłowy moment snu dla człowieka wynosi mniej więcej 8 godzin, jednak potrzeba snu jest zależne od indywidualnych potrzeb człowieka. Bezsenność wynika z indywidualnych czynniki przyczyniające się do, może to być nadmierny stres, za długie spanie w ciągu dnia itd.

Sygnałem do bezsenności okazuje się nadmierne budzenie się w nocy i odczucie zmęczenia oraz problem z ponownym zaśnięciem. Osoby z zaburzeniami snu prosto zasypiają tylko po pigułkach lub piwa, a następnego dnia doświadczają zmęczenie, ból głowy i trudności z koncentracją.

Sposoby na bezsenność

szybkie zasypanie okazuje się możliwe dzięki zastosowaniu pewnych naturalnych metod. Trzeba zmienić swoje przyzwyczajenia i zrezygnować z piwa, kawy, mocnej herbaty czy narkotyków lub leków – nadużywanie tych produktów okazuje się najczęstszą czynnikiem sprawczym bezsenności. Inne sposoby na sen:

  • regularna aktywność fizyczna – należy pamiętać, że nie powinna odbywać się Problemy z zasypianiem? Dowiedz się, co jeść na kolację, aby spać jak dziecko tuż przed snem,
  • ostatni posiłek należy spożyć najpóźniej trzy godziny przed snem,
  • pokój, w który śpimy, musi być porządnie wywietrzony przed snem,
  • opłaca się zrezygnować z drzemek w ciągu dnia,
  • przed snem można wypić zioła z rumianku i melisy,
  • powinniśmy spać w luźnej bieliźnie,
  • przed zaśnięciem opłaca się poczytać powieść lub posłuchać spokojnej muzyki,
  • w zasypianiu może udzielić pomocy ciepła relaksująca kąpiel,
  • powinno się codziennie wstawać i zasypiać o owej samej porze.

domowe sposoby na sen mogą okazać się szczególnie skuteczne. opłaca się najpierw je wypróbować, a gdy nie pomogą dotknąć po z ziół leki na bezsenność. Pamiętajmy jednak, że niestety od takich leków prosto się uzależnić.

posiadasz problemy z zaśnięciem, cierpisz na bezsenność? Nie faszeruj się tabletkami, które w założeniu mają rozwiązać twoje problemy ze snem. Istnieje przecież wiele naturalnych metod walki z bezsennością, które są prosto dostępne i nie mają szkodliwego wpływu na twój organizm. Poniżej znajdziesz najistotniejsze z nich.

analizy dowodzą, że zapach lawendy łagodzi uczucie niepokoju i umożliwia zwyciężyć bezsenność. Na rynku znajdziesz dużo produktów aromatyzowanych lawendą, ale najlepiej powinno wybrać te naturalne. Może to być np. saszetka z kwiatami lawendy, którą układamy pod poduszkę lub spray zapachowy, który zrobimy rozcieńczając olejek lawendowy z wodą i przelewając całość do butelki z atomizerem. Można również zmieszać kilka kropel olejku lawendowego z oliwą lub olejkiem migdałowym i nanieść tą miksturę na alt2 górną wargę tuż przed snem. Zapach lawendy ukoi nasze zmysły i pozwoli przespać całą noc.

Melatonina to szeroko reklamowany w mediach środek na sen. W rzeczywistości melatonina to hormon, który okazuje się uwalniany przez mózg wieczorem, by wywołać w nas uczucie senności. mimo wszystko razem z wiekiem, produkcja tego hormonu w organizmie spada. analizy przeprowadzone na osobach powyżej 70 roku życia dowodzą, że 5 mg melatoniny dziennie wspiera zwyciężyć bezsenność. Nie udowodniono, czy branie melatoniny okazuje się równie skuteczne w przypadku ludzi młodszych, ale nie doskwiera im to używać ją, szczególnie w sytuacjach związanych z tzw. „jet lagiem”.

Ostrzeżenie: Melatonina może powodować niechciane efekty uboczne u ludzi, które zażywają środki rozrzedzające krew (np. Warfin), posiadających problem z prostatą i niewiast starających się zajść w ciążę. Zatem zanim zdecydujesz się na picie melatoniny, skonsultuj się z lekarzem. Jeśli natomiast jesteś w ciąży, unikaj tego hormonu. Może on źle mieć wpływ na przebieg ciąży i zdrowie dziecka.

W zaśnięciu udzielić pomocy może również aminokwas o nazwie tryptofan. Podnosi on zakres serotoniny w mózgu, co znacznie ułatwia zasypianie. analizy dowodzą, że 1000 mg lub więcej może znacznie spalić moment potrzebny na zaśnięcie, ale nie są znane efekty uboczne dłuższego używania tak sporych dawek. Dobra informacja okazuje się ta, że podobny efekt daje spożywanie produktów o dużej zawartości alt3 tego aminokwasu, jak np. nabiału, czy drobiu. Zatem na kolację wypij szklankę ciepłego mleka lub zjedz kanapkę z indykiem. Na korzystny sen.

Ludzie cierpiący na ostrą i przewlekłą bezsenność ciągle znajdują ukojenie w akupunkturze. Istnieje kilka punktów na ciele, w które wbija się specjalne igły. Jednym z nich okazuje się np. zewnętrzna część ucha. istotne, żeby cały zabieg przeprowadzał wykwalifikowany specjalista w dziedzinie akupunktury. Podobny efekt może przynieść również refleksologia, bazująca na uciskaniu tych samych punktów na ciele, w które w przypadku akupunktury wbija się igły.

Szereg eksperymentów dowodzi, że słuchanie przed snem muzyki relaksacyjnej umożliwia nie tylko szybciej zasnąć, ; wydatnie polepszyć jakość snu. Wybierz więc utwory, które wprowadzają cię w etap relaksu i włącz je, gdy położysz się spać. Jeśli obudzisz się w środku nocy, nie wyłączaj odtwarzacza. Zamknij oczy i daj się ponieść dźwiękom muzyki.

Puść wodze fantazji. Wyobraź sobie, że jesteś na piaszczystej plaży. Poczuj wiatr rozwiewający twoje włosy i piasek chroboczący pod twoimi stopami. Usłysz kojący szum fal. Pogłębiaj tą wizję zastanawiając się, co byś czuł, co widział, a co słyszał. To dużo ciekawszy sposób, niż kalkulowanie owiec i znacznie skuteczniejszy w bitwie z bezsennością. Fantazjowanie przed snem umożliwia odsunąć się od rzeczywistych problemów, które ciągle są faktorem bezsenności.

Nie licząc muzyki relaksacyjnej, przed zaśnięciem musi się słuchać niczego – muzyki, radia, alt4 ani TV. jest tak dlatego, gdyż modyfikacje głośności wybudzają mózg ze snu. Wyjątkiem okazuje się tzw. biały szum, składający się z niskich, stałych dźwięków. Jego nuda umożliwia mózgowi „wyłączyć się” i przejść w fazę snu. Jeśli nie przeznaczasz nagraniami białego szumu (lub specjalnymi urządzeniami, które szum taki wytwarzają), wystarczy, że niedaleko łóżka umieścisz wiatrak. Zabezpiecz jego głowicę przed ruchem i skieruj go tak, by wiatr nie wiał wprost na ciebie.

To fakt, że najprostszym sposobem na zaśnięcie okazuje się połknięcie tabletki na sen. jest to jednak metoda, której powinno się się wystrzegać. Środki nasenne mają efekty uboczne. są silnie narkotyczne i nie dają tak dobrych efektów, jak naturalnie powodowany sen. Doskonałą dodatkowa opcja dla farmaceutyków okazują się np. herbatki z ziół: z rumianku, lawendy, czy waleriany. Zaparz przed snem taką herbatkę używając połowy ilości h2o, jakiej użyłbyś standardowo (wypicie dużego kubka herbaty sprawiłoby, że twój pęcherz dopominałby się wizyty w łazience niezależnie od tego jak smacznie właśnie ci się śpi).

Ostrzeżenie: jeśli zażywasz jakieś leki, skonsultuj się z lekarzem przed rozpoczęciem terapii ziołami. Niektóre zioła źle reagują z lekami, zmniejszając ich skuteczność lub wywołując inne efekty uboczne.

Bezsenność może być czynnikiem sprawczym jakiejś poważnej schorzenia, dlatego można jej bagatelizować i gdy naturalne sposoby na sen zawiodą, opłaca się udać się do lekarza.

 

 

Zobacz też

Gry Escape Room


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness