Przekąski, od których nie przytyjesz, czyli sposób na mały głód

Przekąski, od których nie przytyjesz, czyli sposób na mały głód

Redakcja

2017-05-05

brak komentarzy

przekąskizdrowe  przekąskidobre  przekąskidietetyczne  przekąskidietapodjadanie

Czy obowiązków, czy w domu – każdego czasem dopada niewielki głód. Nie mogąc go opanować, szukamy czegoś do posiłków. Starając się dotrwać do następnego posiłku, objadamy się pączkami, czekoladkami, jogurtami czy kanapkami. Niektórzy winią właśnie takie niespodziewane napady głodu za problemy z kontrolowaniem wagi. Eksperci twierdzą jednak, że to rodzaj przekąski, a nie samoczynnie sięganie po nią przyczynia się do skoków wagi.

Wybór pozytywnej przekąski

specjaliści od diety alarmują, że mamy tendencję do wyolbrzymiania wszystkiego. tyczy się to dodatkowo wielkości przekąsek. ; jedna porcja, konsumowana między posiłkami, mogłaby zostać podzielona na trzy mniejsze. Jak wybrać więc dobrą przekąskę? Nic prostszego: wybierz składniki zawierające nie więcej niż 100 kalorii. Jeśli skupisz się na kaloryczności dań, jest ci o dużo łatwiej utrzymać jadłospis. Aby kontrolować apetyt, upewnij się dodatkowo, czy wybrana niskokaloryczna przekąska zawiera odpowiednie ilości Jesteś głodna? Nie sięgaj po te produkty, bo możesz przytyć protein, błonnika, tłuszczu i węglowodanów. Pamiętaj: posiłki typu fast food mogą wykiwać mózg, lecz nie będą w stanie usatysfakcjonować głodu.

Przekąski, które rzeczywiście zaspokoją twój apetyt, jednocześnie nie sprawiając, że będziesz czuł się najedzony, to takie, które zawierają zbalansowaną poziom substancji odżywczych. Może to być kanapka z pełnoziarnistego pieczywa z masłem orzechowym albo lekki serek z gruszką. Sięgając po coś do posiłków między posiłkami, musimy pamiętać, żeby nigdy nie decydować się na składniki niezawierające żadnych kalorii. tylko dzięki dostarczanym kaloriom możemy usatysfakcjonować głód oraz dostarczyć organizmowi potrzebnych substancji odżywczych. Dobra przekąska to taka, która nie zawiera więcej niż 30 proc. tłuszczu. musi się dodatkowo wybierać czynników o wysokiej zawartości cukru. Co zrobić jednak, gdy czujemy, że musimy zjeść coś słodkiego? Sięgamy po owoce. Zawierają one mniej niż 100 kalorii oraz zaspokajają chęć na słodkości bez zwiększania ilości cukru w diecie.

Gdy występuje chęć na przekąskę, dobrze sięgać po owoce. okazują się one świetnym sposobem na zapokojenie chęci na słodkości bez rezygnacji alt2 ze zdrowego odżywiania.

Kiedy owoc nie należy

Owoce okazują się wspaniałe, ale bądźmy szczerzy - czasem mamy taką energię na słodycze, że nie możemy oraz nie chcemy się powstrzymać. W tej sytuacji eksperci pozwalają na picie kilku ciasteczek czy chrupek. Wiadomo, że powstrzymanie się od pochłonięcia całego pudełeczka kuszących słodkości bywa niełatwe. Mając to na uwadze, niektórzy przedsiębiorcy wypuszczają na rynek dietetyczne warianty popularnych słodyczy. składniki poszatkowane okazują się na kilka małych porcji zawierających mniej niż 100 kalorii i znikome ilości cukru oraz tłuszczu. Mając przy sobie takie 100-pełne kalorii przekąski, możemy efektywnie poradzić sobie z niekontrolowanym napadem głodu.

Eksperci ostrzegają jednak, że porcjowane niskokaloryczne ciastka nie okazują się zbyt trafnym wyborem. Okazuje się przecież, że poziom cukru w nich zawarta (2 łyżeczki) nie bywa defektem jedynie wtedy, jeśli sięgamy po nie od czasu do czasu. Spożywane codziennie doprowadzają do niepokojącego zwiększenia zawartości spożywanego cukru, zaburzając przebieg diety. Dodatkowo, smakołyki te zawierają znaczne ilości wysokocukrowego syropu kukurydzianego, który bywa jednym alt3 z głównych czynników powodujących nadwaga. Następną wadą ciasteczek bywa ich wysoka cena. konsumenci mogą narzekać dodatkowo na różnicę w smaku między oryginalnymi słodyczami a ich dietetycznymi wariantami. Ogólnie rzecz biorąc, gotowe niskokaloryczne składniki rzeczywiście zawierają mniej cukru oraz tłuszczu niż standardowe przekąski, pomagając przy tym usatysfakcjonować chęć zjedzenia czegoś słodkiego. Mają one kilka wad, jednak spożywane z umiarem, mogą oddziaływać pozytywnie na przebieg diety.

Odżywcze przekąski

Oczywiście da się przygotować niskokaloryczną przekąskę samemu, używając ulubionych substancji. Większość z nas ma tendencję do zaniżania kalorii, dlatego aby trafnie oszacować wartość kaloryczną posiłku, powinniśmy zapoznać się z tabelą podającą poziom kalorii w 100 gramach poszczególnych czynników. Przed zjedzeniem potrawy świetnie bywa dodatkowo spojrzeć na talerz, by sprawdzić, czy przygotowana poprzez nas porcja bywa odpowiednia. Jeśli natomiast kupujemy przekąski, możemy użyć palców, aby oszacować wielkość porcji. Dłoń może pomieścić mniej więcej 80 gramów pokarmu, wielkość małego palca jest odpowiedzialna wielkości łyżeczki stołowej. Podłużny artykuł o długości palca wskazującego może ważyć mniej więcej alt4 30 gramów.

Większość restauracji serwuje porcje 3 razy większe niż zalecane, szczególnie jeśli chodzi o słodycze. Trzeba mieć to na uwadze podczas zamawiania posiłku. Powinno się dodatkowo przestać kupować przekąski w automatach, gdzie większość czynników ma ponad 100 kalorii.

Zalecane przekąski

Wybranie niskokalorycznej przekąski może być niełatwe, szczególnie jeśli robi się to pierwszy raz. W oparciu o opinię ekspertów przygotowano listę wartościowych smakołyków, która może zostać inspiracją do utworzenia własnego dietetycznego menu:

  • połówka jabłka z dwoma łyżeczkami masła orzechowego;
  • pomarańcza oraz kilka prażonych chipsów;
  • 10 migdałów;
  • połówka małego awokado;
  • 4 ciastka ryżowe z 2 łyżeczkami niskotłuszczowego serka wiejskiego;
  • 90 gramów niskotłuszczowego serka wiejskiego z 3 razowymi krakersami;
  • 1/4 kubka śmietanki beztłuszczowej z mieszanką surowych warzyw;
  • 6 pełnoziarnistych krakersów z 2 łyżeczkami masła orzechowego.

Zgodnie z zasadami zdrowego żywienia należy spożywać 4-5 dań dziennie w regularnych odstępach czasu (co 3-4 60 minut). Jeśli zastosujesz się do owej reguły, twój organizm nie jest wykazywał chęci do spożywania przekąsek pomiędzy posiłkami, a tym samym unikniesz ryzyka rozwoju nadwagi czy nadwagi.

 

Zobacz też 

Escape Room


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness