Produkty dobre dla zębów. Tego musisz unikać!

Produkty dobre dla zębów. Tego musisz unikać!

Redakcja

2017-07-03

brak komentarzy

Aby Twoje zęby były mocne i zdrowe, nie należy ich codzienne szczotkowanie i pielęgnacja jamy ustnej. To, co jesz, ma równie istotny wpływ na etap Twojego uzębienia, co higiena.

Jaka jadłospis zapewni Ci idealne zdrowie zębów?

Oczywiście liczna w białko i wapń, witaminę D oraz B12. Co ważne, dzięki niej, wpłyniesz też korzystnie na swoje kości.

Twój jadłospis powinien zawierać składniki, które zawierają ich spore ilości, jednak co równie ważne – musisz zrezygnować z wysoko przetworzonej żywności, obfitującej w konserwanty. rodzaju jadłospis potęguje gromadzenie się bakterii na języku i w przestrzeniach międzydziąsłowych. Podobnie jak spożywanie 6 produktów spożywczych, dzięki którym twoje zęby będą zdrowe! słodyczy, szczególnie tych, zawierających znaczne ilości cukru. Jeśli naprawdę nie umiesz powstrzymać się przed zjedzeniem czekolady, lepiej sięgaj po gorzką – z dużą zawartością kakao. Unikaj cukierków typu landrynki, dodatkowo „krówek”, najlepiej zupełnie z nich zrezygnuj. Gazowane słodkie napoje to kolejna nadmierna dawka cukru. W puszce Coli znajduje się aż 10 łyżeczek cukru! Twoje zęby nie będą z tego powodu uszczęśliwione. Jeśli jednak nie lubisz gorzkich napojów, możesz przyjmować stewię albo aspartam – naturalne słodziki, które nie zaszkodzą Twoim zębom. taki drugi nawet może im udzielić pomocy, przecież wspomaga zatrzymywanie soli mineralnych w co jeść żeby mieć zdrowe zęby ślinie, które chronią zęby i pomagają kuracje drobnych ubytków.

; wit. D oraz B12 są niezbędne dla mocnych zębów i kości. Niemniej ważne są też inne minerały oraz wit., takie jak: magnez, witamina K oraz C. Do czego właściwie są nam one potrzebne?

Witamina D powstaje w cerze pod wpływem oddziaływania promieni słonecznych. bywa ona tak ważna dla zdrowia zębów, bo zwiększa wchłanianie wapnia oraz rozbudza wytwarzanie osteoblastów (komórek budulcowych układu kostnego). świetnym źródłem owej wit. są tłuste ryby, zwłaszcza: śledź, węgorz, makrela, tuńczyk i łosoś, dodatkowo jaja i żółte sery.

Witamina B12 umożliwia wiązanie kwasów produkty odpowiednie dla zębów nukleinowych w komórkach szpiku kostnego, dlatego wzmacnia szkielet, jak również zęby. Jej jedynymi źródłami są składniki odzwierzęce, takie jak: mięso, jaja, ryby, mleko i składniki nabiałowe – sery, kefiry, kefiry, twarogi, itp. Osoby będące na diecie wegańskiej powinny poddać się suplementacji witaminą B12, przecież nie są w stanie dostarczyć jej do organizmu poprzez jedzenie produktów roślinnych.

Witamina C zalecana okazuje się nie jedynie w zamierzenia zachowania młodości skóry, ale też kości, a w tym – zębów. bo okazuje się ona konieczna do prawidłowej syntezy kolagenu, który stanowi podstawowy budulec kości, zapewnia im dostateczną gęstość. co jeść żeby mieć białe zęby Znajdziesz ją w warzywach i owocach, przede wszystkim w papryce, porzeczkach, natce pietruszki, dodatkowo w cytrusach.

Witamina K ochrania przed osteoporozą kości, próchnicą zębów, jak również czyni je mocnymi, zapobiegając kruszeniu. świetnym jej źródłem są zielone jarzyny, zwłaszcza szpinak, brokuły, brukselka, dodatkowo fermentowany nabiał (kefiry, maślanka, kefiry).

Magnez okazuje się niezbędny dla mocnych kości i zębów, przecież wpływa na ich gęstość, dodatkowo okazuje się odpowiedzialny za przyswajanie wapnia. Wchłanianie magnezu wspomaga witamina B6, której źródła stanowią m.in. składniki zbożowe, banany, tłuste ryby. Sam magnez znajdziesz w gorzkim kakao, warzywach strączkowych, kaszy gryczanej, orzechach i szpinaku.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness