Rolowanie stóp. Poznaj najlepsze sposoby

Rolowanie stóp. Poznaj najlepsze sposoby

Redakcja

2017-06-12

brak komentarzy

Stopa to dość złożony mechanizm oparty na właściwie ukształtowanych kościach spiętych mocnym oraz elastycznym układem więzadeł oraz mięśni. To najbardziej skomplikowany narząd w naszym ciele. Składa się aż
z 26 kości, 33 stawów oraz przeszło 100 ścięgien, mięśni oraz więzadeł. Ta misterna konstrukcja dźwiga cały ciężar ciała, przez 365 dni w roku. Osłabione mięśnie stóp oraz ścięgna, Jak rolować stopy? Poznaj korzyści płynące z tego sportowego masażu! wraz z predyspozycjami genetycznymi wielokrotnie powodują różnego rodzaju uszkodzenia. Najczęstszymi okazują się płaskostopie poprzeczne oraz podłużne oraz koślawość lub szpotawość. Mają one niekorzystny wpływ na funkcjonowanie całego naszego organizmu, oraz mogą objawiać się częstymi bólami kolan czy kręgosłupa.

Ponadto, w stopie znajduje się aż 72 tys. zakończeń nerwowych, odpowiedzialnych jak rolować stopy za kontakt między najważniejszymi częściami ciała. Ich stymulacja, poprzez uciskowy masaż stóp, wpływa korzystnie na pracę organów wewnętrznych. Rolowanie (naciskanie) punktów w stopie poprawia jej ukrwienie, zwiększa dopływ tlenu oraz składników odżywczych, rozluźnia napięcia w organizmie oraz przywraca naturalne położenie „ściśniętych” kości, po całym dniu w obuwiu. Dlatego zmęczone stopy po masażu okazują się lekkie oraz automatycznie odzyskują żywotność.

class="3917dc34e07c9c7180df2ea9ef103361845c8af42b71f51b960059226090a1ac">

Rolowanie mięśni stopy
Do precyzyjnego rolowania mięśni stopy oraz przedramienia wykorzystywać da się rolki Blackroll mini. Podobnie jak przy wielkich rolkach wykorzystuje się ciężar własnego ciała oraz powoli przemieszcza stopę po rolce. Rolowanie mięśni stopy za pomocą Blackroll mini powoduje rozluźnienie rozcięgna podeszwowego, które nadmiernie napięte wielokrotnie bywa przyczyną bólu oraz kontuzji (szczególnie u biegaczy). Aby rolowanie było skuteczne należy 8-10 masaż stóp powtórzeń (ruch tam oraz z powrotem) na stopę. W przypadku, kiedy czujemy, że spięcia w stopie okazują się większe oraz potrzebują szczególnej uwagi możemy podkręcić liczbę powtórzeń do 15. Każdą stopę rolujemy osobno. Jeśli podczas rolowania znajdziemy miejsce szczególnie bolesne, należy na chwilę zastopować się na wrażliwym rejonie stopy oraz docisnąć je do rolki. 

 

Zobacz też

Impreza Integracyjna Warszawa


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness