Pusty żołądek - czego lepiej nie jeść na śniadanie

Pusty żołądek - czego lepiej nie jeść na śniadanie

Redakcja

2017-05-05

brak komentarzy

pusty  żołądekśniadanieposiłekproduktydobre  samopoczuciezdrowie

Wstajesz rano oraz pierwsze o czym wydaje ci się, to aby zaparzyć kofeinę/herbatę oraz na szybkiego dołożyć coś do żołądka. To co zjesz z samego rana bywa szczególnie istotne, nie tylko ze względu na podaż energii której tak szczególnie w ciągu dnia potrzebujesz. Chodzi także o dobre samopoczucie, którego nie zmącą problemy z układem związanym z trawieniem. Istnieją bowiem produkty, których lepiej nie bywa na pusty żołądek, oraz to nie tylko z samego rana. Przecież zdarza się nam w ciągu dnia nie mieć momentu na obiad, tylko złapać coś na szybko – mniej lub więcej zdrowego – gdy zaczyna nam głośno burczeć w żołądku. Nawet wtedy dobrze Zdrowe nie zawsze jest dobre! 7 produktów, których nie powinnaś jeść na pusty żołądek mieć w pamięci, czego pusty żołądek może nie znieść.

Lista składników, których lepiej nie jeść przy pustym żołądku

Zapoznaj się listą oraz przekonaj się, co możesz zmodyfikować na lepsze w swoich posiłkach.

1. Owoce cytrusowe

prawidłowo popijać nimi pożywienie w trakcie składników, ale nie przed nimi. W cytrusach bywa dużo kwasu owocowego, który podrażnia śluzówkę żołądka, czego skutkiem może być zgaga. Ale nie tylko, picie na pusty żołądek soku pomarańczowego u wrażliwych na działanie kwasów ludzi, może spowodować początek zapalenia błony śluzowej żołądka. Owoce cytrusowe wywołują nagminnie alergie, a spożywanie ich na pusty żołądek może zwiększać przykre konsekwencje. Osoby przyjmujące leki na alergię i serce, powinny absolutnie wystrzegać się popijania leków sokiem z grejpfrutów, ze względu na to że zaburza on ich przemiana materii oraz może dojść do zatrucia.

2. Banany

Banany znane okazują się z wysokiej zawartości magnezu, który alt2 poprawia pracę serca, ale w nadmiarze może zaburzyć równowagę magnezowo- wapniową. Poza tym, te owoce okazują się ciężkostrawne powodu zawartości dużej ilości pektyn (podobnie jak gruszki).

3. Czosnek

Co fakt chyba tylko wybitni miłośnicy smaku oraz aromatu czosnku mają odwagę jeść go z samego rana na surowo, choć to nie bywa najlepszy pomysł. Czosnek może wywoływać reakcje alergiczne o różnym natężeniu, a jedzenie go na pusty żołądek może skutkować podrażnieniem, niestrawnością, problemami ze zgagą, mdłościami oraz wymiotami. Surowy czosnek wzmaga także skurcze żołądka oraz oddziałuje wzdymająco, i powoduje specyficzny zapach nie tylko z ust, ale całego ciała.

4. Surowe jarzyny

Mimo, że jarzyny okazują się szczególnie pełnowartościowymi wyrobami, których nie może zabraknąć w normalnym jadłospisie, jedzenie ich na pusty żołądek w postaci surowej nie bywa zalecane. Surowe jarzyny okazują się ciężkostrawne a wydzielane przez nie kwasy mogą alt3 podrażniać żołądek. Żołądek trawi je powoli co stwarza korzystną sytuację dla wystąpienia zgagi. ; dodatkowo mniej sympatyczne konsekwencje może mieć  skórka jarzyny, która może zalegać w pustym żołądku oraz powodować mdłości.

5. Jogurt

menu jogurtu na pusty żołądek nie bywa szkodliwe, ale pożyteczne bakterie nie mają szans na wyprawa po układzie związanym z trawieniem. W zetknięciu z dużą ilością agresywnego kwasu w pustym żołądku, bakterie po prostu zginą oraz nie będzie z nich żadnego pożytku. Jogurt dobrze bywa spożywać jako zwieńczenie jedzenia, aby bakterie miały szansę zadomowić się w jelitach.

6. kawa

Co fakt nie da się jej zjeść – nie licząc formy czekoladek kawowych- ale wlewanie jej na pusty żołądek może mieć przykre efekty. Zapewne wiele z nas popełnia taki grzech oraz kofeinę pije bez jedzenia, a raczej w jego zastępstwie, na szybkiego. Picie kawy, szczególnie alt4 mocnego naparu, na pusty żołądek może działać drażniąco na żołądek, obciążać wątrobę oraz trzustkę. Notoryczne picie kawy w taki sposób, przyczynia się do stanu zapalnego błony śluzowej żołądka. kawę pijcie, ale po jedzenia.

7. Cukier oraz słodycze

Spożywanie sporych ilości słodkich rzeczy oraz duże słodzenie kawy czy herbaty, powoduje nie tylko dostarczenie organizmowi pustych kalorii. Cukier bywa szybko przyswajany przez organizm oraz oddziałuje na trzustkę, która nie bywa w stanie wyprodukować odpowiedniej ilości insuliny prędko rano. W efekcie wzmaga pracę, produkuje więcej insuliny a pułap cukru we krwi spada, przez co czujemy apatię oraz zmęczenie.

8. zimne napoje

Woda z cytryną do korzystny pomysł na rozruch z samego rana. Tyle że powinna mieć temperaturę przynajmniej pokojową. Sięgając po napoje zimne z lodówki, da się zahamować proces trawienia przez obkurczenie naczyń krwionośnych, przez co pokarm będzie zalegał dłużej w żołądku.

 

 

Zobacz też

Gry Escape Room


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness