Rodzaje cukrów - tych jeszcze nie znasz!

Rodzaje cukrów - tych jeszcze nie znasz!

Redakcja

2017-08-23

brak komentarzy

kuracja dietetyczna naszych pradziadków, oraz dodatkowo dziadków w latach młodości była zupełnie inna niż obecnie jakie  okazują  się  rodzaje  cukrów

– dodatkowo w 1950 roku jadłospis cukru wynosiło 21 kg/rok/ osobę – natomiast 40 lat później, ponieważ w 1990 roku przeciętny Polak konsumował już 44,1 kg cukru/rok! Z czego to mogło wynikać? Od lat wiadomo, że człowiek ma słabość do słodyczy – w pewnym stopniu wynika to z fizjologii – organizm człowieka preferencyjnie wykorzystuje węglowodany jako źródło energii. jednak dawniej  człowiek mógł spożywać węglowodany wyłącznie w postaci przetworów zbożowych, ziemniaków, kasz czy warzyw oraz owoców, więc właściwie nie miał dolegliwości z nadmiarem cukrów prostych. Obecnie jesteśmy w o dużo gorszej sytuacji – producenci żywności świadomie wykorzystują słabość człowieka do słodkości, dodając cukizdrowy  rodzaj  cukrówer do soków, napojów, jogurtów oraz suplementów, w których byśmy się go nawet nie spodziewali. Kuszą nas, zwykłych konsumentów niejednokrotnie nieświadomych kompletnie co kupują, coraz to nowszymi rodzajami słodyczy oraz hasłami reklamowymi byleby jedynie sprzedać swój artykuł – nie dajmy się więcej  ten sposób wykorzystywać, zacznijmy myśleć o sobie oraz własnym zdrowiu. Zanim jednak wyjaśnię jak jasne wpływają na organizm człowieka spójrzmy jak wcale grupujemy węglowodany oraz co tak naprawdę zaliczamy do cukrów prostych. nieskomplikowane (monosacharydy, jednocukry) Ogólnie rzecz biorąc do cukrów prostych przynależą węglowodany, które nie okazują się rozkładane na mniejsze cząsteczki pod oddziaływaniem enzymów trawiennych, lecz bezpośrednio wchłaniane z przewodu pokarmowego. Do cukrów prostych zaliczamy: Gdybym Ci powiedział, że trzeci środek po piwa oraz papierosach pod względem szybkości oraz ilości uzależnionych ludzi za granicą, który sieje w organizmie ludzkim równie poważne zniszczenia jest poprzez większość ludzi ( w tym pociech) Cukry - rodzaje i wpływ na zdrowie wielokrotnie konsumujemy - bez kłopotu da się go dostać w każdym kolejnym sklepie - oraz mało tego - nikt się tym nie przejmuje oraz nikt o tym nie mówi. Uwierzyłbyś? Gdybym powiedział Ci, ze sam brałeś niejednokrotnie taki “narkotyk” oraz z 99% prawdopodobieństwem nadal go bierzesz ;, a prawdopodobnie kilka razy dziennie? Nie wierzysz? Zmęczenie, stres, depresje, ospałość, zawroty głowy to kłopoty na które uskarżamy się wielokrotnie. Wizyta u lekarza nie wnosi nic nowoczesnego, a diagnoza niepokój, środki uspakajające, albo skierowanie na dalsze badania budzą niezadowolenie. bardziej wytrwali zaczynają wędrówkę po lekarzach, jednak większość z nzdrowe  rodzaje  cukrów  as diagnozuje, że skoro nasze ciało nie odbiega zbytnio od normy nie jest dodatkowo tak źle oraz poprzestajemy na tym. Tymczasem dużo różnych dolegliwości, zarówno fizycznych, oraz psychicznych ma bezpośredni związek ze spożywaniem czystego rafinowanego

cukru czyli sacharozy. Nadmir cukru wywiera silny negatywny efekt na funkcjonowanie mózgu,

przynosi ospałość oraz drastyczny spadek naszej zdolności oceny oraz pamiętania. Już 1957 roku dr William Coda Martin sklasyfikował cukier rafinowany jako truciznę,.. ponieważ jest on pozbawiony swoich sil witalnych, witamin oraz składniku mineralnych. To, co zostaje, posiada w składzie czyste, rafinowane węglowodany. Natomiast to co usunięto - białka, wit. oraz substancje mineralne okazują się czynnikiem sprawczym niekompletnego metabolizmu węglowodanów oraz wywołują tworzenie się toksyn jak na przykład kwas pirogronowy albo nienormalne cukry. Kwas pirogronowy akumuluje się w mózgu oraz systemie nerwowym, a nienormalne cukry w czerwonych ciałkach krwi. zaburza to oddychanie komórek oraz przynosi niedobór odpowiedniej ilości tlenu niezbędnego do normalnego funkcjonowania ludzkiego ustroju. To, że cukier źle wpływa na zęby o tym wiemy już od dawna, jednak mało zastanawiamy się nad tym, jak alt2 wpływa on na nasz organizm. Od dzieciństwa przyzwyczajeni do cukru w formie słodyczy, lodów napoi, nie zdajemy sobie sprawy, że sami przyczyniamy się do zachwiania równowagi naszego ludzkiego ustroju. Natura osobiście chroni nas przed nagłym szokiem spowodowanym dużym spożyciem cukru. jednak codziennie konsumujemy cukier przynosi etap stałego nadmiernego zakwaszenia. W zamierzenia przywrócenia równowagi oraz dla zabezpieczenia krwi organizm nasz pobiera coraz większą ilości pierwiastków dotąd skrzętnie zbieranych oraz magazynowanych w naszym ciele. Przykładem będą nasze kości oraz zęby, z których zostaje pobrane tyle wapnia, że powstaje wyłącznie próchnica, ale następuje ogólne osłabienie. wielokrotnie poprzestajemy na twierdzeniu, że cukry obok tłuszczów okazują się w naszym organizmie głównym źródłem energii, a więc okazują się koniecznym paliwem podtrzymującym procesy życiowe. Zapominamy jednak, że przy poprawnym żywieniu dostateczną zawartość cukru dostarczają nam owoce oraz warzywa. zawartość cukru, jaką spożywamy wpływa na każdy organ naszego ciała. Nasza wątroba magazynuje cukier w formie glukozy (glikogenu). Dzienny pobór cukru rafinowanego (powyżej wymaganej ilości ekologicznego cukru) wypełnia ją oraz powiększa do maksymalnej objętości, a za bardzo duża zawartość glikogenu powraca do naszej krwi w formie kwasów tłuszczowych. Te wędrują do każdej partii naszego ciała oraz okazują się magazynowane w najmniej aktywnych miejscach zaokrąglając nasze brzuchy, pośladki, biustu oraz biodra. Gdy oraz te stosunkowo nieszkodliwe miejsca okazują się wypełnione, kwasy tłuszczowe wędrują dalej do aktywnych narządów, jak na przykład serce oraz nerki. Następuje osłabienie ich funkcji, tkanki powoli ulegają degeneracji oraz zmieniają się w tłuszcz. Powstają zakłócenia ciśnienia krwi, uszkodzeniu ulega parasympatyczny układ nerwowy, układ krążenia obwodowego oraz limfatycznego, a jakość czerwonych ciałek rozpoczyna się zmieniać. Występuje nadmierna zawartość białych ciałek a przebieg produkowania komórek ciała ulega spowolnieniu. Począwszy alt3 od XIX w. przemysł cukrowniczy przeznaczał miliony dolarów na subsydiowanie uczenia się, zamierzeniem znalezienia czegoś, nawet pseudonaukowego, co pozwoliłoby oczyścić krążącą już negatywną opinię o cukrze. Sowicie opłacane badania naukowe oraz wtedy oraz dziś nie ogłaszają niczego danego, co mogłoby być użyte do promowania cukru. Im więcej naukowcy rozczarowują propagatorów spożywania cukru, tym więcej muszą oni polegać na ludziach z reklamy a tu szansy oraz odpowiednie hasła robią swoje. Spryt oraz świetnie wyeksponowany słodki produkt oraz gra słów ogłupiają. Padały hasła dające, że żadne pożywienie naszej codziennej zabiegu odchudzającej nie jest czystsze niż cukier, który posiada w składzie 99,9% czystego cukru. Ta zachwalana “czystość” cukru jest niezaprzeczalna, ponieważ przebieg oczyszczania trzciny cukrowej oraz buraków, któremu okazują się poddawane w rafineriach, jest tak skuteczny, że końcowy preparat -cukier - jest chemicznie czysty jak morfina albo heroina, ale to jedynie puste kalorie. Do znudzenia niektórzy powtarzają o energetycznej mocy sacharozy, ale energia kaloryczna oraz odczucie smakowe tworzący nawyk, to wszystko, okazuje się sacharoza, ponieważ nie posiada w składzie ona nic więcej, a nadzwyczajna szybkość, z jaką sacharoza przenika do krwi, przynosi więcej szkód niż pożytku. od czasu gdy wymaga się dokładnego dawania substancje pokarmowych na pudełkach, rafinowane węglowodany, takie jak cukier, umiejscawiane okazują się razem z takimi cukrowymi, które mogą albo nie powinny być rafinowane. W rezultacie następuje ukrycie zawartości cukru przed nieświadomymi tego faktu klientami. Użycie zwroty “węglowodany” do opisu cukru wprowadza w błąd. Słowo cukier stosowane jest do opisu całej zespołu składniku, które okazują się podobne, ale nie identyczne, mają różne struktury chemiczne oraz w różny sposób wpływają na organizm, przynosi zamieszanie. Do cukrów

prostych (jednocukrowców, monosacharydów) przynależą: glukoza (cukier gronowy), alt4 fruktoza (cukier owocowy)

oraz galaktoza (wchodzi w skład dwucukrów, np. laktozy). Glukoza nazywana okazuje się cukrem gronowym oraz cukrem trzcinowym; występuje ogólnie w produktach roślinnych, nektarach owocowych (najobfitsze źródło to sok winogronowy). Zawartość glukozy w owocach oraz jarzynach polepsza się w czasie dojrzewania, a redukuje podczas dłuższego okresu przechowywania. Glukoza znajduje się także w kartoflach oraz w miodzie, stanowi składnik sacharozy (cukru słodzącego m.in. nasze napoje), skrobi oraz celulozy. istotną cechą glukozy okazuje się fermentacja pod oddziaływaniem drożdży, wykorzystywana do wytwarzaniu win oraz mocniejszych alkoholi. W owocach oraz miodzie występuje więc fruktoza, która okazuje się cukrem bardzo słodszym niż inne węglowodany. Sprawia to, że syropy fruktozowe (wytwarzane z syropu kukurydzianego) okazują się obecnie ogólnie stosowane w przemyśle spożywczym, przy wytwarzaniu napojów, deserów itp. W obserwowanym obecnie zwiększeniu spożycia fruktozy (; jej wykorzystywania przy wytwarzaniu sposobów spożywczych o słodkim smaku) wypatruje się czynniki przyczyniające się do zwiększenia masy ciała u pociech oraz dorosłych. Efekt metaboliczny fruktozy różni się bardzo od efektu oddziaływania glukozy, co sprawia, że nie nasila wytwarzaniu insuliny (hormonu trzustkowego) oraz leptyny (hormonu sytości wydzielanego przede wszystkim poprzez tkankę tłuszczową). Za to fruktoza polepsza w wątrobie syntezę triglicerydów, co sprzyja hipertriglicerydemii

(zwiększonemu stężeniu triglicerydów w surowicy

krwi). W pożywieniu z wyjątkiem jednocukrów okazują się więc dwucukry, zwane oligosacharydami, zbudowane z dwóch cząsteczek cukrów prostych (sacharoza, laktoza, maltoza). Sacharoza, nazywana ogólnie „cukrem”, to cukier buraczany albo trzcinowy; składa się z cząsteczek fruktozy oraz glukozy. Laktoza (cukier mleczny) zbudowana okazuje się z galaktozy oraz glukozy oraz – jak wskazuje nazwa – występuje w znaczniejszych proporcjach w mleku. Maltoza okazuje się cukrem zbudowanym z dwóch cząsteczek glukozy, występuje w dużych proporcjach w słodzie – „cukier słodowy” (w skiełkowanych ziarnach zbóż, zwłaszcza jęczmienia, bogatych w enzymy hydrolizujące skrobię). Służy do wytwarzaniu odżywek dla pociech, specyfików dietetycznych oraz czekoladek, wykorzystywana okazuje się więc w piwowarstwie, gorzelnictwie oraz piekarnictwie.

 

Zobacz też 

Jak schudnąć w 1 miesiąc? - EcoSlim


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness